melli123 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Jeg har nå endelig rota meg til å legge inn Firefox. Nå har jeg koda nesten hele index fila om igjen, fra IE, men det var ikke så enkelt. Jeg har egentlig bare et par problemer igjen, så er siden oppe å går i FF. hvis dere ser på indexfila på Guivarchdesign.com, så ser dere at venstre siden er 5px for kort, ( eller no ). Men saken er den at når jeg setter denne bare 1px høyere, så detter diven under middle diven. Noen som kan forstå seg på dette uti fra css filen og html filen? index fila css fila håper jeg får noen svar, mvh Vegard Melsom Endret 6. januar 2005 av VgaR Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Jeg har et forslag... HTML: <div id="wrap"> <div id="top"></div> <div id="middle"> <div id="left"> <h3>Velkommen...</h3> <p>til guivarchdesign.com. Denne siden vil fungere som en portfolioside for meg. Her vil jeg publisere det jeg lager av foto, og web. Det jeg har laget kan du se under <a href="portfolje.html">portefølje</a></p> </div> <div id="right"> <div id="navcontainer"> <ul id="navlist"> <li id="active"><a href="index.html" id="current">hovedsiden</a></li> <li><a href="ommeg.html">om meg</a></li> <li><a href="portfolje.html">portefølje</a></li> <li><a href="http://www.blog.guivarchdesign.com">blog</a></li> <li><a href="kontakt.html">kontakt</a></li> </ul> </div> <p>No'nytt</p> <p>Jeg har nå lagt ut den nye flash-filmen jeg har laget.</p> <p><a href="flash.html">Flash film</a> <p>Personalia</p> <p>Vegard Bøe Melsom</p> <p>www.guivarchdesign.com</p> <p>[email protected]</p> </div> </div> <div id="bottom"></div> </div> CSS: * { margin: 0; padding: 0; } body { background-color: #A9A7A6; font-family: "Lucida Sans Unicode", Verdana, arial, Tahoma, sans-serif; font-size: 0.7em; text-align: center; color: black; } #wrap { width: 600px; margin: 0 auto; } #top { background: url("header.jpg") no-repeat; border-right: 5px solid #5F5F5F; border-left: 5px solid #5F5F5F; border-top: 5px solid #5F5F5F; clear:both; float: left; width: 600px; height: 258px; } #middle { width: 600px; height: 308px; border-left: 5px solid #5F5F5F; border-right: 5px solid #5F5F5F; background-color: #ffffff; float:left; } #left { width: 360px; height: 308px; text-align: left; background-color: #ffffff; padding: 11px; float:left; } #right { width: 177px; height: 300px; text-align: left; padding: 15px; background-color: #ffffff; border-left: 1px solid #8DCB18; float:left; } #bottom { background: url("footer.jpg") no-repeat; border-right: 5px solid #5F5F5F; border-left: 5px solid #5F5F5F; border-bottom: 5px solid #5F5F5F; clear:both; float: left; width: 600px; height: 108px; } edit: resten av CSS'en (font, meny style) må du legge til selv HTML'en - må du legge til det rundt 'Body' Vises riktig i IE og FF... Jeg er ingen ekspert... lekte meg bare litt med webisden din. Endret 6. januar 2005 av Dasse Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) oki, takker for et godt svar...holder på med å forandre på min...skal komme tilbake om jeg får det til jeg, men tusen takk skal du ha for hjelpen... EDIT: ser du har lagt til en left, slik at jeg har en left, en right, og så en middle div, ...hva er det middle diven gjør for noe? Endret 6. januar 2005 av VgaR Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Det finnes sikkert "bedre" måter å gjøre det på, men det vises dog rett... Forresten, jeg sletter "eksempelet mitt" snart (fra webserveren min) - er jo din side :hmr: edit: middle sammler menyen og "left"... Også har jeg satt border'en på den. edit2: selve siden ble litt lavere på forslaget mitt, liten leif der. Endret 6. januar 2005 av Dasse Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 kan du linke slik at jeg kan se hvordan din verson ble? Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) hadde den i toppen av forje innlegg da... LINK til forslaget mitt... *flyttet den ned hit* edit: du må bare fikse "height" på Div'ene... De ble litt feile. ser du orginalt hadde menyen 8px lavere enn selve "middle"... Endret 6. januar 2005 av Dasse Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg mener jeg gjorde slik du skrev det, men fikk ikke noe nytte ut av "middle" diven. når jeg copy og paste din tekst, så funka det, hmmm...kan det være bare en feil, så slår alt gæærnt ut? Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Tror du glemte å "skru av" en div Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) har det noe å si om divene står øverst i stilarket? EDIT: nå har jeg skrevet slik du dasse har vist meg, ( ikke copy, paste ) og tror det er sånn nesten likt, men jeg får det ikke til...hva er galt...? Endret 6. januar 2005 av VgaR Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 nei, du kan utrolig nok plassere body'n nederst hvis du vil. hele stilarket blir lest regner jeg med, av nettleseren. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 nei, du kan utrolig nok plassere body'n nederst hvis du vil.hele stilarket blir lest regner jeg med, av nettleseren. oki, greit å vite Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Da er det vel bare for meg å takke deg dasse, aller mest, fordi nå har jeg fått det til....tusen takk skal du ha... PS: den vises ikke akkuratt likt i begge browserne, ff, og IE...hvis du ser i menyen, mellom om meg og postfølje, så er det ikke noen strek i FF...men men.. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Nei, du.. #navlist li { display: inline; } #navlist { width: 119pt; font-family: "Lucida Sans Unicode"; margin: 0 0 0 0px; padding: 0px; border-top: 1px #000 solid; border-left: 1px #000 solid; border-right: 1px #000 solid; } #navlist a { width: 117pt; height: 18pt; display: block; background-color: #8DCB18; border-bottom: 1px #000 solid; text-align: center; text-decoration: none; color: #000; } #navlist a:hover { background-color: #B9EB58; } #navlist a:visited { color: #000; } Det der funket i FF.. Er bare å trylle. EDIT: SMÅ MODIFIKASJONER Vet ikke om det ble helt som du vil ha det, men det så ut til å funke fint. Endret 6. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Tror du glemte å "skru av" en div Avslutte en div kanskje </div> Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Tror du glemte å "skru av" en div Avslutte en div kanskje </div> Du tok ordet ut av kjeften på meg Fikk det liksom ikke frem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå