edonis Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg har nå fått oppgitt låsekoden til telefonen av Netcom, men problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal taste koden for å låse opp telefonen...! Når jeg setter inn simkortet og taster pin-koden kommer det opp "Sim åpen" deretter fulgt av en beskjed der det står "Kontakt tjenesteleverandør"... Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Gå inn på dinside.no der finner du en link hvis du leter litt til en side som tilbyr operatør opplåsing. mulig det står noe der? Lenke til kommentar
edonis Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Saken er at jeg har fått koden av Deltaservice/Netcom, men nå er det ikke noe sted å skrive inn koden. Jeg tastet nemlig koden feil et par ganger først Nå kommer det bare "Kontakt tjenesteleverandør" og jeg får ikke skrevet inn koden. Jeg har vært hos Elkjøp, og ringt Motorola. Ingen har svaret. De har bedt meg vente i noen timer, men da fryser skjermen seg... når jeg omsider får skjermen tilbake så er "kontakt tjenesteleverandør" bildet der... Ser nesten ikke noen annen utvei enn å levere den inn på service eller heve kjøpet når jeg ikke får brukt den med mitt nummer. Jeg har nullstilt og tilbakestilt telefonen med et annet simkort, men ingenting endrer seg... Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Kan være en programerings feil på telefonen kanskje?? Uansett ring netcom og motorola og krev å få snakke med noen som virkelig kan dette, ikke bare en idiot som sier det samme hele tiden og sitter med en F.A.Q liste. Lenke til kommentar
edonis Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Kan være en programerings feil på telefonen kanskje?? Uansett ring netcom og motorola og krev å få snakke med noen som virkelig kan dette, ikke bare en idiot som sier det samme hele tiden og sitter med en F.A.Q liste. Snakket med to forskjellige personer hos Motorola, men det hjalp ikke. Jeg tok med telefonen tilbake til Elkjøp, men der kunne de ikke gjøre stort. Fyren sa han skulle ringe Deltaservice på mandag. Hvis det ikke funker da så får jeg bare heve kjøpet eller så kan de gi meg en ny telefon eller noe sånn.. Begynner å bli litt vel lei... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Det kan ta opp til 70 timer før du får lov å forsøke igjen etter at du har tastet feil kode (dvs, du har fått meldingen "Kontakt tjenesteleverandør"). Har en mistanke om at det kan hjelpe å ta ut batteriet, eventuelt starte telefonen med et annet sim-kort. Endret 7. januar 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Når du ringer kundeservice kan jeg nesten garantere at den du prater med kan hvis han vil finne en som kan svare på dette! Disse som sitter på sånne tlefoner kan sjeldent lite.. Det har du sikkert erfart hvis du har ringt feks telenor når du har adsl problemer... Krev at de løser problemet. Eller skyv problemet over på de som ga deg opreatør koden. krev at de fikser dette for deg. Du må stå på kravet når du ringer og snakke i en tone som det er dems problem og ikke bare noe de kan hjelpe deg med.... Hvis ikke hev kjøpet!! Men det funker å klage vi klagde på dårlig service av telenor og fikk 1 mnds greatis adsl pluss trådløs router Lenke til kommentar
edonis Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Nå har jeg løst problemet. Skjermspareren fikk mobilen til å "kræsje" når den sto på før man hadde kommet ordentlig inn på telefonen, altså i den "Kontakt tjenesteleverandør" skjermen... Da var det bare å gå inn på mobilen med et netcom simkort og endre innstillingene slik at skjermspareren ikke gikk på. Skru av, bytt til telenor-sim og vent en god stund.. Voilá! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå