Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Link mange Xboxer, og mange huber.

Anbefalte innlegg

Heisann

Vet ikke om dere har snøring på dette, men jeg antar det. Det dreier seg jo om en PC, nemlig xbox.

Nå skal jeg linke halo 2. Det har jeg gjort før, men mår det skal linkes skikkelig holder det ikke bare med 4-5 boxer. Da må man trå til med 7-8 eller flere.

Nå skal vi fyre opp skikkelig her, med 8 boxer.Vi skal legge to og to boxer rundt omkring i et hus. Da rekker alle ikke nettverkskablene rundt overalt, så vi tenkte å koble sammen flere huber/switcher. (hva det nå heter for tiden) Hvordan skal vi koble opp med kryssede nettverkskabler/vanlige nettverkskabler? Plugge inn i "uplink" eller de andre inngangene? Lar det seg i det heletatt gjøre?

Noen her har vel erfaring med noe av dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, endelig noen andre som har et skikkelig Xbox-LAN! :D

Gjorde det samme med en del kamerater for en tid tilbake, tror vi var 7 stk.

X-boxen er, som du sier, en PC, og nettverk fungerer på akkurat samme måte som på en data. Du trenger dermed en kryssa kabel for å koble sammen to xboxer direkte, og rette kabler og en switch for å koble flere enn to (noen switcher har støtte for både kryssa og rette kabler, men det er i utgangspunktet rette som gjelder).

Det er ikke noe vits i å plugge noe i uplink-porten, denne brukes til å koble flere switcher sammen.

Happy gaming ;)

Lenke til kommentar

Kort oppsumert:

Mellom X-Box og switcj bruker du en rett kabel.

Mellom switchene bruker du en krysset kabel.

Vist switchene støtter Auto MDI trenger du ikke å bry deg om hvilke kabler du bruker. (Switchen krysser selv vist det er nødvendig.)

Lenke til kommentar

Så hvis jeg skal koble flere switcher sammen bruker jeg uplink-porten?

La oss si jeg må koble 2, (eller 3) switcher sammen for å få kabeler osv til å rekke overalt.

Jeg plugger boxene inn med rette kabler. Hvordan skal jeg koble sammen switchene? plugger jeg en krysset kabel fra en hub, inn i uplink i en annen, osv? eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...