Gå til innhold

Frontpage 2003 Include funker ikke?

Anbefalte innlegg

Holder på å lage "skallet" til en forholdsvis enkel hjemmeside for en kamerat. Meningen er at han skal bruke FrontPage 2003 til å oppdatere siden, slik at jeg sitter nå å knoter i FP2003. Og for å gjøre det enkelt for ham med tanke på menyer og slikt tenkte jeg at det enkleste ville være å lage en meny.html fil og inkludere denne på hver side, slik at en bare trengte å oppdatere en fil om han ville endre på menyen. Har også laget en DWT (Dynamic Web Template) og inkluderer filene i denne (Tools -> Web Component -> Included Content -> Page). Filen blir inkludert og alt fungerer i FP2003. Når jeg endrer meny.html så endres også menyen på de forskjellige sidene som er knyttet til DWT filen.

_MEN_, problemet er at når jeg laster opp filene (via FP2003 FTP) og åpner websiden (http://www.adresse.no) så kommer ikke menyen opp.. i kildekoden så ser jeg bare en dum "webbot include" som peker mot "file:///E:/WebSites/www.test.no/meny.html".

Når jeg angir filen som skal inkluderes så må jeg trykke browse og klikke på filen. Da kommer det også file:///E:/WebSites/www.test.no/meny.html opp. Skriver jeg selv bare "meny.html" så får jeg feilmeldingen:

The Frontpage Include component only works on files in the current Web site. Please select a page to include from the current site.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikke peke en adresse til din lokale hardisk altså E:

Altså, "file:///E:/WebSites/www.test.no/meny.html" blir feil her. Det riktige blir "http//www.test.no/meny.html"

Det er jo det jeg sier, eller prøvde å si uansett.. jeg får jo ikke menyen fram pga dette.

Filen ligger selvfølgelig i rotkatalgoen til FP2003 website'n (og også i rota på webserveren etter at jeg har lastet den opp..)

Merkelig dette her.. rett før jeg begynner på en ny og kopierer inn ting.. er fortsatt "skallet" jeg jobber med...

Endret av Joffer
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å lure på om maskinen har dopa seg...

Startet en ny testsite. en enkel side. laget et enkelt stylesheet. sa at siden min skulle bruke den og lastet siten opp (fp ftp) - og hva ser jeg i websource'n? Jo dette:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="file:///E:/WebSites/www.test2.no/stylesheets/hc.css">

Hva galt har jeg gjort.. hallo... der skulle det bare stått <href="/stylesheets/hc.css">. Nei dette er helt på trynet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...