Goldruin Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei, I det siste har pc'en begynt å bruke 3 timer på å starte. Jeg mistenker at det har noe med hdd'en å gjøre da jeg har fylt den opp med musikk i det siste. Jeg skal kjøpe ny hdd uansett, men er usikker på om den er roten til all faenskapen. Hva kan problemet være og hvordan finner jeg ut hva det er? Mvh Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Mest sannsynlig så er det sikkert noe med harddisken.. For om den streiker litt... så prøver windows å starte... starte igjen... og starte igjen... Jeg hadde en disk som kuttet ut å spinne en stund, så kom den online igjen... og så kuttet den å spinne.. dermed ble maskinen utrolig treg. Så bytt harddisk og prøv! Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Har samme problem. Dukket opp helt plutselig og jeg trodde det var softwarerelatert. Renska disken og partisjonerte på nytt. Rent OS og samme problem. Jeg også tror jeg (og du) bør prøve med ny HD. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Du kan prøve å kjøre Seatools så finner du vel erroren, Seatools støtter alle disker. Lenke til kommentar
Goldruin Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 seatools? Hva, hvor, hvordan, hehe Takk fo svar Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 You can download the SEATOOLS "Desktop" diagnostic from this link: http://www.seagate.com/support/seatools/B7a.html Drive Warranty may be validated online at: http://support.seagate.com/customer/warranty_validation.jsp Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Oppfører maskinen seg normalt når den endelig har bootet? Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Ja, det høres mest sannsynlig ut som en defekt hardisk. Har du sjekket at kablene står skikkelig i? Ellers kan det hende at det er kommet en fysisk feil på plata/lesehodet. Lenke til kommentar
Goldruin Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Jeg slettet noen programmer og vips bruker den kun 10 min Kan det hende at disse programmene, som ikke var helt avinstallert, kan forstyrre? Dette er en pc fra 2000 og kjørte win98 til sommeren. Da hadde den de samme problemene, bare at den kom til windows og føkka seg ved login. Musen funket ikke eller den bare hengte seg opp. Så installerte jeg xp og den har vært fin til nå. Jeg måtte formatere, reinstallere 98 og installere XP fra windows for det funket ikke med bootdisk og det der. Er ikke så lurt å legge OS over et annet OS på den måten, men sånn ble det. Så slettet jeg den gamle winmappen. Takk for svar EDIT: DVD og Cd-Brenner funker ikke optimalt nei, men det har de heller aldri. Har aldri fått den til å brenne igjen etter 98, og dvd'en bøller. Endret 9. januar 2005 av Goldruin Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hva med en formatering? Kanskje det får rensket opp litte Lenke til kommentar
Goldruin Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 planen er ny hd og sette gamle som slave - flytte musikk og fine filer over fra gammel til ny - brenne gamle hd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå