DDDD Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Du høres ut som en satanist. Mener du at den sterkestes rett også skal gjelde i forholdet mellom mennesker og dyr? Jeg ser ikke problemet i det. Vi har høy nok intelligens til å unngå å bli spist av ulven, uten å måtte drepe den. Dette er ikke problemet her. Bør vi utrydde en hel art fordi noen jævla Fremskrittsparti-stemmende familiefedre er redd for ungene og sauene sine? Hele arten? Ta det med ro, det gjelder bare her i Norge. Hva med å vise litt respekt for de andre organismene på planeten, i stedet for å oppføre seg som et virus som fortærer alt og alle? Respekt? Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Uff uff, Tror jeg melder pass på denne tråden. Enkelte folks holdninger er så ensporet her og narrogante (naiv + arrogant?) om menneskets superioritet at hvis jeg blir her lenger vil jeg ikke klare å holde meg unna stygge bemerkninger ovenfor enkelt-personer. Enkelte mennesker tråkker på en maur når de kommer over en bare fordi de KAN, for morro skyld. Det gjenspeiler litt av holdningen enkelte her har. Kunsten er å la vær med mindre det er en nødvendighet, og da vite med deg selv at du har gjensidig respekt for liv uavhengig av funksjon, form eller størrelse, da har man også respekt for seg selv. En drep-for-moro-skyld-holdning er tragisk, og det bare beviser at en del av menneskerasen er i ferd med å utvikle seg til en annen livsform, nærmere kjent som "virus", mens en annen del av menneskeheten forhåpentligvis fortsetter sin naturlige evolusjon som intelligent pattedyr. Lykke til med tråden videre Endret 15. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Vi er sterkere, ergo vi dreper den norske ulven. Alt annet er naturstridig.Det var dette argumentet jeg siktet til, dine ord blir altså at det er naturlig å drepe alt som er svakere enn seg selv fordi at man kan.Jaha? Naturlov å drepe ulven fordi vi er sterkere? Neppe.. I'd like to share a revelation that I've had during my time here. It came to me when I tried to classify your species. I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment, but you humans do not. You move to an area, and you multiply, and multiply, until every natural resource is consumed. The only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. A virus. Human beings are a disease, a cancer of this planet, you are a plague, and we are the cure Er vel akkurat det vi holder med på akkurat nå, selvsagt KAN vi drepe ulven, spørsmålet er hva KAN vi gjøre for å unngå det. Hva er konsekvensene om vi fjerner ulven fra det norske området? Vel på langsiktig vis så kan det bety at vi utrydder en dyreart pga at de resterende medlemene har en enda mindre Dna bank som de kan formere seg med og deretter større mengde med innavl som igjen fører til sykdommer, galskap og kanskje en sikker utryddelse. Edit: Selvsagt har det langt flere konsekvenser en dette , å miste en dyreart er ganske skummelt, og hei til deg som sier : det er jo bare i norge, hva om alle de andre landene følger samme holdning? Hvis man ikke kan se skjønnheten i selve naturen og mangfoldet av dyrearter så må man være en svært tom person innvendig, alle dyr uansett hvor små eller store har sin plass i næringskjeden og det må vi bare finne oss i. Den personen som ikke kan se verdien i andre liv enn sitt eget er nok den personen som trenger mest kjærlighet, for det må være fryktelig trist å leve i en så ensom verden. Edit: noen små rettelser. Endret 15. januar 2005 av Malvado Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Joda, det er innlysende at jakt = drepe et annet dyr i denne sammenhengen (tråden heter jo "skal vi utrydde ulven vår?") Vel, det er kanskje innlysende, men det var ikke det du skrev. Jeg har imidlertid ikke tenkt å kverulere om det nå som vi har fått på det rene hvorledes argumentasjonen din går. Mennesket har rettigheter? Hvem har sagt det? Hvem har bestemt det? Gud? Rettigheter er en forutsetning for at mennesket skal kunne leve i overensstemmelse med sin natur som rasjonelt vesen. Du har ikke noen flere rettigheter til å leve, i universal sammenheng, enn en maur har. :!: Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å le når jeg hører slike uttalelser. Mener du at man bør komme i fengsel dersom man dreper en maur? :!: Det er forresten litt artig at dyrevernerne mener at mennesket skal respektere andre arter, mens de ikke krever det samme av (andre) dyr. Bør ikke for eksempel bjørner dømmes til fengselsstraff når de dreper fisk? Denne inkonsekvensen viser at dyrebevegelsen i realiteten er anti-menneske. Det er forskjell på en unødvendig handling som IKKE dreper / er på bekostning av liv, og en handling som ER på bekostning av liv. Hvorfor skal jeg bry meg om ulveliv? En handling jeg tjener på er handling jeg tjener på, uansett om det går på bekostning av dyr, naturen eller andre entiteter uten rettigheter. Dersom det er i min egeninteresse å ødelegge en stol, ødelegger jeg en stol. Dersom det er i min egeninteresse å drepe et dyr, dreper jeg et dyr. Hvor ligger den prinsipielle forskjellen? Dyr har ingen verdi ut over den verdien de har for menneske. Ok, det var skremmende sagt, og må være det mest naive utsagnet jeg har hørt hittils i år. Ser du på jorden fra et geologisk utganspunkt, økosystemet, næringskjeden, så vil du raskt se at mennesket er faktisk den minst verdifulle, og mest destruktive livsformen som finnes på jorden. Dersom det er destruktivt å tilpasse naturen til menneskets behov, da er jeg tilhenger av destruksjon. At vi har det velstandsnivået vi har i vesten i dag – at du kan sitte foran en dataskjerm og diskutere dette spørsmålet – er et resultat av at mennesket har tatt kontroll over naturen. Mens mennesker kun overlever ved å spre seg til større områder til ressursene er oppbrukt. Fortsetter vi slik i noen tusen år til, vil det ikke finnes noe liv til slutt på denne planeten, inklusive vårt eget. Jaja, det var gøy så lenge det varte. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Joda, det er innlysende at jakt = drepe et annet dyr i denne sammenhengen (tråden heter jo "skal vi utrydde ulven vår?") Vel, det er kanskje innlysende, men det var ikke det du skrev. Jeg har imidlertid ikke tenkt å kverulere om det nå som vi har fått på det rene hvorledes argumentasjonen din går. Mennesket har rettigheter? Hvem har sagt det? Hvem har bestemt det? Gud? Rettigheter er en forutsetning for at mennesket skal kunne leve i overensstemmelse med sin natur som rasjonelt vesen. Du har ikke noen flere rettigheter til å leve, i universal sammenheng, enn en maur har. :!: Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å le når jeg hører slike uttalelser. Mener du at man bør komme i fengsel dersom man dreper en maur? :!: Det er forresten litt artig at dyrevernerne mener at mennesket skal respektere andre arter, mens de ikke krever det samme av (andre) dyr. Bør ikke for eksempel bjørner dømmes til fengselsstraff når de dreper fisk? Denne inkonsekvensen viser at dyrebevegelsen i realiteten er anti-menneske. Det er forskjell på en unødvendig handling som IKKE dreper / er på bekostning av liv, og en handling som ER på bekostning av liv. Hvorfor skal jeg bry meg om ulveliv? En handling jeg tjener på er handling jeg tjener på, uansett om det går på bekostning av dyr, naturen eller andre entiteter uten rettigheter. Dersom det er i min egeninteresse å ødelegge en stol, ødelegger jeg en stol. Dersom det er i min egeninteresse å drepe et dyr, dreper jeg et dyr. Hvor ligger den prinsipielle forskjellen? Dyr har ingen verdi ut over den verdien de har for menneske. Ok, det var skremmende sagt, og må være det mest naive utsagnet jeg har hørt hittils i år. Ser du på jorden fra et geologisk utganspunkt, økosystemet, næringskjeden, så vil du raskt se at mennesket er faktisk den minst verdifulle, og mest destruktive livsformen som finnes på jorden. Dersom det er destruktivt å tilpasse naturen til menneskets behov, da er jeg tilhenger av destruksjon. At vi har det velstandsnivået vi har i vesten i dag – at du kan sitte foran en dataskjerm og diskutere dette spørsmålet – er et resultat av at mennesket har tatt kontroll over naturen. Mens mennesker kun overlever ved å spre seg til større områder til ressursene er oppbrukt. Fortsetter vi slik i noen tusen år til, vil det ikke finnes noe liv til slutt på denne planeten, inklusive vårt eget. Jaja, det var gøy så lenge det varte. Ok, du klarer å lure meg tilbake i diskusjon, du får poeng for det "Rettigheter" er et begrep oppfunnet av mennesket, i større sammenheng betyr våre "rettigheter" like mye som et ikke-eksisterende sandkorn i sahara-ørkenen. En komet kan komme og utslette hele kloden, drepe alle mennesker på et millisekund, hvor er "rettighetene" dine da? haha... nei uff, prøv å tenk litt utenfor den lille lukkede boksen du kaller "samfunn" ett lite sekund. Think BIG. Tror du virkelig på deg selv når du sier at mennesket har tatt kontroll over naturen? I hvilket parrallelt univers bor du i? Hva skjedde nettopp for noen uker siden? flomkatastrofen? Hvor var kontrollen der? Kometer som er for store til å stoppe med våre fancy atomraketter som kan sprenge hele kloden til Andeby, kaller du det kontroll? At solen en gang kommer til å ekspandere til en rød gasskjempe så hele jorden blir en eneste stor godt stekt KFC-restaurant før den fordamper, er det kontroll over naturen eller? At vi lever på nåde av bakteriene, er det den kontrollen du mener? Skulle tro du var en mus i en labyrint når du klarer å påstå at mennesket har kontroll over naturen. Du tror kanskje at du har kontroll over den labyrinten du befinner deg i, men du har ingen aning om hva av krefter som styrer den, og deg, utenifra, ting som er større og mektigere enn deg selv, fysikkens lover, naturkrefter, bakterielle livsformer. Du lever på nåde av naturen, hadde det ikke vært for dyrene, så hadde ikke vegetasjon overlevd, og da hadde det ikke vært noe oxygen på denne planeten, hva skal du puste inn da? Du tjener på å drepe ulv? Nei, du taper på å drepe ulv og utrydde dyrearter, for da klusser du med det genetiske mangfoldet i naturen, som skaper mindre genetisk mangfold, ergo større sjanse for rase-mutasjoner, sykdommer, svakheter som til syvende og sist går utover mennesker, inklusive deg selv. Du er nok ikke destruktiv i såfall, du er selvdestruktiv. Tenk 10 sjakktrekk fremover, ikke bare ett, og sitt og juble over en kortvarig seier, uten å forberede deg på at det kanskje kommer tilbake mot deg i mangfold. Vi mennesker har ikke kontroll over naturen, vi er her på lånt tid, og er heldige nok til at akkuratt nå, er miljøet såpass menneske-vennlig at vi klarer oss og klarer å ta lokal kontroll over visse elementer, men det er milesvis fra å ha kontroll over hele naturen. PS: Mennesker er ikke øverst på næringskjeden. Bakterier er det, og de siste 900 millioner årene er det de som er "jordens herskere" og de vil alltid være det. De er i mangfold ovenfor oss, og kan ta knekken på oss før vi vet ordet av det. Jeg vet ikke stort om naturverns-organisasjoner eller hvordan de tenker, men jeg er ihvertfall ikke anti-menneske. Jeg er pro-menneske, men jeg har gjort meg inneforstått med at vi mennesker er en del av et større system. Et system vi er livsnødvendig avhengig av, og vi er best tjent med å fungere sammen med det systemt, ikke ødelegge det. Ødelegger vi det systemet, så vil det betyr vår egen ødeleggelse, for naturen er et system vi ikke klarer oss uten, den er hele grunnlaget for vår eksistens. Uten den, skal jeg love deg at vi ihvertfall ikke hadde kunnet sitte her med datamaskiner og chatte med hverandre. Å grovt utnytte det systemet, slik du beskriver, er å bite av hånden som mater deg / sage over grenen som holder deg oppe. Du er litt morsom du. , men NÅ gir jeg meg, mens jeg enda er i godt humør. Karma. Endret 16. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg er JEGER. Jeg mener at vi ikke skal utrydde ulven i norge . men holde antall ulv på et forsvarlig nivå... ULVEN er ett kult dyr! Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Mennesket er en åtseleter, fordøyelsessytemet vårt er ikke egnet til å fortære ferskt kjøtt. oxo???? Kom det som en overraskelse att vi var andre ledd i næringskjeden? De som ryddet opp etter rovdyrene, vi spiste beinmarg for å få i oss de nødvendige animalske proteinene. Det var først når vi greide å kontrolere ilden att vi kunne kutte ut første ledd (rovdyrene) og jakte selv. Til de som leste feil, og leste att mennesket er ikke egnet til å spise kjøtt idet hele tatt. Så må jeg få lov til å understreke ferskt kjøtt, altså vi må tilberede kjøttet på en eller annen måte før vi spiser det. Vi setter altså igang en falsk foråtnelses prosses som mørner kjøttet uten de bakteriene som følger med en naturlig prosses. Rekk opp handen de som liker rått kjøtt. - D.J. Endret 16. januar 2005 av DjSlayer Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg er JEGER. Jeg mener at vi ikke skal utrydde ulven i norge . men holde antall ulv på et forsvarlig nivå... ULVEN er ett kult dyr! Ett forsvarlig nivå ville være ca 500 ulver, ikke det antallet som er i dag. - D.J. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg er JEGER. Jeg mener at vi ikke skal utrydde ulven i norge . men holde antall ulv på et forsvarlig nivå... ULVEN er ett kult dyr! Ett forsvarlig nivå ville være ca 500 ulver, ikke det antallet som er i dag. - D.J. Må si meg enig i det... Glemte å forklare hva jeg mete med forsvarlig. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) :!: Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å le når jeg hører slike uttalelser. Mener du at man bør komme i fengsel dersom man dreper en maur? :!: Det er forresten litt artig at dyrevernerne mener at mennesket skal respektere andre arter, mens de ikke krever det samme av (andre) dyr. Bør ikke for eksempel bjørner dømmes til fengselsstraff når de dreper fisk? Denne inkonsekvensen viser at dyrebevegelsen i realiteten er anti-menneske. Kan snu på flisa og si att du er ett anti-menneske, dine utalelser i diverse tråder tar jo ifra mennesker grunnleggende rettigheter. Dette skal jeg derimot legge til side, trossalt er dette en tråd som har utviklet seg til Dyrevern, er det verdt det? Er jeg menneskefiendtlig? Kanskje det, min forrakt for mennesker med så kortsiktige verdier som penger er stor, vil si att verdien i ens handlinger er større en allverdens penger. Dette er historiskt bevist. Kan snu på flisa enda mer og si att penger har ingen verdi når alt kommer til alt, du vil ikke bli husket for hvor mye penger du hadde på kontoen din når du forlater denne jord, du vil bli husket for dine handlinger, om du var egennyttig eller snill. Så om jeg blir husket for å ha reddet ulven fra utryddelse i dette landet (eller ha omvendt noen ulv-hatere), så har det stor verdi i seg selv. - D.J. Endret 16. januar 2005 av DjSlayer Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Skal vi drepe alt vi ikke trenger da? Litt feil der. "Skal vi drepe alt som plager oss" blir mer riktig i denne sammenhengen her. Jeg sier "ja". Det finnes så klart masse unntak, men ulven synes jeg ikke noe om. dette må da være det mest idiotiske jeg noensinne har lest Så du mener at vi skal utrydde ulven fordi DU ikke syns noe om den? gi meg 1 grunn til at ulven skal skytes ikke kom med det der ulven tar sauen pisset, og heller ikke det der helt på trynet greiene om at ulven tar jakthunder pisset. Kan du komme med 1 eneste argument som holder så er du den første til å greie det! til alle dere ignorante mennesker som støtter ulvejakten, hadde det vært opp til meg hadde det vært dere som ble helikopter jaktet på! Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Vil forresten si at Karmacom er utifra det jeg har lest over et av de mest reflekterte mennesker jeg har sett. Det han sier der burde si alt, om dere er for tette eller for ignorante til å ta det innover dere for være opp til dere selv. Jeg ser ingen grunn til å fortsette denne diskusjonen egentlig. Men tar gjerne opp arguments kampen nede på et ulv vs sau nivå om dere vil det, skal alltids dra opp nok fakta/tall og realitetskonsekvenser i den diskusjonen oxo. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Fjern det stygge, irriterende, fæle og store bildet i signaturen din. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Fjern det stygge, irriterende, fæle og store bildet i signaturen din. *offtopic?* må bare legge til at jeg har støttet PelsJakob i en tidligere diskusjon, da ang religion, syns han da var meget saklig og reflektert, men her viser han at det bare strakk til ang det temaet. PelsJakob mener du det du skriver eller er du bare ute etter å diskutere og kverulere? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Fjern det stygge, irriterende, fæle og store bildet i signaturen din. *offtopic?* Signaturen din bryter kraftig med retningslinjene. #12: Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BbCode. Det er ikke tillatt med HTML-kode eller bilder i signatur. Maksimal lengde på signatur skal ikke overstige 4 linjer, og det er påkrevd å bruke for å begrense størrelsen. Kanskje på tide å lese dem ? Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 da ble saken en annen. de er vekk nå. Hadde du skrevet det første gangen hadde det vert ok Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Vil forresten si at Karmacom er utifra det jeg har lest over et av de mest reflekterte mennesker jeg har sett. Det han sier der burde si alt, om dere er for tette eller for ignorante til å ta det innover dere for være opp til dere selv. Jeg ser ingen grunn til å fortsette denne diskusjonen egentlig. Men tar gjerne opp arguments kampen nede på et ulv vs sau nivå om dere vil det, skal alltids dra opp nok fakta/tall og realitetskonsekvenser i den diskusjonen oxo. Helt enig. Karmacom har kommet med gode og saklige argumenter , er det noen som har problemer med å se den store sammenhengen så burde de kanskje ta se litt mer tid til å tenke seg om. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Skal vi drepe alt vi ikke trenger da? Litt feil der. "Skal vi drepe alt som plager oss" blir mer riktig i denne sammenhengen her. Jeg sier "ja". Det finnes så klart masse unntak, men ulven synes jeg ikke noe om. dette må da være det mest idiotiske jeg noensinne har lest Så du mener at vi skal utrydde ulven fordi DU ikke syns noe om den? gi meg 1 grunn til at ulven skal skytes ikke kom med det der ulven tar sauen pisset, og heller ikke det der helt på trynet greiene om at ulven tar jakthunder pisset. Kan du komme med 1 eneste argument som holder så er du den første til å greie det! til alle dere ignorante mennesker som støtter ulvejakten, hadde det vært opp til meg hadde det vært dere som ble helikopter jaktet på! Hohoho. Eneste problemet bøndene vil skyte ulven er at de tar sauene dems. Jeg synes det er like greit fordi jeg ikke bryr meg om ulven. gi meg 1 grunn til at ulven skal skytes ikke kom med det der ulven tar sauen pisset, og heller ikke det der helt på trynet greiene om at ulven tar jakthunder pisset. Gi meg en grunn til at hvorfor du spiser, og ikke kom med at du spiser for å leve. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 "Rettigheter" er et begrep oppfunnet av mennesket, i større sammenheng betyr våre "rettigheter" like mye som et ikke-eksisterende sandkorn i sahara-ørkenen. En komet kan komme og utslette hele kloden, drepe alle mennesker på et millisekund, hvor er "rettighetene" dine da? De er der like fullt, men de kan selvsagt ikke anvendes på slike tilfeller. At mennesket har rettigheter innebærer ikke at naturen skal straffes når folk dør av alderdom. Rettigheter er et konsept som regulerer menneskers og menneskelige instansers handlinger, intet annet. Tror du virkelig på deg selv når du sier at mennesket har tatt kontroll over naturen? Til en viss grad, ja, i den forstand at mennesket utnytter de ressursene jorden har å by på – det være seg dyr eller naturressurser – til sitt eget beste. I hvilket parrallelt univers bor du i? Hva skjedde nettopp for noen uker siden? flomkatastrofen? Hvor var kontrollen der? De landene som ble utsatt, var land med et relativt lavt velstandsnivå. Hadde det samme skjedd i vestlige land, ville konsekvensene ikke ha vært like fatale, ettersom man her har bedre varslingssystemer, mer robuste bygninger, etc. Man kan selvsagt ikke ta fullstendig kontroll over naturen, men man kan gjøre det i forholdsvis stor grad. Du tjener på å drepe ulv? Nei, du taper på å drepe ulv og utrydde dyrearter, for da klusser du med det genetiske mangfoldet i naturen, som skaper mindre genetisk mangfold, ergo større sjanse for rase-mutasjoner, sykdommer, svakheter som til syvende og sist går utover mennesker, inklusive deg selv. Jeg sa dersom. Jeg har ikke noe syn på hvorvidt det er lurt å skyte ulv, eller hvorvidt det bør gjøres; jeg mener kun at det er legitimt å gjøre det, i en politisk forstand. Den beste måten å sikre utrydningstruede arter er uansett å privatisere dem, slik man blant annet har gjort med elefanter i Afrika. Dette har ført til en kraftig vekst i bestanden. Jeg har ingen problemer med at du eller noen andre fanger noen ulver og plasserer dem i en dyrehage, lar dem vandre rundt i din personlige skog, eller hva du nå skulle ønske å gjøre med dem. Jeg har heller ingen problemer med at noen skyter ulver. Mennesker er ikke øverst på næringskjeden. Bakterier er det, og de siste 900 millioner årene er det de som er "jordens herskere" og de vil alltid være det. De er i mangfold ovenfor oss, og kan ta knekken på oss før vi vet ordet av det. Hvis ikke vi tar knekken på dem først. Det er vel uansett ikke alle bakterier som er skadelige for mennesket. Jeg er pro-menneske, men jeg har gjort meg inneforstått med at vi mennesker er en del av et større system. Et system vi er livsnødvendig avhengig av, og vi er best tjent med å fungere sammen med det systemt, ikke ødelegge det. Ødelegger vi det systemet, så vil det betyr vår egen ødeleggelse, for naturen er et system vi ikke klarer oss uten, den er hele grunnlaget for vår eksistens. Uten den, skal jeg love deg at vi ihvertfall ikke hadde kunnet sitte her med datamaskiner og chatte med hverandre. Man ødelegger neppe noe system ved å skyte noen ulver. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Skal vi drepe alt vi ikke trenger da? Litt feil der. "Skal vi drepe alt som plager oss" blir mer riktig i denne sammenhengen her. Jeg sier "ja". Det finnes så klart masse unntak, men ulven synes jeg ikke noe om. dette må da være det mest idiotiske jeg noensinne har lest Så du mener at vi skal utrydde ulven fordi DU ikke syns noe om den? gi meg 1 grunn til at ulven skal skytes ikke kom med det der ulven tar sauen pisset, og heller ikke det der helt på trynet greiene om at ulven tar jakthunder pisset. Kan du komme med 1 eneste argument som holder så er du den første til å greie det! til alle dere ignorante mennesker som støtter ulvejakten, hadde det vært opp til meg hadde det vært dere som ble helikopter jaktet på! Hohoho. Eneste problemet bøndene vil skyte ulven er at de tar sauene dems. Jeg synes det er like greit fordi jeg ikke bryr meg om ulven. gi meg 1 grunn til at ulven skal skytes ikke kom med det der ulven tar sauen pisset, og heller ikke det der helt på trynet greiene om at ulven tar jakthunder pisset. Gi meg en grunn til at hvorfor du spiser, og ikke kom med at du spiser for å leve. Spiser hva? Ulv eller Sau? For å si det sånn Ulven spiser sau og andre naturlige byttedyr for å OVERLEVE. Jeg spiser sau og andre husholdningsdyr fordi bøndene slakter dem og så blir de foredlet til kjøttprodukter. Hadde disse produktene ikke vert tilgjengelige så hadde jeg mest sannsynlig spist noe annet, dette er vanskelig å svare på, men det du sier er jo litt rart uansett, for uansett hva du sier så spiser vi for å overleve. Sau, Ku, Gris osv er byttedyr som alltid vil bli spist av rovdyr og mennesker. Det ironiske er jo at bøndene som står å gnir seg i hendene da de får slaktekronene for sauen står å sipper på tv da en ulv har tatt en sau fra dem (hmm de gnir seg sikkert godt i hendene da de får forsikrings pengene også), en annen ting som har blitt avslørt er at mange bønder faktisk forfalsker antall sau som blir tatt av rovdyr. Dette har komt fra kilder innen miljøet. Bare fordi de får forsikrings penger fra sau men ikke om sauen ramler ned en skrent osv. Men det som forundrer meg er at de kan vise slike mennesklige følelser overfor sauen i en situasjon men i den neste så sender de på 20talls og mer til slaktern for å lide samme sjebne. De må da leve et miserabelt liv om de står å sipper like mye for alle dyra som blir fraktet til slaktern. Jeg spiser IKKE ulv og tviler meget sterkt på at de feigingene som jakter på ulv spiser dem. De er vel ute etter ÆRE og berømmelse i bonde miljøet, ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå