MrJavalava Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei. Jeg lurer på om det går ann å oppdatere softwaren på fotoapparatet. Jeg begynner å bli mektig lei på den lange søketiden / fokuseringen på kameraet, og håper på å finne en løsning på det. Jeg bruker å fotografere familien hunden (som er en kjapp liten djevel), der fokuseringen er som regel ferdig når bikkja er ute av bildet (Les: "bevegelsesskyer"). Noen som har noen tanker, bortsett ifra å bytte til ett speilrefleks. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Du kan prøve å forhåndsfokusere. Så lenge hunden er i omtrent samme avstand fra kameraet, kan du forhåndsfokusere ved å trykke utløseren halvt ned. Du vil få opp et statuslys og noen firkanter (som viser hvor fokus er stilt) i displayet. Etter dette kan du vente på det rette øyeblikket (husk å holde utløseren halvt nede hele tiden), og når det kommer, trykker du utløseren helt ned. Umiddelbar reaksjon, dvs. bildet tas i det øyeblikket utløseren trykkes ned. Ellers har jeg ikke hørt om noen firmware som gjør autofokus raskere. Endret 7. januar 2005 av Afseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå