Gå til innhold

Skal vi utrydde ulven vår?

Anbefalte innlegg

jeg må få lov til å si dette:

FY FAEN!

De patetiske menneskene der skulle FAEN ikke fått lov til å jakte på mus engang!

^^ i DOBBELT FORSTAND!

Lurer på hvorfor de ikke har stoppet ulvejakten etter den flausen der. Det bare viser att ting kan gå galt, fryktelig galt. (og får meg til å tro att noen er i lommene på sauebøndene).

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=263687

- D.J.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting har gått galt, vis du så på tv igår kveld så fikk du se en meget selvtilfreds krf politiker si at ulven ikke står i fare for å bli utryddet. Det mennesket der er noe av det kvalmeste jeg har sett, jeg var så forbanna igår at jeg kjente hendene knytte seg rundt en viss hals.

Han er det mest inkompetente vesenet man kunne satt til den oppgaven han har, men uansett vi skjønner hvordan det er nødt til å gå da man setter en overtroisk kristen til å skjøte rovdyr. De mener jo fortsatt at slangene (og kvinnene) har skylden for at vi ikke lever i paradis. De mener vel også at ulven er en eller annen inkarnasjon av ondskapen.

PATETISK!!

Lenke til kommentar
Ting har gått galt, vis du så på tv igår kveld så fikk du se en meget selvtilfreds krf politiker si at ulven ikke står i fare for å bli utryddet. Det mennesket der er noe av det kvalmeste jeg har sett, jeg var så forbanna igår at jeg kjente hendene knytte seg rundt en viss hals.

Han er det mest inkompetente vesenet man kunne satt til den oppgaven han har, men uansett vi skjønner hvordan det er nødt til å gå da man setter en overtroisk kristen til å skjøte rovdyr. De mener jo fortsatt at slangene (og kvinnene) har skylden for at vi ikke lever i paradis. De mener vel også at ulven er en eller annen inkarnasjon av ondskapen.

PATETISK!!

Ulven ER jo ikke i ferd med å bli utryddet..

Det er jo opp til 100 000 ulv bare i russland.

Lenke til kommentar

Den skandinaviske ulven er i ferd med å bli utryddet. Jeg er helt mot ulvejakt, skal vi drepe noen så flotte dyr fordi de fra naturens side går etter svake dyr for å få seg mat? Skal mennesker som skyter f. eks. elg for å spise de bli skutt de også da?

Lenke til kommentar

Den skandinaviske ulven er i ferd med å bli utryddet. Jeg er helt mot ulvejakt, skal vi drepe noen så flotte dyr fordi de fra naturens side går etter svake dyr for å få seg mat? Skal mennesker som skyter f. eks. elg for å spise de bli skutt de også da?

Å, har vi en egen skandinavisk ulverase? :blink:

Kan du opplyse meg om dette?

Lenke til kommentar
Å, har vi en egen skandinavisk ulverase? :blink:

Kan du opplyse meg om dette?

Nei, men en egen skandinavisk flokk! Skyter vi ulven i Norge, så blir ulvestanden mindre i Sverige også.

Ok! Blir svenskene sinte?

Da har vi vel klarert at ulven ikke er utrydningstruet. Det blir som at vi utrydder sjimpansen om vi tar livet av Julius i dyrehagen i Kristiansand..

Lenke til kommentar
Ok! Blir svenskene sinte?

Da har vi vel klarert at ulven ikke er utrydningstruet. Det blir som at vi utrydder sjimpansen om vi tar livet av Julius i dyrehagen i Kristiansand..

Ja, de blir veldig sinte!

Men hva hjelper det oss at det finnes masse ulver i Russland?

Hele poenget med dette er jo å opprettholde et biologisk mangfold og å forsøke å bevare det lille som er igjen av den gode gamle, ville norske naturen.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Men hva hjelper det oss at det finnes masse ulver i Russland?

Hele poenget med dette er jo å opprettholde et biologisk mangfold og å forsøke å bevare det lille som er igjen av den gode gamle, ville norske naturen.

Ja. Blir så jækla forbanna når jeg ser bilder av ulv som har blitt skutt.

De er fantastiske dyr, og hvis bønnene er så redd for sauene sine, kan de vel gjete dem eller noe.

Lenke til kommentar
Ja. Blir så jækla forbanna når jeg ser bilder av ulv som har blitt skutt.

De er fantastiske dyr, og hvis bønnene er så redd for sauene sine, kan de vel gjete dem eller noe.

Beklager, nå fikk jeg latterkrampe.. Ser for meg bønner som går rundt og gjeter sauer... :p

Ehm, ja til topic igjen:

Helt enig med deg, de er fantastiske dyr som absolutt fortjener å leve. Ulver er fredet, men allikavel har man jakt på de. Hva tror du potensielle turister tror om Norge når de ser dette? Får de lyst til å reise til Norge? Ja, kanskje hvis de er jaktfanatikere eller likegyldige idioter, men ikke ellers.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Mr.Likferd må være et forvirret menneske eller bonde (går vel for det samme).

Vi har en skandinavisk ulvestamme, som får en og annen ulv ifra russland og det er det eneste som holder den oppegående. Det har vært ulv i Norge så lenge det har vært levelig her. Så å komme å si at ulven ikke hører til den norske faunaen er som å si at elgen ikke hører til her. Sammenlige Ulven med en sjimpase i en dyrepark? hva pokker har det med saken å gjøre? skjer deg littegranne mann! Svenskene reagerer fordi norge har en avtale om å opprettholde ulveflokkene på et levedyktig nivå og vi gjør det stikk motsatte. Er det et dyr som ikke er naturlig norsk så er det den sauen som de slipper ut på beite, den har knapt instinkt igjen den er avlet frem til noe som er så langt fra naturlig som du kan få det. Er det noe som burde fjernes fra naturen og holdes innesperret er det sauen. Det samme gjelder kyr også.

Mr.Likferd: 1 ting til Sjimpansene er UTRYDDINGSTRUET!

@kd: Ja gjete sauene. Det funker tro meg, det funker i australia og det funker i norge, det funker i romania. @kd ta og les litt i de linkene som er gitt i trådene her før du uttaler deg om gjeting.

Til dere som uttaler dere mot ulven, les denne tråden nøye, ta med dere linker osv for dere har tydeligvis ikke nok kunnskap til å skjønne alvoret. Om dere da etter å ha lest alt dette fortsatt er imot ulv så går det ikke på fakta og realiteter men et hjernevasket behov for å drepe. De kristne har hatet ulven siden de kom til norge og det skal ikke forundre meg om dette fortsatt ligger i hodet på dem, siden ulven hadde en meget sentral rolle i den Norrøne mytologien så var det jo naturlig for de kristne og skape frykt om dette temaet. ( dette er offtopic og bygger på mine egne tanker).

Alle argument mot ulv har blitt knust gang på gang i denne tråden, dere som ikke innser dette må være utrolig trangsynte.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
*mye rart*

Ojsann, her er jeg forvirret menneske, bonde (hva har du imot bønder egentlig?), utrolig trangsynt og mest sannsynlig hjernevasket kristen, fordi jeg våger meg frempå og ymter om at ulven slett ikke er utrydningstruet..

Greit nok, jeg skulle ikke sammenlignet med sjimpanser. Jeg visste ikke at de var utrydningstruet, æresord.

Det er litt morro med dyrevernsfanatikere og :wee:

Lenke til kommentar

Vel jeg sa ikke at du er kristen.. men bonde og det på grunn av ditt trangsyn på denne diskusjonen. Avataren din er nok til å overbevise meg om at du ikke er kristen.

Har ikke noe imot bønder generelt, foruten dem som så absolutt skal kvitte seg med alle rovdyr, og dessverre viser det seg at det gjelder en altfor stor prosentdel av dem.

Jeg mener at en bonde (som lever av naturen) burde ha såpass forståelse for naturens gang at han skjønte dette. Men det viser seg gang på gang at bøndene som liksom skal være de skolerte på området ikke er det og at de er meget trangsynte og ignorante for alle andre behov enn demmes egne, dette viser at de i mitt syn ikke er skikket til å drive med noen dyr. Les innleggene som har blitt postet tidligere i tråden og du ser argumentene. Kom heller opp med noe konstruktive argument imot ulv og rovdyr enn det svada greiene som du hoster opp over! Jeg er lei av å repetere argument etter argument bare fordi folk ikke gidder lese eller ikke forstår og fortsetter å komme med utargumenterte argument.

Jeg er ikke noen aktivist eller dyrevernsfanatikere på noen måte, jeg har bare forstått fakta og tatt det til meg, dette er en sak som engasjerer meg meget mye rett å slett fordi jeg ser på ulven som en meget viktig del av den norske faunaen og natur.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Ja det også

Det sier ikke lite at i Amerika av alle merkelige land så opprettet dem en egen gigantisk nasjonal park for å kunne bevare en skikkelig levedyktig ulvestamme. Yellowstone. Les litt om den og forholdene rundt den.

Greit, jeg baserte dette på noen eldgamle tall som antagelivis talte med hele sovietunionen :blush:

Litt vanskelig å finne oppdaterte tall på dette tydeligvis, men noen tall fra defenders.org fra år 2000 sier ca 40 000 ulver i russland, 55 000 i kanada og 11 000 i USA, ca 50 000 i Asia og mer jeg ikke gadd lese.

Lenke til kommentar
Greit, jeg baserte dette på noen eldgamle tall som antagelivis talte med hele sovietunionen :blush:

Litt vanskelig å finne oppdaterte tall på dette tydeligvis, men noen tall fra defenders.org fra år 2000 sier ca 40 000 ulver i russland, 55 000 i kanada og 11 000 i USA, ca 50 000 i Asia og mer jeg ikke gadd lese.

Og du tror det er bare en art grå-ulv?

- D.J.

Lenke til kommentar

Og du tror det er bare en art grå-ulv?

- D.J.

Vel, undersøkelsen fra defenders.org het jo vitterlig "The global status of the grey wolf"

Hvor mange arter det finnes driter jeg egentlig i ;)

Lenke til kommentar
Så i verdens største land og kontinent så er det 156000 ulv tilsammen.. sånn ca.

Hva sier disse tallene deg?

Hvor mange sau er det i norge? 2 millioner? bare i norge!

Et av verdens største land areal messig USA har 11.000 ulv i følge dine tall og de har allerede begynt tiltak mot ulvejakt og utrydding! Norge er svært og vi burde lett kunne ha 1000 ulv og mer. Hvor mange har vi? 20stk nå? pluss at dem har skutt de 2 aller viktigste ulvene, den ene med feiltak..

Det er så sykt at jeg blir syk av det.

Grunnen til at vi har så mange sauer i landet er jo at vi spiser dem. Gi meg en grunn for å ha 2 mill ulver i landet da :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...