Gå til innhold

Hvor mye kan jeg ta for min NEC 2080UX+ svart?

GRendal

Anbefalte innlegg

hei alle, tenkte å selge min NEC 2080UX+ med 16ms responstid.

det er en 20 tommers LCD skjerm.

Ser nyprisen ligger rett under 10.000 nå.

Denne skjermen er 2 måneder gammel og kjøpt på netshop for 12000 kroner.

hvor mye kan jeg ta for denne skjermen nå?

Den er brukt ca 100 timer og har ingen pixelfeil?

mvh grendal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fra privatperson 50% av fullpris, fra en butikk som gir deg garantier, 70-80% av fullpris.

Husk at man ikke har noen rettigheter når man kjøper av privatpersoner, noe som bør trekke prisen ned.

hva snakker du om? det er full garanti på denne fra netshop.

du er jo helt på bærtur.

Lenke til kommentar
Med tanke på at skjermen selges ny til 9538,- idag synes jeg 8000,- kan være en grei sum. Skjermen er tross alt ny og i god stand. Mer enn 8000,- blir for tett opp til nypris, og under 8000,- blir for lite for en selger, som tross alt skal leve med salget.

takker for svar enden!

Skjermen er jo uten pixelfeil, så 8000 synes jeg er en fair sum.

Lenke til kommentar

Dillemmaet med å spørre et forum av potensielle kjøpere om hvor mye du skal selge en vare for, er at svaret gir seg selv... ;) Det er rett og slett ikke så mange av oss som har skjermer i den klassen ennå, og dermed har folk heller ingen egeninteresse av høye bruktpriser. Tvert om.

Et annet problem er at folk ser ut til å forvente at nyprisene på LCD-skjermer faller ytterligere fremover. Så en del sitter på gjerdet av den grunn. Om det stemmer vet jeg ikke, jeg er ikke bedre til å spå enn noen andre. Det eneste som er sikkert er at de som tenker sånn aldri får kjøpt noenting i denne bransjen.

Ellers er det vel ganske enkelt, en fair pris er det noen er villig til å betale. Det reflekterer rett og slett etterspørsel mer enn verdi. Får du ikke 8000, vel så traff du ikke noen som virkelig var interessert. Skjermen er opplagt "verd" det.

Lykke til!

Geir :)

Lenke til kommentar

Jepp, viktig det som tom sier her. Prisene på LCD er beregnet til å synke raskt og når den bare koster 9500kr i dag ville ikke jeg kjøpt den til 8k av deg. 6-7 er mer riktig føler jeg.

Men jeg anbefaler deg uansett å starte på 8000 i en ukes tid og senke prisen med 500kr/uken da :)

Lenke til kommentar
Jepp, viktig det som tom sier her. Prisene på LCD er beregnet til å synke raskt og når den bare koster 9500kr i dag ville ikke jeg kjøpt den til 8k av deg. 6-7 er mer riktig føler jeg.

Men jeg anbefaler deg uansett å starte på 8000 i en ukes tid og senke prisen med 500kr/uken da :)

Det betyr jo bare at du ikke er en alternativ kjøper. En person som vil ha skjermen IDAG kan her spare ,- på nypris, og det dynes jeg er en fair deal for både kjøper og selger. Det er klart at selger må senke prisen etter som nypris synker, men tilbudet gjelder jo idag, og ikke om tre mnd. Det blir feil å trekke inn prisutvikling, og hvordan markedet er rundt neste sving. Sammenligner du stock-prosessorer mot overklokkede?

Lenke til kommentar
GRendal har solgt skjermen sin til 7900.

Dog syns jeg han har et merkelig forhold til data, for ser du gjennom postene hans ser det ut som han kjøper seg ny skjerm og datamaskin minst to ganger i mnd.

:fun:

skjermen er ikke solgt, hva snakker du om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...