audhage Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei I går installerte jeg mitt "nye" skjermkort (det samme som jeg har hatt før (9800PRO)). Pc'en funker men den finner ikke DVD-drevet. Installerte også en DVD-RW (Nec ND-3520A) og en ny PSU (F/S 350w) i tillegg til den gamle (MIST 350w). I det kabinettet jeg bruker (CM Stacker) er det en ledning som brukes for å koble sammen to PSU'er. Når denne er koblet til funker pc'en, selv om jeg ikke har strøm i F/S PSU'en. (ingen ting er koblet til den.) Men med ett jeg kobler av denne ledningen gidder den ikke mer. Den kommer inn til oppstartskjermen og logger inn, men ingen av ikonene eller startmenyen kommer (som om explorer.exe var lukket). Hvorfor? Vil også si at alle viftene i maskinen starter med en gang jeg skrur på strømmen. Etter det kan jeg slå på pc'en. Tror det er noe med hovedkortet, men vet ikke hva. Takker for alle svar Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Angåene dvd drevet... Har du satt jumperene på begge dvd drevene på riktig plassering? Hvis de står på samme kabel skal den enheten som står på midten av kabelen ha jumperene på slave, og den som står på slutten av kabelen skal ha jumperene på master. Vet ikke om det kan hjelpe... DrE Endret 6. januar 2005 av DrErling Lenke til kommentar
audhage Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Skal prøve. (har jo cable select da (pleier å funke det)) Ellers er det en ting jeg glemte å si. Det er at jeg får blåskjerm om jeg putte noe i DVD-RW en. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Vil også si at alle viftene i maskinen starter med en gang jeg skrur på strømmen. Etter det kan jeg slå på pc'en. *bumb* Ingen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå