Howard Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Ett skritt nærmere OLED Samsung har utviklet en enkeltpanel 21-tommers flatskjerm med OLED-teknologi. Skjermen har en oppløsning på 1920 x 1080 punkter. Les artikkelen her Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Ny policy å legge ut artikler sent på kvelden, eller er det publiseringssystemet som går amok ? Uansett har jeg en følelse av at den skjermen ikke passer til min lommebok, blir nok heller en ny LCD skjerm snart. Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Den der var ikke hverst.. Men prisen blir vel litt høy Liker egentlig ikke widescreen til data bruk. Men den der så bedre ut en det meste. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hm.. får håpe crt'en min holder ut til 2008 da Selv om jeg har en mistanke om at de blir rimelig dyre i starten Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hva med døde pixler? vil den ha det? (ikke som standard da...) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 5000:1 i kontrast... Er ikke det mer enn det mennesklige øyet kan oppfatte da? OLED er bare Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hva med døde pixler? vil den ha det? (ikke som standard da...) Da OLED baserer seg på en matrise med transistorer, på samme måte som LCD, vil man kunne risikere at en transistor kortslutter. Man sitter altså med samme risiko som ved LCD-er Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Man får vel bare håpe de setter inn 0 pixel garantien Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Det blir antatt at vi skriver 2008 før OLED-skjermer virkelig begynner å innta markedet i stor skala. Det blir nok oled panel på meg snart. Endret 6. januar 2005 av zefler Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 OLED blir Et "problem" med LCD er om du kjører lav oppløsning(f.eks. under oppstart) Da kan du risikere størrelsen på pixelene blir ulike, og tekst kan bli vanskelig å lese. Jeg håper at vi slipper slikt med OLED. Jeg har laget et eksempel for å demonstrere dette: Bilde nummer 1: Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Bilde nummer 2(last ned bildene og åpne dem opp i paint for å se hva jeg mener): Endret 6. januar 2005 av efikkan Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 5000:1 i kontrast... Er ikke det mer enn det mennesklige øyet kan oppfatte da? OLED er bare jeg la også spessielt merke til det, DÆVEN Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 5000:1 i kontrast... Er ikke det mer enn det mennesklige øyet kan oppfatte da? OLED er bare jeg la også spessielt merke til det, DÆVEN Dette skyldes i hovedsak at svart på en OLED-skjerm er kullsvart. Derfor blir forskellen (kontrasten) mellom hvit og svart så stor i forhold til LCD, som har bakbelyst panel, og derfor ikke viser svart som HELT svart, men mer grått. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 interessant dette bare synd levetiden er så kort men bruk og kast metoden er vel kommet for å bli blir dette en realitet og prisen blir overkommelig samt at dem får opp levetiden betraktelig så er vel dette fremtiden Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hvem pokker er det som gidder å kjøpe OLED skjerm med levetid på 10.000 timer? Det er 416 dager det folkens - 14 måneder..........! Aldri i livet heller............. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hvem pokker er det som gidder å kjøpe OLED skjerm med levetid på 10.000 timer? Det er 416 dager det folkens - 14 måneder..........!Aldri i livet heller............. kommer vel ikke til å bli forbedret iløpet av 3 år nå vil det? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hvem pokker er det som gidder å kjøpe OLED skjerm med levetid på 10.000 timer? Det er 416 dager det folkens - 14 måneder..........!Aldri i livet heller............. Med skjermen på 24 timer ja, men jobber man med en skjerm ca 8 timer om dagen så har man altså ca 4 år. Dagens levetid på oled er 10.000 timer men det sies at det skal gå greit å utvikle skjermer som kan få mye lengre levetid, men det gjenstår å se om de kan holde i 5-10 år. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Vi kommenterer vel artikkelen, og ikke det som vil bli engang i fremtiden................... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hvem pokker er det som gidder å kjøpe OLED skjerm med levetid på 10.000 timer? Det er 416 dager det folkens - 14 måneder..........!Aldri i livet heller............. Det er jo døgnet rundt da... Ingen som bruker skjermen så mye. Hvis du bare f.eks. bruker skjermen 4 timer om dagen så er det jo ypperlig (da varer den i 6 år), med forbehold om at ikke skjermen blir vesentlig dårligere i løpet av levetiden selvfølgelig. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Levetiden er ikke noe å si på. Folk kjøper projektorer med langt dårligere levetid på pæra. Dog var jeg skuffet over kontrastforholdet, noe som sikkert er overraskende for enkelte. Men med en slik lysstyrke samt evnen til å vise sort burde kontrastforholdet være langt høyere. Selv har jeg en Sony HS-50 projektor (LCD) som tilbyr 6000:1. Videre ser jeg at den har en sinnsyk oppløsning: 1920 x 1080 Dette er jo 1080i standarden, og da snakker vi virkelig HD Dog påpekes at skal man spille dagens heftige spill i denne oppløsningen bør man ha 6800 ultra i tospann. Uansett er det mye som skjer fremover i film og bilde, og vi står foran den største nyheten siden vi fikk fargetv (75). Mine tanker om OLED er at vi dessverre ikke vil treffe disse på markedet innen 2008 som artikkelen sier. Samsung vil nok konsentrere seg om å banke LG på plasmamarkedet etter et noe uheldig 2004. Vet Samsung har noen syke plasma skjermer som slippes om ikke alt for lenge. Dessuten skal Samsung ennå tjene inn de invisteringer som allerede er gjort i LCD og Plasma. Når alt dette er sagt lurer jeg på hvorfor det ikke er mer fokus på VRbriller. Trenden er at vi får mindre leiligheter, da kan man kompansere med å manipulere øyet med briller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå