Gå til innhold

Koble Logitech z-5500 til TV

Anbefalte innlegg

Jeg har Logitech Z-5500 og har koblet det til min DVD spiller slik;

Fra logitech (med optisk kabel)

Bilde.jpg

Til DVD spiller (med optisk kabel)

Bilde2.jpg

Da fungerer lyden men det jeg også vil er at det blir surround lyd på Tv også, at høyttalerne virker likt på tv som dvd. Nå er det bare dvd.

Hvordan skal jeg da koble det opp? Tven min har bare 2 scart innganger ... trenger jeg overgang ? alt taes imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om du har lydutganger på baksiden av TV'en din. To runde RCA utganger (en rød og en hvit) for eksempel. Ta så en passende kabel fra disse ned til den grønne inngangen på Z-5500 (merket 1 på ditt første bilde). Pass på at bryteren helt til høyre på bildet står på Stereo 1-3. Velg riktig inngang med fjernkontrollen på Z-5500. Du vil da kjøre et standard stereo signal til Z-5500. Når du så hører lyd, kan du leke med "effects" knappen på fjernkontrollen til du finner en modus som passer deg. Lykke til!

PS! Kjører du satelitt eller digital kabel, kan du sannsynligvis ta lyden ut rett fra dekoderboksen.

Lenke til kommentar

Hvis du verken har RCA (rød og hvit) utganger på TVen eller evt. satelitttuner/kabeldekoder må du ha en scart->RCA overgang, de ser som regel SLIK ut.

OBS! Så lenge du ikke har optisk utgang fra en satelitt-tuner vil du aldri få noe surround signal ut til anlegget ditt. Det blir stereo i front-høyttalerne.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Dette stereo signalet kan så behandles i Z-5500 til surround (Dolby Pro Logic 2 Music/Movie). Det vil aldri bli så bra som et ekte surround format (f.eks Dolby Digital 5.1 eller DTS), men det er ofte langt mer stemningsfullt enn vanlig stereo IMO.

Lenke til kommentar
Dette stereo signalet kan så behandles i Z-5500 til surround (Dolby Pro Logic 2 Music/Movie). Det vil aldri bli så bra som et ekte surround format (f.eks Dolby Digital 5.1 eller DTS), men det er ofte langt mer stemningsfullt enn vanlig stereo IMO.

Ok, det kan godt hende, jeg har ikke brukt Z-5500 før, men så lenge inngangssignalet er stereo så blir det aldri skikkelig surround ut av det selv om man får lyd ut av alle høyttalerne. Trådstarter kan jo selv prøve om han foretrekker stereo eller ProLogic.

Lenke til kommentar

Ok takk. Jeg fikk det til men som du sa var det bare på 2 høytallere. Jeg kan velge mellom:

Rear left og Right

Center + sub

Front left og Right

Finnes det noen mulighet for at jeg kan få til alt?(5 høyttalere) En slags phono utvider fra 1 til 3 kabler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...