estigma Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Noen som er gode i Indesign her? Er ganske ny og sliter litt med å få til å lagre riktig PDF for print. Dokumentet mitt består av en impotert TIFF fil (bilde) som det er lagt noe tekst på i indesign. TIFF bildet er i 300 dpi. Prøver å lagre som PDF Print å når jeg lagrer så blir filen ca 1,5 MB stor. Det er snakk om ett format på 24cm x 12 cm i 300 DPI, så jeg skjønner ikke hvorfor det blir så lite. Pluss at når jeg prøver å åpne PDF'en i Acrobat Reader så ser jeg skjæremerkene, men den delen som er utenfor skjæremerkene er jo borte. Skal ikke denne også bli med og skjæres bort? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Det er helt normalt at pdf'ene blir små, jpeg2000 komprimeringen er j**** bra. En fullfarget bok på 500-600 sider blir en pdf på ca 1 - 1,3 GB for å sette det litt i perspektiv.. Du må selv stille inn skjæremerker, passmerker etc.. da velger du selv hvilket utfall du skal ha, høres ut som du ikke har utfall. Lag bestandig 3mm utfall. Utfall stilles under Mark and bleed i exprot-settingene. Du bør også bruke exporter til pdf i InDesign, samt du eksportere i pdf/x-1a standard (rip-venlig). Bruk også Pre-Flight'en i InDesign før du eksportere. Jupp, bare ta kontakt om du lurer på noe, er jobben min dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå