LgitechDInovo Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei! jeg hører folk som har 30-40 grader på sin cpu, jeg har 55-56 grader idle med 21 grader romtemperatur. Jeg har fulgt guider om hvordan ta på kjølepasta har en slik vifte og jeg har 3 kabinettvifter. så mitt spørsmål er: hva skal jeg gjøre fpr å senke gradene på cpu'en min? på forhånd takk! Lenke til kommentar
Sink Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Linken til kjølern er død. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Det er ingen kritisk temperatur. Min ligger på ca. 50 grader hele tiden den. Å den er helt stabil å god. Så dutrenger ærlig talt ikke noen kaldere CPU. Men hvis du abslutt må, da ville jeg anbefalt noe mer i vannkjølings verden... Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 under battlefield vietnam ligger cpu'en på 67-68 grader, dette er vel litt høyt? Og jeg har ikke så altfor god økonomi til vannkjøling, har nettop kjøpt P4 3,2 Ghz cpu + 1024 mb pc3200 brikker.. Men det er ikke noe jeg kan ha gjort feil(pesimist)? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 hvilken kjøler var det, du må ikke bruke linken i adresse feltet hos microplex, den linker kun til hovedsiden. Kopier linken som ligger under pris feltet når du er på siden til kjøleren. Mye kan tyde på at du ikke har festet kjøleren bra nok. Hvis det er skruer som holder den nede, prøv å skru til litt bedre Lenke til kommentar
sixx Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 under battlefield vietnam ligger cpu'en på 67-68 grader, dette er vel litt høyt?Og jeg har ikke så altfor god økonomi til vannkjøling, har nettop kjøpt P4 3,2 Ghz cpu + 1024 mb pc3200 brikker.. Men det er ikke noe jeg kan ha gjort feil(pesimist)? Det er ærlig talt ikke noe problem med 67-68 grader helelr, dessuten er P4 cpuene kjent for å bli litt varme. Men ja, det kan tyde på at du har montert kjølinga feil. Er det standard kjøler du har? Den blir ikke så varm hvis alt er montert rett. Det kan være ganske "vanskelig" av og til å montere vifta rett, avhengig av hovedkort selfølgelig. Noe HK har gode fester, mens andre har billige fester. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 denne kjøleren har jeg. Jeg prøver å montere kjøleren på nytt i morgen og vaske cpu og ribba og montere ALT på nytt, håper det funker. Jeg poster hvordan det gikk her Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Og jeg har ikke så altfor god økonomi til vannkjøling, har nettop kjøpt P4 3,2 Ghz cpu + 1024 mb pc3200 brikker.. Prescott CPU? Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Og jeg har ikke så altfor god økonomi til vannkjøling, har nettop kjøpt P4 3,2 Ghz cpu + 1024 mb pc3200 brikker.. Prescott CPU? Prescott ja, men de er jo kjent for å bli litt varme.. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Jeg vasket/renset og hadde på kjølepasta på min cpu nå, helt etter kunstens regler Min idle sank fra 56 grader til 54, ikke store greiene, men jeg synes det var verdt det Men er det noen som har noen "tips" hvis det i det hele tatt finnes for å opnå en kjøligere cpu? uten vannkjøling? Og hvis jeg må ty til vannkjøling, skal jeg kjøpe et "komplett" sett. Noen tips?? Mvh. Cato Endret 7. januar 2005 av LgitechDInovo Lenke til kommentar
turbo1979 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hva med Zalman Reservator? Den er jo ikke altfor dyr, 2000 tror jeg. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hva med Zalman Reservator? Den er jo ikke altfor dyr, 2000 tror jeg. Reserator 1 Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 får det settet plass inni her : og hvor mange grader vil det spare cpu'en min for? vil et dyrere sett være veldig mye mere effektivt? evnt, hvor mye? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 kommer an på. Omtrent 30-40 C grader vil tempen da bli Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 kommer an på. Omtrent 30-40 C grader vil tempen da bli har hørt om folk med 30-40 grader med cpu VIFTe og ikke vannkjøling.. Hvordan er dette mulig? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 har hørt om folk med 30-40 grader med cpu VIFTe og ikke vannkjøling.. Hvordan er dette mulig? En massiv kjøler og høyhastighetsvifter som dytter altfor mye luft. Nå ligger jeg på 65 grader celsius på denne pc-en. Teh idle. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 kommer an på. Omtrent 30-40 C grader vil tempen da bli har hørt om folk med 30-40 grader med cpu VIFTe og ikke vannkjøling.. Hvordan er dette mulig? Jeg ligger på litt under 40 grader idle, og ca 55 grader load med denne kjøleren og en 19db vifte. Jeg har en p4 northwood da Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 har hørt om folk med 30-40 grader med cpu VIFTe og ikke vannkjøling.. Hvordan er dette mulig? En massiv kjøler og høyhastighetsvifter som dytter altfor mye luft. Nå ligger jeg på 65 grader celsius på denne pc-en. Teh idle. ja du trenger f.eks. en DELTA vifte http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FFB0812EHE. men jeg fraråder deg å kjøpe den Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg kan anbefale å planslipe kjølern. Min sank med over 10grader etter iherdig plansliping. Du trenger å kjøpe 2 eller 3 grader våtslipepapir, fra forholdsvis grovt til kjempefint. Tape det grove papiret fast på kjøkkenbenken og skyv kjøleren frem og tilbake med lett trykk til hele flata har samme finish, gjør så det samme med medium kornet papir, og til slutt med fint. Pass på at du ikke trykker så hardt at kjølern vipper, den skal bare skli frem og tilbake. Det er litt jobb men resultatet blir bra med litt tålmodighet. Jeg har gjort dette med mange billigere kjølere med godt resultat. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 har hørt om folk med 30-40 grader med cpu VIFTe og ikke vannkjøling.. Hvordan er dette mulig? En massiv kjøler og høyhastighetsvifter som dytter altfor mye luft. Nå ligger jeg på 65 grader celsius på denne pc-en. Teh idle. ja du trenger f.eks. en DELTA vifte http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FFB0812EHE. men jeg fraråder deg å kjøpe den den "dytta" mye luft, men hadde ey høyt anntall desibel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå