Andreasfe Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Maskinen skal brukes til nybegynnerkurs i 3D-animasjon hos en kompis (og jeg vil helst ikke bære med meg mitt Chieftec kabinett som, med innhold, sikkert veier over 20 kg... Jeg har noen deler fra før som jeg har tenkt å bruke: - Intel Pentium 4 2,4GHz Northwood - DDR-DIMM No-name 256MB PC3200 - Samsung SpinPoint 80 GB Dette er hva jeg ønsker: - Selve Barebone'n - 256 MB PC3200 minne ekstra. - DVD-RW eller rimelig Skjermkort. Budsjett: 2500 kr. inkludert frakt. Dette er eventuelt hva jeg kommer til å kjøpe: - Aopen Barebone XC Cube EY65 (1500 kr.) - Geil 256MB DDR PC3200 (300 kr.) - Aopen DVD Rec Dual Layer 16X (500 kr.) ..eller.. Connect3d Radeon 9550 128MB (600 kr.) 2300-2400 kr. + frakt! Har noen noe å si til dette? Hvis jeg går for Skjermkort istedet for DVD-RW så har jeg en CD-spiller jeg kan bruke her frem til neste lønning.. - Hva skal jeg velge av skjermkort eller DVD-RW? - Poenget er at det skal være så absolutt billig som overhodet mulig, men med en ørliten snev av greie komponenter.. - Eventuelt så klarer jeg kanskje å finne en 256 MB minnebrikke til, og da er 300 kr. ekstra tilgjengelig for bruk på skjermkort.. Uttover veldig enkel 3D-animasjon og reise-PC så skal maskinen brukes som en maskin nr. 2 i huset... Ønsker helst å kunne kjøre opp litt enkle spill mens jeg f.eks installerer store ting på hovedmaskinen (, og da er det vel nødvendig med et enkelt AGP-kort?)... Strømforsyningen i denne Barebone'n er bare på 220W.. Håper de Watt'ene er "gode"... Høres litt lite ut.. Men siden det er meninga å kjøre Pentium 4 (som vel drar over 100W ved full load), så bør det vel være greit nok.. Har forøvrig sett litt på Chenbro Hornet m-ATX som et alternativ, men den er ikke fullt så stilren, og heller ikke fullt så liten vel.. ? Hadde vært kult hvis dere hadde kommet med innspill! Har dere andre løsninger kanskje? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hvis du også vurderer m-ATX er vel kanskje Antec Aria veien å gå? Ellers ser ikke oppsettet ditt værst ut, og EY65 kommer jo tålig bra ut i HW.no's test. Alt i alt hadde jeg nok gått for Barebone fremfor m-ATX+kabinett, mest pga størrelsen. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hot miniPC fra IWILL denne er så liten at du ikke trenger håndtak. eller hva med denne: Asus S-presso Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hot miniPC fra IWILL denne er så liten at du ikke trenger håndtak. eller hva med denne: Asus S-presso IWILL-maskinen er jo basert på Socket 754 og Asus S-presso overskrider budskjettet. I mine øyner er den ikke særlig pen heller. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Tusen takk for forslag og tilbakemeldinger. Hot mini-PC så faktisk veldig bra ut, men er nok noen tusenlapper for mye.. hehe.. Antec Aria virka faktisk ikke så altfor værst, men den havner jo på prisen til Aopen XC Cube når man har tatt med hovedkort.. Så jeg tror suzze bekreftet mitt oppsett nok til at jeg går for det.. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Antec Aria virka faktisk ikke så altfor værst, men den havner jo på prisen til Aopen XC Cube når man har tatt med hovedkort.. Stemmer det. Antec Aria blir spennende først når man skal ha Socket 939, da man kommer unna det med omlag 1700kr +/- istedetfor 3000kr som man må ut med for 939 Shuttle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå