AsconaB Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Har kjøpt meg et tv-inn kort med composit, s-video og vanlig antenne inngang. Det viste seg at composit og s-video ikke var støttet i softwaren som fulgte med kortet, og når jeg kontaktet Pinnacle og spurte om det var mulig å bruke noe annet prog fikk jeg svaret : Yes, you may use any other software with PCTV card which supports WDM codecs like windows media encoder. Så spørsmålet mitt er, hvilket program kan jeg bruke for å få tatt i bruk s-video inngangen ? Skjønner ikke helt dette med WDM codecs og windows media encoder. Har jeg det ? Det jeg prøver på er å få bildene fra videokameraet inn på maskinen. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Skal du ha bildene fra kameraet ditt innpå pcen er vel ieee1394(tror det var det den hette) et bedre valg. Men jeg kan vel ikek så mye om video inn kort, men det hørtes litt rart ut uansett... Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Åjasså ? Er det ikke det som kalles firewire ? Finnes det firewire til s-video kabler da ? Hvordan mener du det skal gå ? Lenke til kommentar
zvane Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Eg har eit program som heiter TViewer, fann det på sourceforge. Eg brukar det for å spille Gamecube på PC-skjermen via eit x800 pro vivo skjermkort. Du kan jo prøve det, her er ein link: SourceForge: Tviewer Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hvis du har et digital kamera med iee1394(firewire) utgang er den enkleste måten å redigere video på ved å kjøpe et firewire kort, om du ikke allerede har en firewire port på pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå