Coraline Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei alle sammen! Jeg har kjøpt en ny Corsair 512MB ram som jeg har installert, har en lik en fra før. Problemet er at den nye ikke blir registrert av datamaskinen. Jeg har prøvd å bytte om på de, så jeg vet at begge virker, og at begge slots'ene virker (ehm... det heter vel ikke slots på norsk, men jeg kommer ikke på noe annet nå.. hehe). Noen som vet om det er noe jeg må stille på et eller annet sted? Var og kikket i BIOS, men turte ikke gjøre noen forandringer der.. har ikke så mye peiling.. Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Det går ikke an å aktivere/deaktivere minne-slots i bios Brikken må være defekt på en eller annen måte Lenke til kommentar
Coraline Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Ja, men jeg skjønner ikke hvordan det kan være noe galt med den når den virker fint alene... Det er bare når jeg prøver å bruke begge to sammen at det ikke går. Maskinen virker fint, men det kommer bare opp 512MB minne når det egentlig skal være 1024. Kan det være mulig at jeg faktisk har 1024 minne, men at systemet bare ikke registrerer det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå