xvis Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Var en tur innom el-kjøp, forleden og fikk meg en rensekasett til mitt DV-kamera (Sony DCR-PC110E). Den kasetten de hadde/anbefalte heter HyperBRUSH (kr 189). Det er ikke en tradisjonell tape-basert rensekassett, rensetapen er erstattet med en slags børste med 15.000 filament/hår (har ikke telt etter :!: ). Instruksjonsheftet sier følgende: Sett HyperBRUSH kassetten inn i din camcorder. Trykk på PLAY. Trykk ikke på noen andre knapper. Vent 15-20 sekunder og trykk EJECT. Vel, dette høres jo greit ut, men så enkelt var det ikke når jeg forsøkte. Når jeg setter kassetten i kameraet, får jeg en blinkende melding oppe i høyre hjørne av displayet med den svært så meningsfylte meldingen: C:31:22 I tillegg blinker eject-symbolet midt i displayet. Jeg får ikke startet PLAY-knappen eller startet noen andre funksjoner for den saks skyld så lenge kasetten står i. Er dette et problem for Sony kamera? Noen som kjenner til dette problemet? Virker rart om en rensekassett ikke skulle fungere på et standard Sony apparat. Kan en sette endre innstillinger for at kameraet skal godta kassetten? Får vel ikke bytte denne type produkt, selv på el-kjøp? .xvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå