Gå til innhold

Noen erfaringer med Dell data?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dell maskinene er vel omtrent like bra som andre maskiner de. Ikke noe mere galt med Dells produkter enn andre. Men ...

 

jeg vil helst ikke ha med Dell support å gjøre. Jeg orker rett og slett ikke å forsøke å ta kontakt med Dell. Jeg har feil på en desktopp som jeg ikke orker å henvende meg til Dell om. Maskinen har problemer når den blir varm på grunn av dårlig eller bøyd prosessorfeste. Dette er en 50-kroners del, men jeg orker ikke å kontakte Dell så maskina får bare leve med dårlig kjøling ...

 

Mitt råd er; kjøp maskinen og bruk den så lenge den funker. Så kast den! :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg vil helst ikke ha med Dell support å gjøre. Jeg orker rett og slett ikke å forsøke å ta kontakt med Dell. Jeg har feil på en desktopp som jeg ikke orker å henvende meg til Dell om. Maskinen har problemer når den blir varm på grunn av dårlig eller bøyd prosessorfeste. Dette er en 50-kroners del, men jeg orker ikke å kontakte Dell så maskina får bare leve med dårlig kjøling ...

 

Mitt råd er; kjøp maskinen og bruk den så lenge den funker. Så kast den!  :thumbup:

Ring Dell så sender de deg delen, det er ingen problem...

Har selv hatt noen Dell maskiner, og det har aldri vært noe trøbbel med support,

de kom til og med på døra dagen etterpå (uten at eg har full service avtale) med

ny disk, var feil fra fabrikk på den eg fikk. Vil si Dell har en av de beste supportene

blant multinasjonale dataselskap.

 

Men er har en følelse at noen har vært uheldig med hvem de har snakket med

på Support, har selv ringt å truffet tullinger men da har eg bedt om bli satt over

til noen andre. Idioter er ingen vits å prate med...

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Og da var jeg nettopp ferdig med Dell.

 

Min historie begynner sommeren 2003.

Bestilte da en Dell Dimension 8300, som ble levert på døra innen lovt tidsfrist.

Ved oppstart fungerte alt tilsynelatende bra, men da jeg etter to dager skulle innstallere skriveren min, og dermed puttet i CD'en til den, begynte det.

 

Spilleren (NEC DVD+RW) hadde STORE problemer med å lese originalproduserte CD'er og DVD'er.

Ved å åpne skuffen opp og igjen maaaange ganger, tok den plata til slutt.

Dette kunne variere fra et par ganger og opptil 50 ganger. :hmm:

 

Tok kontakt med support via e-post, og fikk svar.

Rådet jeg fikk funka ikke. Sendte ny e-post, og da ringte de fra support.

Etter mye frem og tilbake og forøvrig siste gang jeg var i kontakt med Dell den gangen, ville spilleren plutselig lese alt den fikk.

Denne gleden varte helt til neste dag.

Tok aldri mer kontakt med dem, så jeg må nok ta skylden selv for at dette fortsatt ikke er løst....over et år etter. :(

 

Ga derfor Dell fornyet tillit og bestilte nylig en Dell Inspiron 510m.

Fikk svar tilbake at ordren var "godkjent" og bestillingen skulle sendes til produksjon SNAREST.

I dag, en uke etterpå, ringte jeg fordi jeg ikke fant ordren min på nettet, og fikk til svar at den fortsatt ikke var sendt....men "de skulle gjøre det i dag". Klokka var 14:30 da jeg ringte.

Det betyr at det ville blitt en leveringstid på bortimot en måned etter bestilling.

Kansellerte hele dritten. :mad:

 

Det skal imidlertid sies at min Dimension har vært en meget bra maskin sett bort fra dette ene problemet. Stabil og god.

Men salgs- og supportavdelingen skal du få billig av meg!

 

Skal kikke på noen Fujitsu Siemens lap'er istedet. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...