Gå til innhold

spørsmål om rivatuner!

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite spørsmål om overklokkings programmet rivatuner. Er det å låse opp pipelines overklokking, eller er det bare noe som er lurt å gjøre når du har 6800 gt? Jeg trodde overklokking av skjermkort var å stille opp core og memory clock speed... :blush:

Blir skjermkortet varmere av å åpne disse pipelinsene? :roll:

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har et morsomt spørsmål, jeg bruker rivatuner til og klokke med. Men det som er skikkelig merkelig er at når jeg har klokket opp til de hastigheten jeg vil fungerer alt helt perfekt så lenge jeg ikke restarter maskinen.

For neste gang jeg skal spille igjen da klikker og fryser maskinen.. Noen som ha vært borti dette før?

Lenke til kommentar

Gainwardrobe: Faktisk, på GT'en så er alt åpent ja, men om du laster ned de siste offisielle driverne til nvidia(Jeg anbefaler aldri noen å laste ned beta drivere) og så laster ned coolbits2, så er det en autoclock funksjon der som automatisk klokker skjermkortet ditt til der den skal være uten å generere artifacts. Det er ganske hendig, og med litt flaks så får du et stort hopp i ytelse.

Rivatuner er egentlig mer for LE/NU folkene som skal åpne pipelines og vertex shaders. på et GT så kommer det egentlig mer an på preferanser, iogmed at det eneste du kan gjøre er å overklokke det. :>

mvh Cyril Frantzen

Lenke til kommentar

Takk for svar! Har allerede tweaket kortet ganske kraftig med expert tool, og med det fikk jeg et ytelses hopp på over 1000 poeng i 3d mark! Men, det kan jo vær at kortet kan gå enda høyere med coolbits2. Jeg har allerede en helt ny driver som jeg synes funker kjempe bra ( 230 poeng mer i 3dmark etter å ha testet med den).

Tusen takk for tipset med coolbits2! Skal laste det ned senere i dag... :w00t:

Skal poste ytelses forskjelene etter jeg har prøvd coolbits2! :whistle:

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

Har nå lastet ned forceware coolbits2 og extracted filen. Så gikk jeg inn på setup og da fikk jeg melding "Do you want to add the information in C\documents and settings blablabla... Jeg trykker ok. Så kommer meldingen " c\documents and settings blablabla has entered the registry succesfully" :w00t: vel...Hva nå? har den tweaket kortet mitt eller må jeg åpne programmet? Hvor er "registry? :ermm:

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

Da jeg la det inn og trykte på setup, kom det bare en rar melding om at det skulle legges i registreret(se hva jeg har skrevet ovenfor). Det eneste som er rart er at når jeg kjørte 3dmark hadde expert tool klokke frekvensene stilt seg latterlig lave( såkkalt safe mode) :dontgetit:

Jeg trodde det var coolbits som automatisk skrudde ned klokkefrekvensen så jeg avinstallerte det(klokke frekvensen stilte seg automatisk ned to ganger på rad... :roll:) Skal installere det på nytt, men må først lære meg å bruke det.

Så hvis noen kunne forklare litt hvordan det brukes, og legges inn uten at det må legges i noe register så hadde det vært bra... :whistle:

Takk for svar

Ps: Sorry for mange svar etter hverandre, men det hadde bare sett så idiotisk ut å editert en tråd så mange ganger etterhvert som jeg lærer mer om programmet, men igjen, sorry!

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

Hehe, Kanskje jeg ikke utdypte godt nok, det du gjør er å være sikker på at alt annet av software overklokkings programmer på maskinen din er ute av bildet, og legger inn coolbits2.

1. Først så legger den inn en key i registreret, som åpner en meny under Skjerm Innstillninger.

2. Så går du på Skjerm innstillninger, så på "Advanced" -> "NVidia menyen(Ofte så står det bare Skjermkortnavnet ditt der) -> Clock Frequency eller noe -> Så velger du at den skal la deg overklokke kortet, så velger du 3d, så trykker du på automatically find frequencyes eller noe, lar den holde på litt, så trykker du på at den skal legge til disse clocksene ved boot, og trykker Test, så Apply.

3. Test 3dmark da ;>

mvh Cyril

Lenke til kommentar

Når du sier at alle andre software programmer skal være ute av bildet, mener du da at jeg skal deaktivere expert tool? hmm, spør jeg veldig dumt nå? :blush:

Edit:

ØYH?? HVORFOR KOM DENNE MELDINGEN TO GANGER?????? Lover at jeg ikke har dobbelt postet med vilje! :hmm: Mulig jeg trykket to ganger på "post tråd? Har i hvert fall ikke skrevet det samme to ganger... kan en mod slette denne andre meldingen?

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

13060 poeng i 3dmark 03!!!! Konge! :w00t::w00t::w00t: Skal overklokke prossesoren snart også! Får se hvor mye jeg får da! Takk for all hjelp! :thumbup:

Settings i 3d mark:

1024:768

Antialising: none

Max antisotropy: 4

Vertex sahder: optimal

Reapeat tests: off

Fixed framerate: off

Med andre ord, de innstillingene som står fra før når du laster det ned!

3dmark 03 professional!

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...