Gå til innhold

Nytt X800SE, PCen fryser når jeg spiller?


g0mpen

Anbefalte innlegg

Fikk mitt helt nye Sapphire Radeon X800 SE i posten i dag. Det gikk greit å innstallere, og jeg tenkte å begynne å spille med en gang (alle innstillinger på max :p ). Det gikk greit en stund, grafikken var rimelig fin, tatt i betraktning at jeg faktisk spilte Call of Duty (som bruker en gammel motor). Men. Så frøys hele greia seg. Stoppet helt. Jeg måtte trykke på reboot knappen for komme noen vei i det hele tatt. Hvorfor skjer dette? Er driveren jeg fikk med for gammel? Er instillingene på spillet for høye? (CoD krever tross alt ikke så mye!) Har dette noe med kortets innstillinger å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjedde to ganger før jeg laget denne tråden, måtte reboote begge gangene, men det har ikke skjedd siden. Jeg har fortsatt kabinettdøren på, fordi det er så mye styr å få flyttet den store tunge pcen min ut av hyllen den står i :roll:

 

Vel, så lenge det virker. Før jeg begynte å spille igjen byttet jeg texture filter fra "trillinær" tilbake til "billinær", eller hvadetnåheter. Kan det ha gjort forskjellen?

 

Har dessuten merket at det står 4x AGP på systeminfo, mens det står 8x på esken, er windows blind eller er det noe galt med kort/instillinger?

Lenke til kommentar
Vel, så lenge det virker. Før jeg begynte å spille igjen byttet jeg texture filter fra "trillinær" tilbake til "billinær", eller hvadetnåheter. Kan det ha gjort forskjellen?

 

Dette minsker grafikk-kortets jobb når du spiller, derfor mindre varme.

Her er det nok nødvendig med mer kjøling inne i kabinettet, og hvis kabinettet står i en hylle, bort fra støv kunne du vel kanskje ha av døren permanent hvis det ikke er mye støy?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...