Christian86 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Skla kjøpe minnekort til Ipaqen min. den takler mmc og sd kort, men jeg undres om jeg skal velge RS kort. Vil sd eller mmc være best da? ønsker et kort som lettest mulig kan byttes til en mobiltelefon o.l. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Nokia og Siemens kjører vel bare på MMC/RS-MMC, Sony-Ericsson kjører på Memory Stick Duo... Samsung og LG har vel ingen mobiler som har støtte for minnekort enda. Jeg ville nok valgt MMC, pga. flest "duppeditter" støtter det.. Mobilen min, kameraet mitt osv. Endret 6. januar 2005 av ^kissa^ Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Nokia har imidlertid sagt at de skal begynne å støtte SD. Qtec bruker også SD, men vet ikke om de gjør det på alle mobilene sine. Bør gå raskt og sjekke. Men husker jeg rett har du sagt at du ikke skal være Qtec-kunde på en stund, etter dårlig erfaring Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Nokia har imidlertid sagt at de skal begynne å støtte SD. Qtec bruker også SD, men vet ikke om de gjør det på alle mobilene sine. Bør gå raskt og sjekke. Men husker jeg rett har du sagt at du ikke skal være Qtec-kunde på en stund, etter dårlig erfaring joa....vurderte 8010 siden 6630en ikke funker lengre, men etter behandlingen i butikken er jeg mer hengt opp i å heve kjøpet. Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Når det gjelder ytelse, tilsier min erfaring at SD kort er å foretrekke fremfor MMC. Dette gjelder elektroniske hjelpemidler som: - digital kamera (casio z4) - sendo x - mp3 spiller (husker ikke hvilket merke det var) SD kort både leser og skriver raskere sammenlignet med MMC. Når det gjelder pris tror jeg SD er litt billigere enn MMC, men dette er jeg ikke 100 % sikker på. Når det gjelder anvendelighet på mobilfronten er det flere mobiler per dags dato som støtter MMC enn SD. Men minnebrikker er såpass billige nå, at kjøper du et 256 MB kort nå, koster vel dette rundt 350-400 Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hvis du skal bruke minnekortet mest i mobiler og slikt ville jeg valgt mmc kortet. Men hvis du skal bruke det i andre ting, som PDA o.l. vil jeg heller si at SD-kort er et bedre valg. Uansett så er jo ikke disse minnekortene særlig dyre lengre, enn hva de var før. Ser at du får faktisk et RS-MMC 256mb ned i 224,-! Et SD-kort med samme minne koster ikke mer enn 209,- Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Ville kjøpt MMC, det kan SD-porter lese, ikke omvendt!(ikke sant?) Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 SD kort vil nok være det lureste med tanken på fremtiden (slik det ser ut nå), rett og slett siden dette nok vil være den minnekortstandarden som de fleste vil gå for (SD og mini-SD) Blandt annet kan jeg nevne at bla. NEC, Panasonic, i-Mate (QTek), Sharp, (og relativt snart Nokia..?) bruker/vil bruke Sd (mini-sd) i flere av sine modeller. Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Ja, MMC har en hastinghet på 2MByte/s, mens SD har 10MByte/s. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå