Svin Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei! Jeg ønsker å bruke en tidtaker i en java-applikasjon, dvs. jeg ønsker å ta tiden det tar fra jeg starter en prosess til den avsluttes. Innbiller meg at jeg må benytte Timer klassen, men er ikke sikker. Timer tid = new Timer(); tid.start(); ... tid.stop(); Vil det være riktig å benytte denne klassen? I såfall hvilken metode skal benyttes for å hente tiden (i f.eks. ms)? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Hva med: Date dato = new Date(); long tid = dato.getTime(); prosess.jobb(); sysout("dette tok " + (dato.getTime() - tid) + " millisekunder"); Hvis du med "prosess" mener en tråd, så må du gjøre dette i tråden. Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Jakarta Commons Lang har en fin StopWatch klasse. Den støtter mellomtid mm http://jakarta.apache.org/commons/lang/api.../StopWatch.html Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 (endret) hvis du skal ta tiden på ett eller annet så kan du vel kanskje bruke noe alla det her: long t0, t1; System.out.println("trykk en knapp!"); t0=System.currentTimeMillis( ); int a; do { a = System.in.read( ); } while (a!='\r' && a != '\n'); t1=System.currentTimeMillis( ); double tid = t1-t0; System.out.println("Du brukte " + DecimalFormat.getInstance( ).format(tid/1000.) + " sekunder."); Endret 1. februar 2005 av Sletet+adslkfjv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå