Gå til innhold

Nye lover om nedlasting/piratkopiering

pekki

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe... vel, loven har vel strengt tatt vært der lenge, spørs om dem skal gjøre det vanskeligere og i tillegg følge opp bedre. Men det står vel noe sånt som at du ikke kan laste ned filmer og programvare!!! (med mindre du har laget det selv, evt det ikke er pirat-kopi dvs gratis, eller at ingen andre bryr seg fordi det ikke går ut over økonomien deres)

Det var sånn kort fortalt :)

Lenke til kommentar

Husker jeg så et innslag på tv rett før jul der de viste at man kunne kopiere sine egne filmer og gi ijulegave til slektninger, men det skulle bli ulovlig etter nyttår.. Har også hørt at det er å dele ut musikk/filmer som er ulovlig. Og ikke det å laste det ned. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Husker jeg så et innslag på tv rett før jul der de viste at man kunne kopiere sine egne filmer og gi ijulegave til slektninger, men det skulle bli ulovlig etter nyttår.. Har også hørt at det er å dele ut musikk/filmer som er ulovlig. Og ikke det å laste det ned. Stemmer dette?

ja så det innslaget der jeg også, men synes det var helt idiotisk. Tydelig at de som har laget nyheten ikke har så veldig god greie på ting. De fleste kan vel sikkert klare å brenne en film og cover, men jeg tror nok ikke det er så mange som klarer å brenne slik at dette vil fungere som en original dvd(de sa at det var eksakt likt originalen) med menysystem og tekster intakt :) tror nok ikke folk vil like å motta en liksom original film uten tekster for eksempel

Lenke til kommentar
De fleste kan vel sikkert klare å brenne en film og cover, men jeg tror nok ikke det er så mange som klarer å brenne slik at dette vil fungere som en original dvd(de sa at det var eksakt likt originalen) med menysystem og tekster intakt :) tror nok ikke folk vil like å motta en liksom original film uten tekster for eksempel

Må jo ha eit program for å kopiere dvd uansett. det fins vel egentlig berre to hovedtypar. berre film, eller full dvd.... med alt.

Stort sett er det jo berre å trykke neste neste neste brenn. så er det gjort. Så er ein først i stand til å kopiere en film så er det ikkje noko problem å få med full pupp.

Lenke til kommentar
De fleste kan vel sikkert klare å brenne en film og cover, men jeg tror nok ikke det er så mange som klarer å brenne slik at dette vil fungere som en original dvd(de sa at det var eksakt likt originalen) med menysystem og tekster intakt  :) tror nok ikke folk vil like å motta en liksom original film uten tekster for eksempel

Må jo ha eit program for å kopiere dvd uansett. det fins vel egentlig berre to hovedtypar. berre film, eller full dvd.... med alt.

Stort sett er det jo berre å trykke neste neste neste brenn. så er det gjort. Så er ein først i stand til å kopiere en film så er det ikkje noko problem å få med full pupp.

enig der. men programmet handlet om fildeling med torrents osv, slik at det ikke er snakk om å kopiere en dvd selv, men derimot brenne nedlastede filmer. og etter min erfaring er de fleste filmene som lastes ned kun film, men klart man får tak i hele dvd imaget også om man ønsker. Poenget mitt var vel at det ble fremstilt i nyhetene som noe alle kunne klare, og det er jeg ikke enig i

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...