Gå til innhold

Temperaturer med og uten vannkjøling 6800LE

Anbefalte innlegg

Har nettopp montert meg en vannblokk på mitt skjermkort, Gainward GF6800LE

Men jeg glemte jo selvfølgelig å lese av hvilke temperaturer jeg hadde med std. kjøling..

Man kan jo også sammenligne temperaturer her.

Mitt system som vannkjøles:

AMD XP 2600+

Nevnte skjermkort

Dette er montert slik: Pumpe-radiator-skjermkort-tank-pumpe

Eheim 1046,

Zalman WB2 Gold - CPU

Polar Flo TT - GPU

Bruker AS5, som trenger å få kjørt seg inn litt før riktige temperaturer..

Men min Idle temp er 53 grader, syns det var litt høyt (load kommer, må bare få kjørt en runde 3dmark aller no)

det jeg luerr mest på er, hvordan er temperaturene deres på 6800LE kortene? med std. kjøler og med vannblokk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idle- temp på 53 grader med vannkjølt gpu synes jeg hørtes litt mye ut (ihvertfall ved standard antall mhz/pipelines/vertex shaders), hva er load- temp da?

Jeg har og et Gainward 6800le- kort med default kjøler (skiftet kjølepasta til Arctic Silver 5, hjalp et par grader faktisk), tempen ligger på rundt 60 grader+/- i windows (idle) avlest i Nvidia- panelet, Expertool- saken som fulgte med kortet derimot sier ca 45 grader på gpu. Tipper Expertool tar feil.

Load- tempen går opp i like under 70 grader etter noen timers spilling, avhengig av romtemperatur selvfølgelig.

Jeg har akkurat montert vannkjøling i maskinen, men fikk fa** ikke plass til DangerDen nv68- blokka på kortet pga plasseringa til PSU i kabinettet mitt. Ergo ligger nytt kabinett i lufta...

Kan oppdatere posten når jeg får montert vannblokk på gpu og.

Gainward Geforce 6800le, default kjøler (AS5 pasta)

gpu- temp, idle: 60 grader (ca)

gpu- temp, load: 68 grader (ca)

Lenke til kommentar

kortet er dog moddet til 16x1 6 VP, glemte å si det i posten.

load temp kommer når jeg får nytt hovedkort og cpu, har kvittet meg med systemet nå så.

Men det ser iallefall ut som jeg fikk ned tempen 8 grader utifra dine temperaturer.

Men siden jeg har blokken rett etter CPU`en, så blir jo vannet ganske oppvarmet.. og er vel derfor jeg ikke oppnår bedre temperaturer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...