Gå til innhold

Noe muffens med hovedkortet!

KimH

Anbefalte innlegg

hei. jeg har nettopp kjøpt et nytt hovedkort til min nye pc og jeg har litt problemer. jeg har koblet til alt og når jeg slår det på viser det noen tall på en liten "skjerm". tallene er 83, 86, 90 åsså slår den seg av. det er et hovedkort av typen (EDIT) Abit : her er det jeg har dette. jeg har funnet ut at tallene ikke er grader men nr på visse prosseser den gjør. så hvis noen veit hva jeg skal gjøre så vendligst svar via mail eller replay.

Endret av KimH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det AX8-3rd Eye du har? I tilfelle kan det være svar du finner i FAQ's Generally, hanging at 90 means a failed overclock.

Er dette første maskina du bygger? Du kan prøve 'clear cmos':

ta ut strømkabel og flytt cmos jumper fra 1-2 ->2-3 ->1-2 (evt. sjekk manual).

Et greit råd er å starte opp systemet med så få enheter tilkoblet som mulig, for å unngå konflikter. Bedre å koble de til etter at OS og nødvendige drivere er innstallert, slik at egenskaper for system (Enhetsbehandling) er uten merknader.

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

korte er kjøpt hos datakjeden trondheim. Jeg har prøv å clear CMOS og jeg har prøvd å starte med så lite som mulig. min 1 pc ja. har drevet å fiksa litt før men har problemer å få den til å starte.

jeg har ikke det kortet men (EDIT) dette.

Endret av KimH
Lenke til kommentar

Jeg har fulgt litt med i forum i utlandet ang 939 hk, og det veldig mange med cpu problemer har, er at cpuen de har fått er 90nm, og det er det ikke alle hk som takler uten en bios oppgradering. Og det gjør at maskina kan virke død. Så det de gjør er at de får tak i en 130nm cpu, flasher kortet, og så kjører på sin 90nm.

Edit: Det kortet du gav link til hadde dem ikke hørt om en gang hos Datakjeden i Trondheim.

Endret av Fogga
Lenke til kommentar
varenr:301893 kjøpt på datakjeden i trondheim.

Ikke for å være pirkete, men det er ett helt annet kort enn det du beskrev i ditt første innlegg, og gav link til. Dette er nemlig ett kort med K8T800 chipset, og er ett AGP kort. :hmm: Jeg er forvirra.

Lenke til kommentar
hmmm.. da er d no rart. jeg har det HK som er på bilde i linken da. men d kan godt hende det er sånn 3rd eye kort.

Hvis du er 100% sikker på at det er ett kort med pci express på du har fått, må det ha skjedd noe under pakkinga som gjør at det ligger feil kort i eska eller no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...