eirberen Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei I dag fikk jeg mit Logitech Z-5500 Anlegg. Fikk det for 3000,- fra en lokal databutikk. Faktisk billigere enn å bestille fra nett Å dæven for ein sub hehe. Men jeg er litt forundret. Jeg hadde før et logitech Z-2300 2.1 anlegg. Og dette spillet mye høyere enn dette. Logitech z-5500 spiller så klart høyt, men jeg hadde nå trodd det skulle spille like høyt eller høyere enn forgjengeren. Så kan det være noe galt? Jeg bruker kun en vanlig analog kabel som går fra xboxen og inn i den grønne inngangen på anlegget. Kan det være at det spiller bedre hvis jeg bruker optisk kabel? Få ikke prøvd dette enda fordi jeg ikke har en slik kabel til xboxen min. Håper noen kan besvare det jeg lurer på Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Ingen som vet noe her eller har opplevd noe lignende med diss høytalerene? Lenke til kommentar
punzel Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg har Z2300 og kameraten min har Z5500 og mine spilte litt høyere asså.. Rart! Men jeg vet ikke om dette gjelder alle, eller om det bare gjelder noen.. Lenke til kommentar
rener Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Har Z5500 betre kvalitet på lyden på likt lydnivå da? Det er ofte det som kostar litt ekstra... Har Z-680 sjølv og elskar det Men om du får høgere lyd med optisk kabel.. Eg veit ikkje heilt, men eg trur det berre er kvaliteten som blir betre... Lenke til kommentar
findon Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Forsøkt å benytte fjernkontrollen for å øke volumet på sorround/front/bass? Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 skal kjøpe optisk kabel i dag. kanskje det blir bedre da Lenke til kommentar
Comodore Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Når du har skrudd volumet på max, bare fortsetter du å skru litt til. Da får du BOOST i fra 1 til 11, det skal nok hjelpe litt Lenke til kommentar
Kamp Fisk Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 boost, så teit.... max burde være max.... burde heller legge til "boosten" i hele volum målern Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Fikk digital kabel i dag. Å dæven som det spiller sinnsykt bra. Den boost greien er jo egentlig bare beregnet for sanger/lydspor som er spillet inn lavt. Hvis du bruker den på vanlige lydspor så kan du skade høytalerne står det i manualen.. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Z-5500 SPILLER høyere.. Og klarere, men ikke bruk en XBOX til å teste det.. For lydkort i en Xbox er bad,, elelr ikke vhis du har z360 , men lyden er lavere fra en x360.. Bruk den på Pcen (helst med optisk kabel) og du får definitivt høyere hehe.. Mitt spiller så høy at på halvt volum kan naboen min fortelle meg ka de synger i sangen over msn,.. og han bor 20 meter vekke fra meg, i en annen enebolig høyt nok, i think.. Lenke til kommentar
best90 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Du må bruke optiske kabler på dette anlegget. Det er en enorm forskjeld på analog og optical. Spiller mye høyere og klarere med optisk kabel. 5 streker på volumet med analog tilsvarer omtrent 2,5-3 streker med optisk. Det er hvertfall sånn åt meg, med et sugen lydkort i en bærbar. Det er kanskje mindre forskjeld hvis du har et bedre lydkort. Mitt spiller hvertfall veldig høyt Sitter å dunker nå Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Mitt spiller også HØYT. Bruker optisk kabel fra PS2, og hvis jeg tar meg en runde GTA SA må jeg ha bare 2-3 streker på volumet. Hvis ikke kommer nabon Helt konge anlegg med tanke på prisen! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Når jeg hadde det høyttalersettet, så testa jeg digital inn mot analog inn, men hørte 0 forskjell, men kan være fordi Audigy 2 er like bar på den analoge delen som Z-5500 er på den digitale delen, det vil si at Z-5500 faktisk var "flaskehalsen". Endret 20. april 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå