DjSlayer Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Vel, undersøkelsen fra defenders.org het jo vitterlig "The global status of the grey wolf"Hvor mange arter det finnes driter jeg egentlig i http://www.wolfsource.org/subspecies.html Tar ikke mer enn noen minutter å lese, og ja noen av disse ulve-artene er utryddet. Ingen vill ha 2 mill ulv i dette landet, er ikke forsvarlig på noen som helst måte, vi vil at antall ulv skal være på et forsvarlig nivå. - D.J. Endret 23. januar 2005 av DjSlayer Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) ingen som har sagt at vi skal ha 2mill ulv, vi skal ha en levedyktig stamme. Antallet på den vil regulere seg selv etter naturens egne regler. Vel uansett er det overproduksjon på sau i norge så de stakkars 200 sauene dagens ulver tar eller de stakkars 10.000 en større stamme ville tatt betyr meget lite for menneskenes eksistens. Spesielt når det totale sauesvinnet er på 130.000!!!!!!!! sau i året, det viser jo bare hvor sinnsykt idiotisk denne diskusjonen er i utgangspunktet! 130.000 sau forsvinner hvorav over 90% av dem forsvinner på grunn av at sauens instinkt og overlevelses ferdigheter er avlet ut av dem pluss menneskelige faktorer og ikke på grunn av rovdyr! likferd svar meg ærlig på dette: er du bonde? eller er din far bonde? Det har ikke så mye betydning men vil gjerne vite det for min egen del Endret 23. januar 2005 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
likferd Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 ingen som har sagt at vi skal ha 2mill ulv, vi skal ha en levedyktig stamme. Antallet på den vil regulere seg selv etter naturens egne regler. Vel uansett er det overproduksjon på sau i norge så de stakkars 200 sauene dagens ulver tar eller de stakkars 10.000 en større stamme ville tatt betyr meget lite for menneskenes eksistens. likferd svar meg ærlig på dette: er du bonde? eller er din far bonde? Det har ikke så mye betydning men vil gjerne vite det for min egen del Hehe, jeg er nok ikke bonde. Ikke min far heller. Jeg bor på sunnmøre, og det er en og annen bonde her, men ingen ulv 10 000 sauer drept i året har nok liten innvirkning på mennersers eksistens, men kan nok ha økonomisk innvirkning på bøndene det gjelder. Merkelig nok er det mange som klager over at staten betaler erstatning for ulvedrept sau, samtidig som man vil øke ulvestammen Er man ening i at alle sammen spytter inn skattepenger for å betale for ulvens herjinger, skal jeg ikke klage om det er 1000 eller 10000 ulv i landet. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 vel tapene dem har på de 130.000 sauene som de ikke får erstatning for da? er ikke dem MYE større enn det dem IKKE taper på rovdyr? Herregud Ta et eksempel fra vestlandet hvor jeg er vokst opp. Sauebøndene der tapte hauevis med sau i året på grunn av andre ting enn rovdyr (vel de beskyldte ørna for en haug av dem) så ansatte 3 bønder en gjeter (kamerat av meg) han har utdanna seg til dette i australia. Etter at han begynte å gjete sauene gikk tapene av sau ned til NULL, og bøndene tjente bedre enn før selv om de hadde en gjeter ute. Vel vi betaler da skatt for kirka også så vidt jeg vet. HATER kirka jeg men har ikke noe valg.. et unødvendig onde men du ser ikke meg gå rundt å skyte kristne av den grunn. (brenner heller ikke kirker selv om nicket mitt sier noe annet) Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Har det blitt skutt ulver i Norge i de siste årene som verken har drept sauer eller befunnet seg i områder den ikke skal befinne seg, nær mennesker osv ? Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) Editert bort Endret 24. januar 2005 av ChrchBrnr Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jøssenam, kan jeg ikke få stille et enkelt spørsmål uten at du bokstavelig talt eksploderer til de grader ? Ro deg ned. Jeg prøver å stille et spørsmål, men det er tydeligvis ikke akseptabelt. Jeg ønsker at ulven i Norge skal få leve. 5. Det var et meget usakelig INNSPILL!!! "OK". Jeg vil si det samme om deg. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 unnskyld for det men jeg ble litt oppgitt.. ja det har det skulle jeg svart Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Ulven er ikke akkurat det største problemet, men heller redeligheten. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 okei status ulveaksjonistene greidde det de skulle nemmelig å hindre jegerne å skyte de to siste ulvene.. tydeligvis har dette provosert jegerne noe innforj*vlig for de kjørte med vilje på 2 aksjonister med bil og gikk også ut av bilen å begynte å dytte en 19åring ned i grøften. Dette var på tv2 idag mens VG kun skriver dette. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=263825 her er et morsomt innspill http://www.vg.no/mortenm/ Jeg må si at om det er noen som er farlige her i samfunnet så må det være noen av disse jegerne. Noen som hentydet at aksjonister tyr til vold? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg må si at om det er noen som er farlige her i samfunnet så må det være noen av disse jegerne. Noen som hentydet at aksjonister tyr til vold? Jegerne prøve å gjøre jobben sin, mens en hel bråte aksjonister uten peiling flyr rundt i skogen rundt dem.. Hvem er det som er farlig sa du? Det er jo et under at ingen ble skutt med en slik oppførsel.. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 målet var å hindre at ulven ble skutt og det greidde de. ingen kan nekte dem å gå i skogen om de vil. Pluss at de gikk ikke i skuddlinjen men de gikk i stillingene til jegerne og greide å skremme ulvene derifra. Ikke prøv å legge galskapen over på aktivistene da disse ikke gikk i skuddlinjen, det var jegerne som ETTER jakta var blåst av som kjørte på 2 aktivister med BIL med VILJE og deretter gikk ut av bilen for å ta en 19åring, forsvarer du denne GALSKAPEN likferd så sier det mer om deg enn noe annet du har hostet opp tidligere. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 målet var å hindre at ulven ble skutt og det greidde de. ingen kan nekte dem å gå i skogen om de vil. Pluss at de gikk ikke i skuddlinjen men de gikk i stillingene til jegerne og greide å skremme ulvene derifra. Ikke prøv å legge galskapen over på aktivistene da disse ikke gikk i skuddlinjen, det var jegerne som ETTER jakta var blåst av som kjørte på 2 aktivister med BIL med VILJE og deretter gikk ut av bilen for å ta en 19åring, forsvarer du denne GALSKAPEN likferd så sier det mer om deg enn noe annet du har hostet opp tidligere. Jeg har ikke forsvart noe som helst, men jeg har heller ikke sett noe som helst til episoden du snakker om i media. Har du en link eller noe? Eller var du kansje der og protesterte? Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 ga en link til det vg skrev som er helt på jordet. men det var på tv2 nyhetene tidligere ikveld. Jeg har også pratet med en som var der på tlf. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 ga en link til det vg skrev som er helt på jordet. men det var på tv2 nyhetene tidligere ikveld. Jeg har også pratet med en som var der på tlf. Jeg venter med å dømme til fakta ligger på bordet Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 om ulvejakten : Hvorfor skal vi utrydde ulven? vi skal for faen ikke lære naturen for å holde seg unna sauene. Hvis sauebøndene vil ha mindre sauedød, så får de faen passe på de og! Lenke til kommentar
farke Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ingen er ute etter å utrydde ulven, idioter. Lisensjakt på fem ulv skader ikke bestanden. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ingen er ute etter å utrydde ulven, idioter. Lisensjakt på fem ulv skader ikke bestanden. prinsippet er fremdeles det samme.... Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 vel la meg si det sånn farke hvor mange er det i din nærmeste familie (tell med besteforeldre tanter osv) du kommer sikkert opp i noe rundt 20-30 stk. Om fem av disse deriblant de yngste og mest frukbare hunnene ble skutt er ikke din familie da nær å bli utryddet? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ingen er ute etter å utrydde ulven, idioter. Lisensjakt på fem ulv skader ikke bestanden. 5 av ???? 20 ? God damn.... her er det mange som ikke tenker på mer enn bits & bytes..... Til dere som ikke skjønner "poenget" med å ha ulv; På tide å logge dere av og dra liket ut litt .... Mennesket ødelegger jorden i små biter om gangen .... Ellers kan jeg si at jeg ikke er jeger selv, men aksepterer at det må tas av overskuddet av bl.a. elg etc. Men ulv? Horribelt! Rart man er så jævla opptatt av å redde en svømmende fetklump (les; Keiko), men ikke ta vare på ulven.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå