Gå til innhold

Skal vi utrydde ulven vår?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huffda

litt samla quoter fra HoLy_CoW:

Bryr meg lite om ulven dør ut.
Litt feil der. "Skal vi drepe alt som plager oss" blir mer riktig i denne sammenhengen her.

Jeg sier "ja". Det finnes så klart masse unntak, men ulven synes jeg ikke noe om.

Hohoho. Eneste problemet bøndene vil skyte ulven er at de tar sauene dems. Jeg synes det er like greit fordi jeg ikke bryr meg om ulven.

Så kommer bomben!

Ånei, det er ikke patetisk at bonden vil utrydde ulven her i Norge fordi den tar sauene hans.

Motsetningen til du og meg er at jeg ikke bryr meg om arter som er utryddningstruet. Selv om jeg ikke bryr meg, så betyr det fortsatt ikke at jeg vil kvitte meg med dem.

hmmm selvmotsigelser?

Utargumentert meg selv faktisk. Hvilket andre argumenter har jeg her i denne tråden?

Det er fortsatt denne eneste grunnen, den er dum, OK. Jeg sier fortsatt ikke noe annet enn en ikke-bry-seg-om-ulven menneske.

Lenke til kommentar

For de som liker slektninger av Ulven.

( Advarsel: Sterk video / materiell )

http://kroma.vg.no/player/player_videofram...video/previews%

Ulv, Hund, is there really any difference? *pyttpytt*

For de som syntes videon var jævlig, det var "bare" med hunder i et annet land,

som det er milloner på millioner av. Tenk da å gjøre det samme

med Ulv, som det er hva.. 5 stykker igjen av i Norge?

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
De hundene der har sykdommer, og soldatene fikk oppdrag i å skyte dem.

Soldatene kan vel umulig ha gått rundt med medesinsk utstyr og sjekket alle hundene grundig for evt. sykdommer før de skjøt dem? Om en mulig

kanskje det allerede var gjort av oppdragsgiver, men stiller meg litt tvilende.

Uansett så det ut som de moret seg ganske godt, da hjelper det lite hva det originale oppdraget er hvis hensikten blir en helt annen når de først handler.

Hvis vi roter frem noen opptak som garantert ikke inneholder video av

hunder med sykdom, så er jeg sikker på at vi vil se video av folk som

morer seg minst like mye når de skyter friske hunder, og at videon er

minst like jævlig.

La oss late som om jeg har funnet 50 andre videor av andre friske

hunder som blir meningsløst skutt av folk som morer seg enda mer

og ta diskusjonen derfra så slipper vi å finne 50 slike videor, vi vet

jo at de finnes. Poenget med videon er å vise holdningen. Syk eller

ikke syk hund, holdningen til de soldatene er ufordragelig / umenneskelig

IMO.

Lenke til kommentar
Soldatene kan vel umulig ha gått rundt med medesinsk utstyr og sjekket alle hundene grundig for evt. sykdommer før de skjøt dem?

Selvfølgelig ikke, er det nødvendig for å skyte dem ? Slike sykdommer som det ble antatt de fleste av disse hundene hadde kan også spre seg til mennesker. Kjenner ikke til detaljene her.

Uansett så det ut som de moret seg ganske godt, da hjelper det lite hva det originale oppdraget er hvis hensikten blir en helt annen når de først handler.
De morer seg med det, og det er heller ikke så rart, tatt i betraktning hvor vanskelig det er å være der nede. Press, frykt, psykisk nedbrutthet, osv.

Syk eller ikke syk hund, holdningen til de soldatene er ufordragelig /umenneskelig

IMO.

Delvis enig. Selvfølgelig kan det virke grusomt, men ser vi noen hunder som blir med vilje holdt i live lengre enn nødvendig ? Nei, folka som gjør det tar livet av hundene på en rask og effektiv måte. Stemningen er høy og de ler, men det går ikke utover hundene.

Musikken er også lagt til etterpå.

en ting; setningsoppsettet ditt er veldig rart å lese.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
For de som liker slektninger av Ulven.

( Advarsel: Sterk video / materiell )

http://kroma.vg.no/player/player_videofram...video/previews%

Ulv, Hund, is there really any difference? *pyttpytt*

For de som syntes videon var jævlig, det var "bare" med hunder i et annet land,

som det er milloner på millioner av. Tenk da å gjøre det samme

med Ulv, som det er hva.. 5 stykker igjen av i Norge?

Må bare legge litt info in her, det er forskjellige kulturer rundt om i verden, og alle behandler husdyrene sine forskjellig. Noen kulturer har bikkja som mat (vel og merke en spesiell rase), andre bruker den som kos, vakthold og andre ting, men den mest absurde (og motbydelige) holdet av bikkjer var hos en stamme i Afrika hvor de hadde den som renholdsarbeider av barneromper, jepp når barnet hadde gjort ifra seg var det mat *urk*. Et glimmrende eksempel på hvor mye rar informasjon man får ved for mange timer med Discovery Channel. Poenget er vel att det er ikke alle som har de ressursene til å gi dyrene medisiner, og dermed vil det utvikle seg mye sykdom blandt hundene. Nå hører det til historien att de ble "litt" ivrige i tjenesten.

- D.J.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar

Jaja, jeg kan vel ikke annet enn å si at det fyrte ihvertfall opp diskusjonen litt.

Jeg synes også de var "for" ivrige i tjeneste, jeg har selv vært psykisk nedbrutt og i press-situasjoner, allikevel er vel det siste jeg gjør å le av slike ting, eller gjøre dem i god stemning for den saks skyld, det er ikke en verdig måte å dø på, for noe levende vesen, og like idiotisk når man ser mennesker dreper hverandre med et like stort flir rundt kjeften.

T.F.T: Det med setningsoppsett skjønte jeg ikke, mener du linebreaks jeg bruker noen ganger så det ikke auto-wrapper med bredden på browser-vinduet?

Lenke til kommentar

Ja, linebreaks, gammel uvane.

Skjer automatisk uten at jeg tenker på det. Gamle forumer på Usenet / Finet i *nix screen-shells hadde ikke slik luksus som autowrap av linjer, det var i gode gamle dager når vi måtte lage våre egne linjeskift. Dagens ungdom har det alt for enkelt nu til dags (ironi).

Lenke til kommentar
jepp når barnet hadde gjort ifra seg var det mat *urk*.

Dette er jo bikkjers natur.

Ettersom dette er kun vage minner av en dokumentar og følgende utsagn behøvs ikke bli tatt for "god fisk", så kan jeg tillegge at det var den eneste "maten" hundene fikk. Dette viser bare hvor hengivene hunder er, og at litt kjærlighet rekker langt.

Forhåpentligvis utvikler ikke dette "OT" snakket seg særlig mer en til denne lille digresjonen (sp?).

- D.J.

Lenke til kommentar

Vil bare legge til info til den videoen der. Nå har det seg slik at fetteren min var der nede på den tiden og var med på det der. De videoene han har vist meg (ikke vert på TV) og de bildene han viste meg og det han har sagt til meg, tilsier at det var i utgangs punktet villbikkjer de skulle skyte, men det eskalerte og de tok livet av alt de kunne finne, jeg så dem ta livet av en haug med bikkjer som stod i hager til folk, bundet, med hundehus rett bak osv. Det jeg også så var at de syntes det var morsomt.

La meg bare spør? er det humant å skyte en bikkje på 70-100 meters avstand med en mp5? 9mm ammunisjon? eller en Glock17? Så minst 4 bikkjer som ble skutt opptil 10 ganger og den fortsatt levde, så stod soldaten over og lo og pinte den litt til før han på kloss hold satt et skudd i hodet på den.

Når vi ser 10 soldater stå ober en 50 hundekadaver med våpen i hånd, smiler og ler, tråkker på trofeene sine? er dette fordi dem avskydde det eller?

edit: Skal jeg være ærlig så så jeg mye i blikket til de soldatene som jeg ser igjen i blikket på ulvejegerne.

Siste nytt på ulvejakten er at det er over 120 jegere ute, som små unger strømmer til isbilen om sommeren. Vil dere vite åssen dem tok den tispa? De ringa henne inn med snøscotere, hun sprang altså innringet av snøscotere gud vet hvor lenge livredd før dem etter gud vet hvor mage skudd fikk felt henne.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Vil bare legge til info til den videoen der.

Det skal også legges til at forsvaret hadde en granskning hvor alle ble frikjent etter episoden.

La meg bare spør? er det humant å skyte en bikkje på 70-100 meters avstand med en mp5? 9mm ammunisjon? eller en Glock17?

Det er helt ok å skyte et menneske under de forutsetningene.

Ellers, dere som vil ha ulv i faunaen, hvor mange av dere bor i et område hvor ulven faktisk lever? Det er enkelt å gnåle "la ulven leve" når den ikke går på jakt i hagen deres.

Lenke til kommentar
Ellers, dere som vil  ha ulv i faunaen, hvor mange av dere bor i et område hvor ulven faktisk lever? Det er enkelt å gnåle "la ulven leve" når den ikke går på jakt i hagen deres.

Hva med: bjørn, gaupe og jerv? De kan også leve i nærområdet ditt, og kan være like farlige som ulven. Betyr dette at en skal utrydde dem og?

Jeg har mye mer grunn til å være redd for hund enn for rovdyr (dødelig hundeangrep og biteepisoder), selv om jeg ikke er det.

Husdyr er mye farligere enn rovdyr: hester som sparker, hunder som biter, okser som stanger, osv.) Hvis jeg ikke husker feil er den store majoriteten av menneskeangrep i Norge/verden av husdyr ... Angrep fra tiger, ulver, hvithai, osv. forsvinner i alle angrepene fra husdyr. Slanger er derimot farlig i verdenssammenheng og er årsaken til mange angrep og drap.

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...