dritdeilig.com Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Er det bare "mainnsjit" som vi sier her oppe i nord? Har i allefall en data her som har kjørt stabilt på den når jeg kjøpte den for 1 år siden, men så bytta jeg noe(cpu,harddisk) og kaputt. Blåskjerm. Mange mener at dette er PSU'en sin skyld. Den er jo 350watt, jeg har tatt ut alle kablene, bare harddisk og hovedkort igjen, men det skjer fortsatt. Selv tror jeg også det, fordi alt annet har jeg prøvd Qtec er ikke til å stole på eller? Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Q-tec er vell ikke til å stole på nei, de er ganske ustablile og gir deg vanligvis ikke den watt styrken du skal ha... Lenke til kommentar
PreZiDenT Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Q-tec er vell ikke til å stole på nei, de er ganske ustablile og gir deg vanligvis ikke den watt styrken du skal ha... Har du konkrete bevis for dette? Jeg skal bytte ut min Q-tec 350 watt snart, og fellende bevis hadde ikke vært å forakte. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 hva med å sjekke ut qtec sin hjemme side ? står at "peak" verdien er 350W dvs, at den tåler max 350W før den dør, et merke med litt selvrespekt setter 350W og da betyr det at den kan levere 350W jevnt og trutt. Lenke til kommentar
BiGG- Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Psu'en skal nok levere så mye power som det er oppgitt, Er bare tull at folk sier qtec sine strømforsyninger ikke gir max ytelse.. Men som sagt,kvaliteten er vel ikke på sitt beste forde. Lenke til kommentar
dritdeilig.com Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 "bellisjit" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Vi har vel hatt "noen" tråder om hvor dårlig Q-TEc PSU'er er... Kan sikkert komme av at mange sparer inn litt og kjøper Q-TEc kabinetter som naturlig nok kommer med PSU fra Q-TEc.. samme for de som kjøper PSU separat.. og vil spare noen kroner... Nå finnes det mange andre "noname" PSU'er som er omtrent like billige som Q-Tec, men de hører vi ikke så mye om.. Q-Tec er vel på en måte litt "markedsledene" i lavprissegmentet.. som det så fint heter.. Og her på HW.no er det vel ikke "gamle tanter" som kjører "kabal og surfer på TV2-no" som er i overvekt? Nei.. faktisk flertallet sitter vel "pal" foran skjermen og spiller på max.klokkede systemer.. Da er det vel ikke så overraksende at en billig PSU neppe klarer å holde stabil spenning over tid.. Selv har jeg ikke noen dårlig erfaring med Q-TEc, men jeg ser at særlig på Socket-A systemer som ikke har "P4-kontakt" ser det ut til at 12V-rail (og VCore) får litt for mye "ripple" under "tung last".. Dette gjelder ikke bare Q-Tec.. har sett samme symptom på ett 350W "noname" PSU.. Ved å klokke ned både FSB og skjermkort..samt (viktig) øke VCore med 0.1Volt forsvant problemene tvert.. For de som har krevende system.. overklokkere..."gamere" så bør man definitivt ikke spare på PSU Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Feilpostet, dårlig emnetittel, og det finnes femhundreogørti tilsvarende tråder. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg