pekki Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg har et problem med at PC-klokken min stiller seg til feil tid (en time frem og litt tilfeldig dato..) rett som det er. Har ikke helt funnet noe mønster men det skjer ganske ofte. Noen som har vært borti dette? Når jeg prøver å automatisk synkronisere med en tids server får jeg feil (an error occured..). Bruker Windows XP Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Kan være flere ting kanskje... Har du sjekket for spyware og virus? Og er du i rett tidssone? Lenke til kommentar
pekki Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Har ikke hatt problemer med spyware og virus i andre tilfeller, men kan jo hende. Noen som har et bra prog å anbefale for å sjekke etter spyware? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Det ligger to guider i sikkerhet. Lenke til kommentar
pepp Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Det kan være batteriet på hovedkortet som begynner og henge med nebbet. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Har ikke hatt problemer med spyware og virus i andre tilfeller, men kan jo hende. Noen som har et bra prog å anbefale for å sjekke etter spyware? Ad-aware og spybot. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Klokken nede i høgre hjørne. Start- kontrollpanel-instillinger for region og språk Lenke til kommentar
j0k3r Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Klokka mi også lever litt "sitt eget liv" innimellom... Eller, den har stilt seg 6 timer tilbake når jeg skrur på PC'n innimellom Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Er maskinen medlem av et domene? Sitter og jobber mot en kunde nå, og klokka på alle maskinene deres er 10 min for sene i forhold til klokka på min PC. Og min arm. Og min mobil. Og generelt alle andre klokker. Jeg tror det er dem det er noe galt med. I så fall er det fint lite du kan gjøre, utenom å klage til system administrator. Kirikiri Lenke til kommentar
pekki Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Er ikke medlem av noe domene. Og nå har jeg sjekka for spyware og den slags også, men likevell stiller den seg til 1.juni og 1 time frem hver gang jeg restarter Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Sjekk hva klokka står på i BIOS. Mulig den er satt til den datoen der? Kirikiri Lenke til kommentar
sutrekoppen Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Jeg har akkurat samme problem. Det oppsto først når jeg "snylta" meg inn på naboens tråløsnettverk. Har god sikkerhet mhp antivirus og ad-ware/spyware. Får rett og slett ikke synkronisert klokka opp mot nett. Hjelp med dett mottas med stor takk! Endret 7. januar 2005 av sutrekoppen Lenke til kommentar
sutrekoppen Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Virkelig ingen som har peil på hvordan man kan fikse dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå