Gå til innhold

Ingen reaksjon når jeg slår på PCen

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at PCen min nekter å slå seg på når jeg starter den. Det er over hodet INGEN reaksjon. Dette er hva jeg HAR prøvd til nå:

- Sjekket at alle kabler fra kabinett til hovedkort står riktig i.

- Prøvd å resette BIOS.

- Prøvd med annet hovedkort (også her prøvde jeg å resette BIOS).

For å finne ut om problemet er finnes hos strømforsyningen prøvde jeg å starte strømforsyningen manuelt, uten hovedkortet, ved å kortslutte grønn og svart kabel på kontakten til hovedkortet. Da startet strømforsyningen opp.

Hovedkortet jeg har er et Asus A7N8X-E Deluxe (http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-e-d/overview.htm). Det andre hovedkortet jeg prøvde med var et MSI KT3 Ultra2 (http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=341). Strømforsyninga er en Herolchi HEC-300LR-PT.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel vel.. har du fikla med IDE kabler i det siste? hvis noen av de står feil vei(det går ann å feste dem feil vei på noen hovedkort) så nekter pc å starte vanligvis..

husk at det er 2 strøm kabler som skal i hk. en liten og en stor. var vertfall det med meg

det er ATX 12V hovedkort som har 2 strøminntak

Lenke til kommentar
Vel vel.. har du fikla med IDE kabler i det siste? hvis noen av de står feil vei(det går ann å feste dem feil vei på noen hovedkort) så nekter pc å starte vanligvis..

Hadde ikke fikla med IDE-kabler før det skjedde. Dessuten er det ikke mulig på hovedkortet mitt å sette IDE-kablene feil. Dessuten skal det jo være mulig å starte PCen med et minimum av kompnenter, og da er ikke IDE-kabler koblet til harddisker o.l. en av de som MÅ til for at PCen skal gi liv fra seg, så vidt jeg vet. Og all testinga mi foregikk uten IDE-kabler tilkoblet.

Lenke til kommentar

Det kan jo være et problem ved strømforsyninga, selv om den faktisk starter ved manuell start da. Men det er så dumt å kjøpe ei ny strømforsyning og sjekke med før jeg vet at det er det som er feil.

Så om noen i Oslo har lyst til å låne meg ei strømforsyning, så sei ifrå! ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...