Grom Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei. Jeg har prøvd å kikke gjennom tidligere poster, men finner ingen som kan hjelpe meg. Caset mitt er følgende; Jeg er helt n00b når det gjelder Linux, men sitter på andre dagen og knoter med Redhat. Enkelte programmer (f.eks LimeWire og Eclipse) krever at man har installert Java. Jeg har installert J2SDK, men får følgende feilmeldinger under install/ kjøring av appz som krever Java: No Java virtual machine could be found from your PATH environment variable. You must install a VM prior to running this program. Det jeg tror jeg må gjøre er å sette en path et eller annet sted til der JVM ligger, mener å huske at jeg gjorde noe lignende i win XP. Noen som kan hjelpe meg litt på vei her, så setter jeg utrolig stor pris på det. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Redhat er _gammelt_. Du bør skifte til en nyere distribusjon, som Fedora. Tror den kan oppgradere fra Redhat. Men uansett - du må installere J2RE, ikke J2SDK. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Min måte(muligens ikke den mest elegante, men den funker) Skriv inn dette i konsollet som vanlig bruker: PATH="$PATH:/usr/java/jdk1.5.0_01/bin:." export PATH Legg så inn de samme linjene i /etc/profile (regner med at du vil at det skal funke neste gang du rebooter også ) Gjør om pathen til hvor du har installert java. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 ... Og dag wieers har de beste JRE-pakkene Tror de fikser pathen automagisk.... Lenke til kommentar
Grom Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Takker for kjappe svar, ser ut som om ting årner seg nå :!: Viser seg at jeg tydeligvis har Fedora Core2 installert... lett for oss n00bs(ihvertfall meg) å gå seg litt vill i distrojungelen. Uansett, takk for svar. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hva har ord med tall i seg i noen vokabular å gjøre? Det staves «newbie» eller «nybegynner». Ingen nullere der inne. Lenke til kommentar
Grom Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 eehhh.. beklager språkbruken? Skjønner at den kan virke provoserende. Tar det til etterretnig Hva med å komme med et konstruktivt innlegg? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 PATH="$PATH:/usr/java/jdk1.5.0_01/bin:."export PATH Vel, det held med f.eks export PATH="/path/der/java/er" Lenke til kommentar
ratix Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 RM DASH RF SLASH ENTER . . ... Så installer du debian! Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Så installer du debian! Eller Arch Linux! Eller Ubuntu! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Urk på dere... Den komandoen (rm -rf /) sletter alt på disken... Lenke til kommentar
ratix Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Urk på dere... Den komandoen (rm -rf /) sletter alt på disken... Virkelig? - jeg tror nå han forsto spøken... Endret 7. januar 2005 av RatiX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå