Gå til innhold

Nytt digitalt lommekamera! Hvilket?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe nytt digitalt kamera, det burde være kompakt, ha bra bildekvalitet og være være relatift kjapt!

Da lurer på jeg hvilket jeg burde kjøpe? Har prøvd å lese litt tester og her på forumet, men har ikke funnet noen som har fallet i smak.

- Max pris 3500,-

- Stor skjerm (2" eller mer)

- Rimelig bra batteri kapasitet

- Bra bildekvalitet, kjapt og være kompakt

Brukesområde: Jeg tror jeg kommer til å ta mest bilder inne, men også noen ute.

Alternativer:

Canon Digital Ixus 40

Casio Exilim Card EX-S100

Casio Exilim EX-Z55

Hva anbefaler dere? Håper på rask repons, skal ha det snarest mulig!

Endret av Digital-Kamera
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du overvejet Panasonic FX2? Stort set samme kamera som FX7, dog med en mp mindre og 2" skærm i stedet for 2,5". Batterilevetiden er nok ikke meget bedre end på FX7 (hvilket vil sige dårlig!) men du får også optisk billedstabilisator...

Ellers er Sony på vej med P200 - en afløser for P150, der skulle være mindre, men ellers have nogenlunde de samme specifikationer.

Af dine nævnte alternativer ville jeg holde mig væk fra Casio S100 hvis du er interesseret i billedkvalitet. Z55 og Ixus 40 er anmeldt her på siden, og der lader ikke til at være den store forskel. Dog ville jeg vælge et mindre "fancy" kamera hvis du vil have bedst mulig billedkvalitet, da ingen af disse giver dig det i klassen. Så hellere Ixus 430 og så har du ekstra penge tilovers til at købe et ekstra batteri for... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...