Trazor Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Jeg har nettopp fått nytt HK til min PC, men etter installasjonen, var det ikke tegn til liv. Ingen LEDer, ingen vifter startet, ingen disker eller DVDspillere startet. HELT dau. Dette er det andre hovedkortet av denne typen jeg prøver, dro tilbake med det første, fordi jeg trodde det ver feil på det. Fikk nytt, og PCen vil fremdeles ikke starte... Hva kan være galt? Dette er en socket A PC, XP 2800 med et Epox Hovedkort, EP-8RDA3+, GF6800GT, 512 RAM...Har også jumpstartet PSUen, og den funker Endret 6. januar 2005 av Trazor Lenke til kommentar
tomin Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 kan jo være en del dette , men har du sjekket at det ikke er kontakt mellom bunnplaten til kabinettet, eventuelt prøve å start det opp utenfor kabinettet Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Jepp, nå har jeg prøvd det utenfor kabinettet også, og ingenting, så jeg satser på at det er Epox som har vert veldig uheldige med en del av sine hovedkort. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Eg antar at du har vert forsiktig under monteringav HK? Eller cpu, er lett å gjør en glipp å så komme birti HK! Har du testet andre deler i evt en annen maskin? Lenke til kommentar
ZeXeL Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Dobbel/trippel sjekk at du har plugget til ledningen som går fra HK til power-knapp. Vil tro dette er problemet ditt. Prøv å snu denne f.eks. Lykke til Mvh Zexel Edit: Glemte noen ord. heh Endret 6. januar 2005 av ZeXeL Lenke til kommentar
mr_menace Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 dobbeltsjekk om alle ledninger er på plass, sjekk om prossessoren ikke er skadet (mulig noen bittesmå "pinner" er knekt/bøyd (håper ikke det for din skyld), sjekk om skjermledningen er koblet i (dårlig kontakt?) og se om strømforsyning er koblet i Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) *slettet* Endret 6. januar 2005 av Mala Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Alt er sjekket, prosessoren ser helt ok ut, alle ledninger er koblet i, jeg har også prøvd å bytte om på ledningen på startknappen, uten noen effekt. Det som jeg synes er rart, er at INGENTING skjer, hvis CPU var ødelagt, skulle vel fremdeles nb viften på hovedkortet starte, og hvis RAMen er ødelagt, skulle det vel komme en lyd fra hk. Tingen er at det er et lite display på kortet, og ingenting skjer der når jeg skrur på strømmen til PSUen. Ingen LEDer lyser, det er helt dødt. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 har selv opplevd det når jeg har kjøpt nytt HK. og da jeg skulle starte maskinen så skjedde ingenting. Det var en bagatell så var gale det var en av de ledningen som var koblet feil feil. sjekket alle ledninger og prøvde igjen da startet maskinen og alt fungerte som det skulle. Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Ok, hvilke ledninger er det som kan være feil da? HKet kom med elendig manual, men jeg har litt erfaring, så jeg satser på at jeg fikk det rett. Selve strømmen fra PSU til hk er vel mest avgjørende? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) uansett hvor mange ganger jeg gjør det så er det alltid en eller to av ledningene som er feil vei..Det eneste jeg kan si angående akkurat der med ledningene er og prøve deg frem.ledningene har jo som regel hvit tekst på ene siden.prøv og koble om en og en..hvis en ledning som du har koblet på har tekst på oppsiden prøv og snu den sånn at teksten kommer ned istedenfor opp.o.s.v.. Helt enig med deg at manualen på de ledningene er veldig dårlig. men det som forklart over. var sånn jeg fant ut av det selv. selv om det tok litt tid. kanskje dette er en tungvint måte og gjøre det på men den eneste måten jeg selv fant ut av det på..hehe Strømmen er ikke mulig og koble feil. for den har jo en sånn klips på ene siden. Du kan jo prøve først med harddisk led og power led. Lykke til Endret 8. januar 2005 av Scortech Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Du kan jo teste med en annen CPU. Teste CPUen i et annet HK. Endret 8. januar 2005 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
cwest666 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) uansett hvor mange ganger jeg gjør det så er det alltid en eller to av ledningene som er feil vei..Det eneste jeg kan si angående akkurat der med ledningene er og prøve deg frem.ledningene har jo som regel hvit tekst på ene siden.prøv og koble om en og en..hvis en ledning som du har koblet på har tekst på oppsiden prøv og snu den sånn at teksten kommer ned istedenfor opp.o.s.v.. Manualene pleier å oppgi pinneverdier, især epox. Gjelder bare å koble pluss på pluss og minus på minus Prøvd å ta en reset cmos, selvfølgelig? Prøvd å boote kortet uten en eneste ekstra enhet koblet inn? Skifte om litt på rambrikkenes posisjonering? Ev. returner kortet Endret 9. januar 2005 av cwest666 Lenke til kommentar
mr_menace Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 er du sikker på at du har koblet til på\av knappen til kabinettet til hovedkortet!!!! (det har jeg gjort et par ganger ) Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Da har jeg endelig fått igang PCen, det tok sin tid! Det viste seg at det er noe med enten hovedkortet eller ledningene i kabinettet, da jeg hadde tenkt å bruke 2 USB porter som er oppå kabinettet mitt, men da jeg koblet ledning nr2 til hovedkortet, nektet maskinen å starte. Prøvde så å snu kontakten, med det resultat at ledningene ble så varme at isoleringen rundt smeltet (!!) Men maskinen er oppe å går, med en mindre USB port enn tiltenkt... Endret 11. januar 2005 av Trazor Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Da har jeg endelig fått igang PCen, det tok sin tid! Det viste seg at det er noe med enten hovedkortet eller ledningene i kabinettet, da jeg hadde tenkt å bruke 2 USBporter som et oppå kabinettet mitt, men da jeg koblet ledning nr2 til hovedkortet, nektet maskinen å starte. Prøvde så å snu kontakten, med det resultat at ledningene ble så varme at isoleringen rundt smeltet (!!) Men maskinen er oppe å går, med en mindre USB port enn tiltenkt... ææ høres ikkje heilt bra ut, men sålenge den er stabil og det ikkje kommer flammer ut av kabinette så der det vel og bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå