Gå til innhold

VIA HAR FLERE BUGGER DEM!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EvilEddie: så rart jeg så nettop en test med radeom8500 og gf3 der gf3 kom klart best ut på bildekvalitet i 3d :smile:

brukte 3dmark 2001 og la bildene oppå referansebildet og slettet alle pixler som var like.

radeon 8500 satt igjen med flest pixler....

 

LES TESTER det er ikke alltid at de som har best rykte har det beste produktet!

 

soyo har feks. bedre kt 266 hk en Asus!

Lenke til kommentar

Punisher: Hvor var denne testen?

 

Ikke stol på Radeon 8500-testene fra Anandtech eller Tom's Hardware...de farer med løgn! De har ikke satt seg inn i metoden R8500 bruker for antialiasing (SMOOTHVISION). Men på andre områder er de meget bra...

Det er mulig at GF3 kan oppnå bedre kvalitet enn Radeon, men kun når 4xAA/64-tap aniso er enablet...og da mister den mer enn halvparten av ytelsen!

Radeon klarer nesten like bra kvalitet ved 2xAA/16-tap aniso, og med bare 8-10% tap i ytelse. For mer info sjekk forumet på http://www.rage3d.com.

Uansett klarer ikke GF3 å måle seg med Radeon i 2D bildekvalitet (hovedsaklig DVD).

Jeg bruker PC-en min til bl.a komprimering av DivX-filmer, og er avhengig av et skjermkort som gir god kvalitet og stabilitet, og ikke et som kræsjer etter 14 minutter med "Infinite Loop in NV4_DISP" som tilfellet er med ALLE GeForce-kortene fra NVidia! Og til dere Matrox-fans, gir R8500 meg også ypperlig ytelse i 3D, i motsetning til alle Matrox sine grafikkort.

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2001-12-02 09:26 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:


On 2001-12-01 20:48, EviLEddiE skrev:

Helt enig, det er bare tull å rakke ned på Abit og VIA...jeg har aldri hatt slike problemer med mitt Abit KT7A-RAID (men så bruker jeg WinXP...bare dinosaurer bruker Win9X/ME i disse dager nå!) "Men det er jo så mye raskere en XP!!!" hyler jo Win9x/ME fansen. Ja, riktignok går det et par frames raskere, men hva hjelper det når Win9x/ME er ustabilt som et uvær og henger seg etter 3 timer..! Nei jeg holder meg til XP - stabilitet er viktigst.


Men den man virkelig bør rakke ned på, er NVidia. Driverene deres inneholder så mange bugs (mer enn ATI sine) at det ikke er holdbart! Jeg har ikke tall på hvor mange blåskjermer med "Infinite Loop in NV4_DISP", "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" og "(DRIVER_)IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" jeg har fått, og som har ødelagt mye viktig arbeid på PC-en.

Nei, mitt neste kort blir et ATI Radeon 8500 - driverene er kanskje ikke helt 100% modne, men de er i alle fall langt mer stabile enn dritten til NVidia!!!

Dessuten er bildekvaliteten på både 2D og 3D hos ATI R8500 overlegen NVidia GF3TI500, samt til en mye lavere pris (1500,- i prisforskjell)



Cornel: Vært på Tom's Hardware i det siste? Der har de kjørt en sammenlikning mellom KT266A og NForce (bl.a det Asus-kortet ditt) hovedkort. Testen viser klart og tydelig at KT266 GRISEBANKER NForce!!!



En som har mistet troen på NVidia



UPDATE: 5 min etter at jeg postet dette innelgget, kræsjer maskinen med "Infinite Loop in NV4_DISP"...JEG ORKER SNART F*** IKKE MER!


[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2001-12-01 20:54 ]


[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2001-12-01 20:57 ]


[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2001-12-01 21:11 ]


 

 

 

Alså... det er ikkje heilt uten grunn at sida go.to/kt7faq er oppretta da?

 

Har aldri opplevd bugg med nvidia drivern. Sikkert bruker feil.

 

Har nå fått nforce kortet mitt og det er jæævli bra!

Via = ein stor bugg.

 

Via: What bug did we find today?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Quote:


On 2001-12-01 19:40, Prog_Kick skrev:

jeg har Abit kt7a og via..GIDDER ikke høre på sytingen til noen om at dette ikke fungerer har det selv..det FUNGERER!!!har også sblive og det fungerer OGSÅ!!!!

lalalalalala :smile:



 

nai vel... ta og les ein anna post du da!

 

*KNEGG*

 

btw har nforce nuh... og det var noke seriøst galt med forrige kortet mitt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...