Gå til innhold

sliter med å formatere!help!

Anbefalte innlegg

Nå har jeg et seriøst problem:

Jeg skal formatere marskinen. Jeg har en windows XP home edition 2002... HP....

Og det er en innebygd systemgjennopretting som skal komme når jeg trykker F10 i oppstart...Men når jeg gjør det så kommer det dette:

STOP: c0000218 {Registry file failure}

The registry cannot load the hive (file):

\systemroot\system32\config\SECURITY

or its log or alternate.

Its corrupt, absent or not writable

Hva skal jeg gjøre! dataen har sikkert virus og spyware og jeg har ikke formatert på nesten 2 år.... plz help

Endret av FuJJi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke denne litt feil postet?

edit: raporterte det  :)

Men det er jo spm og svar på PC! dette er et spm og jeg trenger svar...

JAJA..bare flytt den da gjør ikkeno

Jo, men det er på spill delen, denne skulle egentlig ha vært postet på hardware delen ;)

edit: tar jeg feil?

Endret av mads89
Lenke til kommentar

Hvis du har en ferdigkjøpt PC av nyere dato så er det ofte en egen partisjon på harddisken som inneholder alle de gjennoprettbare filene. Du har vel ikke tuklet med disse og slettet de(fordi da må du formatere med en WIN XP CD)

Uansett hvis du ikke har tuklet med filene på partisjonen så skal du bare legge inn recovery CD`en inn i CD/DVD-rommet og restarte maskinen din. Maskinen vil starte og du vil få akkurat de samme valgene som når du har en Windows CD inne:

1. Boote fra HDD

2. Boote fra CD

Du velger 2 og leser innstruksjonene som står der! :thumbup:

Lenke til kommentar
Men det er det da at elkjøp ikke sendte med noen windows cd....og ikke får jeg noen av de...."sonsofbitches"

Er PC`en kjøpt på Elkjøp? Hvis ja så skal du ha fått med deg både Windows CD`en og Recovery CD`en. Dette er jo standard når du kjøper ferdig PC! Var jeg deg ville jeg tatt en tur innom Elkjøp(ikke det beste stedet du handel data hos) og forklart saken for dem! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jupp.....skal dit i dag...vant sånn gavekort på den trykkegreia forran kassa....så da skal jeg kreve cd min...å kjøpe meg no for gavekortet

Men ha skjer hvis jeg ikke får den?? skal jeg ringe til tv2 hjelper deg da eller ;)

Lenke til kommentar

JAUJAU....men bare 1 problem til..... De sier at windows ligger inne å skal komme av seg selv når jeg starter systemgjennoprettingen....men når det klikker så er det ikke mye å få gjort... Og jeg må ikke installere fra en annen windows cd fordi da slettes det innebygde eller noe ¨sånn... Husker ikke helt hva han så...men noe med at noe ble borte da..... HVA SKAL JEG GJØRE! :ermm:

Lenke til kommentar
JAUJAU....men bare 1 problem til..... De sier at windows ligger inne å skal komme av seg selv når jeg starter systemgjennoprettingen....men når det klikker så er det ikke mye å få gjort... Og jeg må ikke installere fra en annen windows cd fordi da slettes det innebygde eller noe ¨sånn... Husker ikke helt hva han så...men noe med at noe ble borte da..... HVA SKAL JEG GJØRE! :ermm:

Siden de påstår dette og at det er grunnen til at du ikke får en egen cd av de, så synes jeg du skal kjøre bort med pc'en til Elkjøp slik at de kan vise deg hvordan du skal gjøre det, gratis. Ellers har du rett og slett krav på cd. No shit.... :)

Lenke til kommentar

"innebygd cd"... nå har jeg hørt det også.

du SKAL få med Recovery CD, da dette er sendt med fra IBM/DELL/PB/whatnot. windows plata er jeg heller usikker på, men du har KRAV på å få med den Recovery plata. og ja, de skal hjelpe deg med problemer, GRATIS, da de faktisk reklamerer for dette (eller har gjort). hvis de ikke gir etter for kravene dine så kan du vise dem finger'n og kjøpe en brukt windows 2000 pakke for en billig penge av en venn.

Lenke til kommentar

Nå er jeg veldig forvirret her. Fikk du ikke en eneste CD da du kjøpe din PC hos Elkjøp. Når du kjøper en ferdig pakke PC så skal du jaggu meg også få med alle de nødvendige programmene som er installert på maskinen pluss recovery-CD og Windows CD! :D Uansett det lureste hadde vært å snakke med sjefen eller daglilederen av butikken. Du har som kunde krav på å få skikkelig hjelp. Men så er de Elkjøp folka litt rare. Alt du spør hos dem svarer de: funker utmerket det bare løp og kjøp(those bitches) :!:

Uansett at de sier at det er en innebygd CD på harddisken tviler jeg sterkt på! :!: :!: Du må ha Recovery-CD`en inne i CD/DVD-Rom for at gjenoppretbare filer på harddisken skal starte opp.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Hehe... det er vist bare innebygd....Nothing i can do about it...fordi det ER ikke noen disc som trenges når det er innbydg visst.....Stupid system...innebygd? så mongo

Andre allternativet kan være: (Tas på eget ansvar). At du får en Windows XP CD av Elkjøp eller får låne av en komis eller noe sånt. Sletter de gjennoppretbare filene fra harddisken og formaterer hele skiten og legger inn Windows helt på nytt step by step. Riktignok må du ta backup av de viktigste filene. Ser ut til at det recovery systemet Elkjøp PC`er tilbyr er ræva (beklager språket)! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har du betalt for programvare som normalt leveres på cd(f.eks. Windows), og i falle fall om versjonen kun kan leveres med pc, har du krav på cd.

Jeg finner bare ett svar på at de ike vil gi CD`ene fra programmene\OS`et som fulgte med PC`en: De installerer fra samme CD på hver pc så de slipper å kjøpe flere.
Jeg tviler ikke, for jeg har bare dårlige erfaringer med El-kjøp selv. Jeg har vært borti at utstillingvarer ikke skal røres og ansatte som praktisk talt ikke kan snakke.(bortsett fra på mumlisk da)

Jeg synest selv at oppgraderings-cd er noe dritt, men dette er toppen av kransekaka!

Stå på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...