834HF42F242 Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 2 spm:- hvorfor har du divene som class ? når du kun bruker div'en en gang kan du ha id, aner ikke om dette har noen fordel - hvorfor har du ikke sentrert siden ? det fikser du enkelt ved å legge margin:0 auto; inn i .div1 {} Hvorfor divene er i class: Hvis jeg skal gjøre små endringer på en div, trenger jeg kun å redigere css-filen. Slik gjør jeg det alltid, uansett om det er en stor eller liten side. Hvorfor den ikke er sentrert: Fordi jeg ikke vil ha den sentrert. Og det er da ingen hemmelighet hvordan en i såfall gjør det... Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvorfor divene er i class: Hvis jeg skal gjøre små endringer på en div, trenger jeg kun å redigere css-filen. Slik gjør jeg det alltid, uansett om det er en stor eller liten side. Men det kan du jo fortsatt selv om divene er en id og ikke en class...? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Og hva er fordelen med det? Alt annet er opgitt med class, så hvorfor ikke divene også? Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 godt spørsmål. Det strider i hvertfall med det jeg har lært/lest.. Der bruker man class for ting som skal brukes flere ganger og Id for div`r som er relatert til layot.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå