jorgenhm Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei. Mitt lydkort er et Creative Audigy Player. Altså det aller første kortet som kom i Audigy serien. Det er et helt standard kort i PCI-slotten, altså uten sånne bokser utenfor pcen osv. Problemet mitt er at jeg har mistet driver-cden. På hjemmesiden til creative er det bare mulig å få tak i selve driverne og ikke de andre programmene som følgte med. Med andre programmer tenker jeg på Audio HQ, Surrond Mixer, Taskbar, Recorder osv. Dette er programmer som du kan konfigurere lydkortet med, og jeg trenger disse for å få mitt 5.1 anlegg til å virke bla. Som sagt er det bare driverne som kan lastes ned fra internett, og eller bare små oppdateringen til de andre programmene. Derfor lurte jeg på om noen av dere vet hvor det går an å få tak i disse programmene? Kanskje noen av dere har samme kort og kan lage et image og sende til meg(ta dette PM). Regner ikke med at dette er ulovelig på noen måte. Er ihvertfall Creative sinn skyld når de er så dumme og ikke legger programmen ut på hjemmesiden. Hadde vært flott om noen vist hvor jeg får tak i det eller har et image av cden på lager! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
H80 Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Har samme problemet, med et Audigy Platinum EX. Hvis noen har et kort i Audigy serien, vær så snill å ta kontakt med meg så jeg kan kopiere den originale installasjons-cden. Dette kan umulig være ulovlig - lydkortet er kjøpt og betalt og ingen som ikke har et slikt lydkort har bruk for driverne. Latterlig av Creative å ikke legge disse ut på nett. Lenke til kommentar
Keworkian Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hvis dere har noen databutikker i nærheten så anbefaler jeg dere å høre om de kan brenne en kopi av driver cd'en til dere. Dette tipset fikk jeg selv fra en på support hos creative. Tok kontakt med datakjeden i oslo sentrum, og de brente en plate til meg, HELT UTEN kostnader Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Hallo! Jeg har altids disse CD'ene liggende. Har et Audigy Platinum og et Audigy Player-kort, begge kjøpt retail. Har dessverre bare ISDN, og ingen mulighet til å få overført image, men om det er av interesse, kan jeg sikkert få sendt en kopi av platen i posten til deg (dere). Send meg evt. en PM. Vegard Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Eg har klart og laste ned driverene fra Creative.com Trixet er og installere lydkortet som eit Soundblaster Live lydkort (trur XP hadde den drivern) også gå på creative sin side og oppgradere. Litt knoting er det seff. men det funka fint. Var på lan, og måtte jo ha lyd! Lenge sida no, gjorde det for ein kamerat, i allefall brukte eg google.com til og finne løysinga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå