Gå til innhold

Cpu 56 grader idle :O

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen kritisk temperatur. Min ligger på ca. 50 grader hele tiden den. Å den er helt stabil å god. Så dutrenger ærlig talt ikke noen kaldere CPU. Men hvis du abslutt må, da ville jeg anbefalt noe mer i vannkjølings verden... ;)

Lenke til kommentar

hvilken kjøler var det, du må ikke bruke linken i adresse feltet hos microplex, den linker kun til hovedsiden. Kopier linken som ligger under pris feltet når du er på siden til kjøleren.

Mye kan tyde på at du ikke har festet kjøleren bra nok. Hvis det er skruer som holder den nede, prøv å skru til litt bedre

Lenke til kommentar
under battlefield vietnam ligger cpu'en på 67-68 grader, dette er vel litt høyt?

Og jeg har ikke så altfor god økonomi til vannkjøling, har nettop kjøpt P4 3,2 Ghz cpu + 1024 mb pc3200 brikker..

Men det er ikke noe jeg kan ha gjort feil(pesimist)?

Det er ærlig talt ikke noe problem med 67-68 grader helelr, dessuten er P4 cpuene kjent for å bli litt varme. Men ja, det kan tyde på at du har montert kjølinga feil. Er det standard kjøler du har? Den blir ikke så varm hvis alt er montert rett. Det kan være ganske "vanskelig" av og til å montere vifta rett, avhengig av hovedkort selfølgelig. Noe HK har gode fester, mens andre har billige fester.

Lenke til kommentar

Jeg vasket/renset og hadde på kjølepasta på min cpu nå, helt etter kunstens regler :p

Min idle sank fra 56 grader til 54, ikke store greiene, men jeg synes det var verdt det ;)

Men er det noen som har noen "tips" hvis det i det hele tatt finnes for å opnå en kjøligere cpu? uten vannkjøling?

Og hvis jeg må ty til vannkjøling, skal jeg kjøpe et "komplett" sett. Noen tips??

Mvh. Cato

Endret av LgitechDInovo
Lenke til kommentar
kommer an på. Omtrent 30-40 C grader vil tempen da bli

har hørt om folk med 30-40 grader med cpu VIFTe og ikke vannkjøling.. Hvordan er dette mulig? :roll:

Jeg ligger på litt under 40 grader idle, og ca 55 grader load med denne kjøleren og en 19db vifte. Jeg har en p4 northwood da ;)

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale å planslipe kjølern. Min sank med over 10grader etter iherdig plansliping. Du trenger å kjøpe 2 eller 3 grader våtslipepapir, fra forholdsvis grovt til kjempefint. Tape det grove papiret fast på kjøkkenbenken og skyv kjøleren frem og tilbake med lett trykk til hele flata har samme finish, gjør så det samme med medium kornet papir, og til slutt med fint. Pass på at du ikke trykker så hardt at kjølern vipper, den skal bare skli frem og tilbake.

Det er litt jobb men resultatet blir bra med litt tålmodighet.

Jeg har gjort dette med mange billigere kjølere med godt resultat.

:yes:

Lenke til kommentar
har hørt om folk med 30-40 grader med cpu VIFTe og ikke vannkjøling.. Hvordan er dette mulig?  :roll:

En massiv kjøler og høyhastighetsvifter som dytter altfor mye luft.

Nå ligger jeg på 65 grader celsius på denne pc-en.

Teh idle. :p

ja du trenger f.eks. en DELTA vifte :phttp://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FFB0812EHE.

men jeg fraråder deg å kjøpe den :p

den "dytta" mye luft, men hadde ey høyt anntall desibel :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...