ktkjelsnes Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg sliter med at PCen min nekter å slå seg på når jeg starter den. Det er over hodet INGEN reaksjon. Dette er hva jeg HAR prøvd til nå: - Sjekket at alle kabler fra kabinett til hovedkort står riktig i. - Prøvd å resette BIOS. - Prøvd med annet hovedkort (også her prøvde jeg å resette BIOS). For å finne ut om problemet er finnes hos strømforsyningen prøvde jeg å starte strømforsyningen manuelt, uten hovedkortet, ved å kortslutte grønn og svart kabel på kontakten til hovedkortet. Da startet strømforsyningen opp. Hovedkortet jeg har er et Asus A7N8X-E Deluxe (http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-e-d/overview.htm). Det andre hovedkortet jeg prøvde med var et MSI KT3 Ultra2 (http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=341). Strømforsyninga er en Herolchi HEC-300LR-PT. Noen forslag? Lenke til kommentar
GoBu Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 prøv å start opp med bare cpu, 1 rambrikke, skjermkort. husk at det er 2 strøm kabler som skal i hk. en liten og en stor. var vertfall det med meg Lenke til kommentar
ktkjelsnes Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Det er det jeg har gjort hele tiden (dvs. ikke med skjermkort da, men da jeg slengte dette i også nå, så skjedde fortsatt det samme: Ingenting). Det er bare en strømkabel som skal i hovedkortet her. Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Merkelig feil du hadde.. ingen av hovedkorta starta? Noe galt med powerknappen?? prøv å kortslutt pinnene på hovedkortet med et SKRUJERN eller noe.. Skrive feil! sjrujern? Endret 7. januar 2005 av Lickmastr Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Vel vel.. har du fikla med IDE kabler i det siste? hvis noen av de står feil vei(det går ann å feste dem feil vei på noen hovedkort) så nekter pc å starte vanligvis.. husk at det er 2 strøm kabler som skal i hk. en liten og en stor. var vertfall det med meg det er ATX 12V hovedkort som har 2 strøminntak Lenke til kommentar
ktkjelsnes Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Merkelig feil du hadde.. ingen av hovedkorta starta? Noe galt med powerknappen?? prøv å kortslutt pinnene på hovedkortet med et SKRUJERN eller noe.. Jeg prøvde å kortslutte pinnene på hovedkortet også, uten hell. Lenke til kommentar
ktkjelsnes Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Vel vel.. har du fikla med IDE kabler i det siste? hvis noen av de står feil vei(det går ann å feste dem feil vei på noen hovedkort) så nekter pc å starte vanligvis.. Hadde ikke fikla med IDE-kabler før det skjedde. Dessuten er det ikke mulig på hovedkortet mitt å sette IDE-kablene feil. Dessuten skal det jo være mulig å starte PCen med et minimum av kompnenter, og da er ikke IDE-kabler koblet til harddisker o.l. en av de som MÅ til for at PCen skal gi liv fra seg, så vidt jeg vet. Og all testinga mi foregikk uten IDE-kabler tilkoblet. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 IDE kabler er ikke et must for å få starta pc'n nei, men om de står i og står feil vei kan det være gunn for veldig lite reaksjon, men om det ikke er det som er problemet aner ikke jeg Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) prøv å start opp med bare cpu, 1 rambrikke, skjermkort.husk at det er 2 strøm kabler som skal i hk. en liten og en stor. var vertfall det med meg Det er bare en strømkabel som skal i de hovedkortene.. det var allerede nevnt. Endret 10. januar 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
ktkjelsnes Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Det kan jo være et problem ved strømforsyninga, selv om den faktisk starter ved manuell start da. Men det er så dumt å kjøpe ei ny strømforsyning og sjekke med før jeg vet at det er det som er feil. Så om noen i Oslo har lyst til å låne meg ei strømforsyning, så sei ifrå! ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå