Gå til innhold

Alarm fra Abit Nf8

SirJoppe

Anbefalte innlegg

Hei har kjøpt en oppgraderings pakke med abit nf8 hk. Ved første botting så alt ok ut, jeg la inn winxp sp2 oem cd som jeg og har kjøpt. Etter å ha formater den partisjonen som winxp skulle inn på og startet instaleringen car det tid for en restart. Da begynte det...

Jeg fikk ikke no bilde opp på skjermen og kortet ga en alarm (ba bu)

Noen som kjenner til hva det kan tyde på?

Er ikke så kjent med Abit, og fant ikke noe i manualen

Skjermkortet er radeon 9550 fra saphire og kabinett fra in-win med 350 W psu.

hk har 24 pins Atx tilkobling, psu 20, satt de der som de gikk ned... + en 4 pins som jeg og har brukt

Trykleif er en frage i språket

Endret av SirJoppe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var den av typen lys - mørk - lys - mørk osv. ?

Det er alarmen for prosessorfeil (så vidt jeg vet.. Kanskje for flere ting også)...

Har du nok kjølepasta? Er CPUen skadet?

Sjekk disse tingene ;)

Endret av Johan123321
Lenke til kommentar

ja lyden er noe slikt ja, kjøpte cpuen med kjøler (boxed), skal se på det, men viften går...

oppdatering:

tok av cpuvifen og cpuen kom med... tok vekk litt pasta og satt det i sammen igjenn. fikk forsatt alarm...

Endret av SirJoppe
Lenke til kommentar

Hei.. Ja den lyden har jeg hørt fra mitt ABIT NF7S.... Husker ikke helt (for ca 1 1/2 år siden), men jeg fikset det i BIOS. Tro om ikke der var feil med BIOS slik at jeg flashet en ny. Det hadde noe med feilregistrering av temp. å gjøre.

1. Se at CPU er riktig registrert (og innstillt med riktig FSB OSV)...

2. Sjekk at voltstyrken på CPU er riktig (1,6V?)..

3. Still opp alarmen for CPU fra 80 (eller hva) til rundt 90...

4. Mens du er i BIOS avleser du temp. Gå inn og sjekk den av og til..

5. Hvis ulingen fortsetter sjekk om det blir bedre mad sidene på kabinettet avmontert.

6. Vurder å flashe BIOS (se i bioslisten for det kortet om der er anmerkninger foer å rette opp feilavlesing av temp.)

Lykke til :cool:

Lenke til kommentar

Hei. Har akkuratt bygd en pc med samme hk (nf8) Kjører en 3000+ på den. Fikk samme sirenelyd, og pc`n hang ofte.. Hadde et powercolor radeon 9600pro i den. skjermkortet viste seg å vere feilen..

Men! Det rare er at skjermkortet fungerer utmerket i andre pcer, men ikke i denne.. jeg bytta skjermkort og pc fungerer og er 100% stabil. Veldig merkelig...

Lenke til kommentar

Ja, må si at cpu tempen er høy. Det kan jo være noe av den samme feilen som msi hadde på sine kort.

Men det ser ut til at pcen fungerer som den skal. Jeg tror at jeg ikke åpnet socketen til cpuen skikelig første gang jeg satt den inn. Så det kan jo være grunnen.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette problemet med NF7 helt siden jeg kjøpte en xp3000+, pc'en slår seg av og begynner å pipe, alt av alarmer ER slått av! At noe er alvorlig galt med temp sensoren på

Abit sine hovedkort er ingen hemmelighet, akkurat nå er tempen på 46 mens kjøleribba er iskald... Ja, jeg har montert alt riktig og har nyeste bios.

Abit suger, derfor skal hovedkortet ut av vinduet og dermed skal jeg gå over til 754 platformen...

Lenke til kommentar
Abit suger, derfor skal hovedkortet ut av vinduet og dermed skal jeg gå over til 754 platformen...

Bare fordi du har vært plaget med Abit kortet ditt,så betyr det altså at alle Abit kort suger? Jeg har hatt mitt Abit NF7-S V2,0 i 1,5 år nå og har aldri hatt et eneste problem.Kommer til å kjøpe Abit neste gang også.

Lenke til kommentar

Jeg har testet cpu på annet hk (msi k8n neo) da viste det i snitt 15-20 grader lavere temp med samme cpu og kjøler.

Jeg har tidligere hatt nf7-s v2.0 og dette er et av de hk jeg har likt best opp i gjennom tid :w00t:

håper abit snart kommer med en biosoppdatering så det blir fikset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...