Zjaxy Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Problemet er altså at maskinen "lagger" innimellom, som om den må ta seg en tenkepause. Alt fryser i et halvt sekund. Mus, tekst, video, 3d-grafikk etc. hva kan dette skyldes? det kommer å går det er ikke alltid jeg har dette problemet men som oftest. Specs: MSI K8N Neo-FSR AMD Athlon 64 3200+ Gainward GeForce 6800 LE 128 MB TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA Aopen CD-RW 52X/32X/52X Matrix Miditower Sort 360W PSU Endret 6. januar 2005 av Zjaxy Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hmm..høres ut som at du har samme problem som meg. har ikke funnet ut av det selv ennå:-( Lenke til kommentar
Maserati Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Det kan være det samme jeg hadde for en stund siden. Lurte fælt på hva det var, en iexplore.exe prosess starta automatisk opp med jevne mellomrom og kjørte et halvt sekund eller noe. Fant til slutt ut at det var en keylogger/screenshot snylte sak som logga masse og prøvde å sende info ut til slutt (men det fikk jeg stoppa)... Tror jeg fant det med Ad-aware? Lykke til! Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 hehe har funet det ut nå det var ad-aware!! Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 jeg har nå funnet ut at problemet skyldes litt vame også Lenke til kommentar
whom Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hehe, en kombinasjon sier du Har også opplevd det samme på en eldre maskin. Nokså sikker på at det var hardisken, ikke vet jeg, men gikk bedre etter jeg slo til pcen, så var ikke software. Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) arggh problemet er kommet igjen !!! hva skal jeg gjøre har formattert 2 ganger i helga, CPU temp ligger på 49c Endret 10. januar 2005 av Zjaxy Lenke til kommentar
KAS Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Sjekk tråden om hikkebygene. Endret 10. januar 2005 av KAS Lenke til kommentar
Harryhoover Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hei Jeg har hatt hatt noenlunde samme problem med MSI hovedkort tidligere. Mitt problem har blitt løst ved å avinstallere "MSI sin motherboard monitor" Jeg fant tilfeldig ut at denne softwaren fikk maskinen til å "lugge" med jevne mellomrom. (tilsvarende tid som softwaren var satt opp til å sjekke temp + viftehastigheter) Dette merker man lite til i desktopen men i 3DMark og spill merker man det GODT. Du kan ta opp "Performance" (ctrl-alt-del og velge performance-fliken) og la maskina stå og "idle", du vil da se små topper av belastning der 10-15% CPU usage dukker opp med jevne mellomrom. I mitt tilfelle forsvant disse når MSI softwaren var avinstallert..... Forsøk å avinstallere MSI motherboard monitor! Lenke til kommentar
tjilstad Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Har selv samme problemet, har hadd dette kjempelenge, noen ganger er det borte i en uke, men kommer alltid tilbake. som regel er det der. hos meg begynner problemene alt fra 5-30min etter at jeg har starta maskin. Etter at jeg tok en titt på system hendelsesliste under datamaskinbehandlig har jeg funnet ut at hovedkortet av og til har problemer med dvd-rom og/eller cd-brenner. Vet ikke 100% om det er dette som gjør det men det er ikke diskene eller power det er feil på. Har testet dette. Her er noen av feilmeldingene som kommer i hendelseslisten Enheten 'AOPEN 16XDVD-ROM/AMH' (IDE\CdRomAOPEN_16XDVD-ROM/AMH____________________R03_____\5&14576fb3&0&0.0.0) forsvant fra systemet uten først å bli klargjort for fjerning. Enheten 'AOPEN CD-RW CRW4048' (IDE\CdRomAOPEN_CD-RW_CRW4048_____________________1.00____\5&14576fb3&0&0.1.0) forsvant fra systemet uten først å bli klargjort for fjerning. Fant en feil på enheten \Device\CdRom1 under en pagineringsoperasjon Fant en feil på enheten \Device\CdRom0 under en pagineringsoperasjon Driveren oppdaget en feil på styreren på \Device\CdRom0 Kanskje noen kan hjelpe meg også her?? Er det her bare og oppdatere drivere kanskje, eller er det noe værre feil? Vil også bare si at når problemet har "startet" hjelper det for meg å sette maskinen i HVILEMODUS, når jeg da starter opp er problemet borte. Men kommer selvfølgelig tilbake etter en komplett restart Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 jeg har ikke installert MSI motherboard monitor men jeg har innstallert speedfan Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 edonkey2000 gjør at det hakker slik på min maskin Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 jeg tenker at kansje en bios flah kunne hjulpet? Lenke til kommentar
tjilstad Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 referer til tidligere innlegg. Noen ganger når jeg starter maskinen finner ikke maskinen enhetene etter oppstarts minnesjekken, dagen etter er de tilbake som ingenting har skjedd ?!? Lenke til kommentar
whom Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 referer til tidligere innlegg. Noen ganger når jeg starter maskinen finner ikke maskinen enhetene etter oppstarts minnesjekken, dagen etter er de tilbake som ingenting har skjedd ?!? Tyder igjen på at det ikke er sortware relatert. Min gamle maskin hengte seg til tider opp under "Detecting IDE devices" Nesten 100 % sikker på at det var hardisken. Tipper det er ditt tilfelle også. Lenke til kommentar
Slip Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 daemon tools forsinker min pc til tider.. lukk det hvis du har det åpent. ad-aware kan også være ustabilt Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) jeg har en S-ata disk... og en 52x cd brenner.. jeg har lukket deamon tools nå må vente litt for å se om det hjelper... EDIT1: det hjalp ikke å lukke deamon tools.... EDIT2: har lest litt nå og tenker som så: kan det være jeg har en dårlig S-ATA leding som skaper problemer? altså dårlig kontakt o.s.v? EDIT3:Nå har jeg tatt ut Cd-rom og uinstallert noen drivere og merker ikke porblemet.. EDIT4: problemet har kommet opp igjen og jeg kommer til å formattere! Endret 11. januar 2005 av Zjaxy Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 jeg har ikke merket problemet etter jeg formatterte... Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 jeg har ikke merket problemet etter jeg formatterte... Håpet at jeg ikke trengte og gå så drastisk til verks. Og det trengte jeg ikke:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå