Gå til innhold

Hva har skjedd med helten min, Komplett.no?


Anbefalte innlegg

Vel, da er det tirsdag og jeg kan endelig konstatere at jeg har fått hentet ut pakken, og det er gjort så tidlig som posten lot meg gjøre det. Pakken ankom det lokale postkontoret først i dag morges, og hentelapp kom ut noen timer senere. Da er endelig alle nødvendige deler i hus, en uke etter bestilling.

 

Tok litt tid denne gangen, ikke katastrofalt lenge, men fortsatt lenger enn hva jeg forventet. Men Komplett.no er ikke den største synderen her, det er Posten. Pakken var rapportert som innleveringsregistrert på Stokke i "evigheter". Se selv, under:

 

07.01.05  12.32  Innlevert postterminal  3169 STOKKE

10.01.05  01.02  Registrert omlastingsterminal  2309 HAMAR

 

Men, så er ventetiden over, og da har jeg jo bedre ting å gjøre enn å hisse på meg (tydeligvis) folk. God kveld. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke dra andre inn i dette ved å si "vi er sutrekopper" :)

 

Og hvis du sliter med at varene ikke ble sendt før Tirsdag, når du bestillte på Søndag, ja da er du en sutrekopp.

 

Å det var slik før også, noen ganger klarer/klarte ikke Komplett å sende ut alle ordrene samme dag som de ble bestillt. Sånn er det bare. Hvis du ikke liker det så går du i en butikk og handler over disk ;)

 

vel så er jeg en sutrekopp da.. har kjøpt en del ting fra komplett og dem pleier å sende dagen etterpå.. det at dem venta en dag med å sende pakken har de aldri gjort før.. hadde sikkert mye å gjøre på mandag ikke vet jeg.

 

-Alexander

 

komplett.no sa selv på side 2 that is

 

Vi sier til kundene at vi skal levere pakken til Posten senest dagen etter bestilling (litt avhengig av tidspunktet, men som hovedregel) og klarer vi ikke det, så er det vår feil og kritikk er på sin plass.

Endret av r3dnax
Lenke til kommentar

Jeg ville bare si at det er bra av Komplett å følge med i dette forumet! Jeg har hørt mange rare historier om Komplett, men inntrykket er at det generelt er en bra webshop nå om dagen.

 

Jeg fant også ut at de var billigst på de delene jeg skal bestille meg! Jeg skal bruke noen tusenlapper på oppgradering nå, så da lønner det seg jo å finne den billigste og beste løsningen :)

 

Eneste negativer er kanskje at de ikke svarer på alle spørsmålene i mailene man sender, men på den annen side er det ofte like greit å stille spørsmål her om hardware-konfigurasjoner.

 

Når det gjelder sutring, så må vi huske på at alle kan gjøre feil, og det viktigste er at det som regel går bra, og at Komplett rydder opp etter seg hvis noe går galt. Det må også sies at det ofte fokuseres på det negative, og at mange kunder er virkelig vanskelige å ha med å gjøre, fordi de har helt utrolige krav, og klager så snart noe ikke skjer helt etter deres ideelle plan.

 

Jeg har handlet hos Komplett et par ganger før uten at det ble problemer, så jeg satser på at det går bra denne gangen og :)

 

Det er bare så synd at de er tomme for mange varer, så jeg må vente helt til i begynnelsen av februar for å bestille :(

Lenke til kommentar

Heisann

 

Har bestilt masse hos komplett det siste året.

Jeg har ingenting å klage på.. Om jeg må vente 4-5 dager så gjør det meg ingenting, selv om det kun har skjedd 1 gang. Ellers får jeg den etter 2-3 dager.

Bor på vestlandet, så pakken skal først til Stokke, så Bergen, så på mitt lokale postkontor!

 

Men jeg vil skylde mer på posten enn på komplett. Komplett er tross alt den desidert største nettbutikken i Norge. Da sier det seg selv at ting kan ta litt tid!

Lenke til kommentar

Offtopic:

 

Må bare få rose komplett.no :>

 

Hadde tenkt på søndag å handle Aopen XC Cube EA65-II. Og den kostet ca 3400,- hos komplett. Tenkte jeg skulle vente til dagen etterpå med å bestille. Og når jeg skulle bestille, var prisen gått ned til 2900,- ;)

 

Det er mulig at webshopene gjør sånn i ny og ne, men jeg er iallfall drit fornøyd :D

 

Komplett gikk fra å være nesten den dyreste, til den billigste på dette.

 

*kos*

Lenke til kommentar
Bare en ting til her:

 

Det er helt i orden for oss at noen spør etter varene sine slik, vi ser ikke på det som sutring eller noe lignende.

 

Vi sier til kundene at vi skal levere pakken til Posten senest dagen etter bestilling (litt avhengig av tidspunktet, men som hovedregel) og klarer vi ikke det, så er det vår feil og kritikk er på sin plass.

 

Tro det eller ei, men vi tror faktisk at vi blir litt bedre når kundene stiller krav til oss.

 

Derfor; god helg til alle på forumet og forstett å stille krav!  :)

Ordre plassert: 2004-12-26T01:17

 

Released for picking: 2005-01-03T13:09

Picking started: 2005-01-03T13:09

Packing completed: 2005-01-03T22:23

Shipped: 2005-01-04T09:49

 

Altså den neste dag pakkingen gjaldt ikke her akkurat.

 

 

Disse delene var til min bror som er hjemme ca hver 3 måned. Han skulle dra den 9 januar. Så jeg tenkte å bestille den 26. des var god tid for komplett. Ble ikke postet i følge dem før den 4 jan, ingenting ble registrert før den 6 jan hos posten.

Og eneste grunn til at de begynte med den var at jeg purret, da fikk jeg svar at den skulle ut fort (Yea right)

 

Brodern går på skole i sverige så han måtte vente 3 dager uti skoleåret før han kunne dra av gårde med pakken.

 

Jeg kaller det elendig.

 

 

EDIT: Det ble bestilt noen demo varer, et hovedkort blant annet. Når man endelig fikk det opp og gå så var den ene ramslotten defekt. Gidder bare ikke mase på komplett med det.

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg svare for komplett, men i jula var det nok ekstremt hektisk, og ordrene blir tatt etter tur, altså, en ordre som kommer in 26.12.04 må vente pa alle som var forran, kan godt ha vært flere 1000 ordrer.

Det var ikke så mye fridaer i jula i år, men vil tro at de ikke hadde full bemanning.

 

Og det med at det gjikk fort etter du kontaktet de, er jo fordi de vil jo beholde kundene, og da vil de evt. presse deg frem i køn når du har et særskilt tilfelle.

Lenke til kommentar

Jeg siterer komplett: Vi sier til kundene at vi skal levere pakken til Posten senest dagen etter bestilling (litt avhengig av tidspunktet, men som hovedregel) og klarer vi ikke det, så er det vår feil og kritikk er på sin plass.

 

EDIT: Man skulle jo tro at en stor bedrift som komplett hadde nok arbeids fok inne i den tiden. Var flere her på forumet som bestilte på den tidenm ordrenen deres gikk fort unna.

 

Har sett et par her som bestilte rundt den 30 og neste dag var ordrene pakket. Skulle ikke jeg vært foran de i køen?

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar
Eneste negativer er kanskje at de ikke svarer på alle spørsmålene i mailene man sender, men på den annen side er det ofte like greit å stille spørsmål her om hardware-konfigurasjoner.

 

 

Har komplett.no strengt tatt noe med dette å gjøre. De selger kun komponenter og ferdigsydde løsninger. Om du ønsker å sette sammen x antall deler så er det jo opp til deg. Om disse delene fungerer sammen bør jo du som kunde selv finne ut av før du bestiller.

Det at komplett.no svarer på slike spørsmål og er behjelpelig med slikt er vel kun en ekstraservice som man ser på som en selvfølge??? :hmm:

Lenke til kommentar
Har komplett.no strengt tatt noe med dette å gjøre. De selger kun komponenter og ferdigsydde løsninger. Om du ønsker å sette sammen x antall deler så er det jo opp til deg. Om disse delene fungerer sammen bør jo du som kunde selv finne ut av før du bestiller.

 

Ja, og man kan f.eks. finne det ut ved å spørre der man kjøper. Når jeg er på butikken og lurer på noe, så tar jeg kontakt med betjeningen. Dette er grunnleggende service til kundene.

 

Det at komplett.no svarer på slike spørsmål og er behjelpelig med slikt er vel kun en ekstraservice som man ser på som en selvfølge??? :hmm:

 

Jeg ser det egentlig som en selvfølge at en bedrift er behjelpelig når man skal kjøpe fra dem for flere tusen kroner. Hvis en bedrift ikke er det, er det nok av andre som med glede hjelper kunden med å treffe et riktig valg. Det lønner seg nemlig, både for kunden og for bedriften.

 

Som sagt, Komplett svarer greit nok, men overser visst enkelte spørsmål til tider.

Endret av hkm
Lenke til kommentar

Fikk et svar fra Komplett i ettermiddag om en ordre fra mandagskveld som får meg til å henge på med "sutring" her. La inn ordre kvart på ti mand. kveld på 6 deler til ny 939 maskin, alt var på lager ifølge nettsiden. Fortsatte med det hele tirsdagen og i dag. Var inne på kontoen hos Komplett for å følge gangen, stod kun "Bekreftet" t.om. i dag til etter 15. Tok en tlf. i 3 tida i ettermiddag for å spørre om gangen i ordren, fikk til svar at en av komponentene var tom på lager til nye kom i dag (AC5), men var satt på plukking, konto sa frigitt til plukking 1545 ved senere kikking. OK kan svelge denne MEN burde stått i webshoppen at den artikkelen var tom om den var det.

Det værste var svaret eg fikk på en pm eg sendte i går, siden varene skulle gå som servicepakke var det naturlig at de ble liggende en dag ekstra. - ferdigpakket i 8 tida i kveld.

OK Posten kjapper seg neppe veldig med servicepakkene, MEN Komplett skulle ikke trenge et døgn ekstra før sendingen er klar til Posten, siden Posten bruker 1 til 2 dager mer på en slik enn en bedriftspakke. Trodde ordrene skulle pakkes noenlunde etter rekkefølge, kanskje bedr. og express "sniker" i køen og går ut om ettermiddagen istedet for å bli klargjort seinere på kvelden for levering til Posten neste dag.

Lenke til kommentar

Pakkesporingen til posten er en vits - den er ikke særlig effektiv eller oppdatert.

 

Dette fordi pakkene blir scannet inn når betjeningen har tid til det. Alle pakkedataene blir lagret i scanneren, men den blir selvsagt ikke "tømt" fortløpende - ofte skjer dette på slutten av dagen. Så en pakke kan gjerne ha ligget en hel dag på et postkontor før den blir registrert i systemet.

 

Hadde det vært litt fart over sakene, så burde scanneren ideelt sett tømt dataene trådløst fortløpende til en PC. Da hadde man fått en pakkesporing som er så nærme real-time som mulig. Nå er pakkesporingen avhengig av hvem som kan/gidder/har tid til å tømme den....

 

Nettbutikkene er sjelden feil i trege leveranser - det er ikke det de lever på. Posten er den som normalt synder, og det er mye som kunne vært gjort bedre der. Når det er sagt, så "innstiller" jeg meg alltid på en ukes ventetid når jeg bestiller fra nett... dermed slipper jeg å bli gretten og sutrete om jeg ikke får pakka mi på 2 dager :!:

 

Det kan jo kanskje være et eksempel til etterfølgelse? :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg bestilte fra Komplett.no på en lørdag. Tirsdagen etterpå var den pakket, og ble sendt. Er dette uvanlig tregt for komplett.no å være? Andre nettsteder jeg har bestilt fra en helg har den klar mandags morgen.

 

Det kan jo også hende at "vi i nord" er litt nedprioritert enkelte fordi posten uansett gjerne bruker en uke på å få pakken fram. Den skal tross alt til Oslo (fra der den enn begynner ferden), videre til Fauske, også videre til Narvik (for min del). Da er det lett for en nettbutikk å tenke at en dag mer eller mindre ikke har så mye å si for kunden :p.

Lenke til kommentar

Ærlig talt folkens. Når dere bestiller i helgen, så kan dere ikke forvente å få det neste dag. Jeg er ikke overrasket hvis Komplett og andre har mindre eller ingen bemanning på lørdager og søndager. Og for alt dere vet, kan det være en glipp. Men jeg vil ikke akkurat si at å sende noen etter et par dager er "usedvanlig tregt".

 

Jeg synes det er ganske håpløst å komme her og begynne å spekulere over hva Komplett mener og tenker. "Ja, de hater sikkert nordlendinger, så de bruker ekstra lang tid fordi de må putte rottegift i forsendingen, og de fikk det ikke inn før på mandag. Dette gir dårlig rykte!"

 

Jeg skjønner godt hvis Komplett ikke gidder å svare på slike usaklige og tåpelige anklagelser. Det eneste de kan oppnå ved å gå inn i en offentlig dialog med konspirasjonsteorister og andre bråkmakere, er å bli trukket inn i en krangel de ikke kan vinne.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest alle postene etter første side, men fikk også merke at de bruker litt lenger tid enn ønskelig på å få sent ut varer.

Bestilte kl.10.15 i går og ble frigjort for plukk i dag kl 09:00.

Varen var også på lager, og det sto estimatet date vare samme dag som bestilling.

Ikke det at man ikke klarer en dag ekstra, men hadde man håpet å kunne få det til helga så er det litt surt.

 

Men komplett bør absulutt gjøre noe med dette, da konkuransen er stor.

Lenke til kommentar

Ikke glem at i de fleste tilfeller så er posten synderen!

Har hatt en pakke på rundtur i hele norge (fra oslo til alta for å så komme til trondheim, selvsagt gjennom en masse små postkontur i mange forskjellige distrikter først), begynte å lure på om jeg hadde irritert postmannen eller noe. Hele moroa tok selvsagt 8 dager og jeg trengte pakken asap.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med Komplett.no, men noen gnager så er det litt lang ifra de legger til ting på listene sine som til de faktisk kommer inn på lager, men det går jo ann å leve med, er det en hasteordre så er det jo bare å bestille ting er er på lager.

 

Stort sett så har det gått greit, men jeg savner en komplett fakturaoversikt, over hvor mange penger jeg har lagt igjen hos dere opp igjennom tida.

 

Tror det begynner å bli en del.. hehe..

 

Uansett, stå på, dere jobber for at vi nerdene skal klare oss igjennom en dag til...

 

Syns dere er flinke og meget seriøse jeg. Dere er ikke nødvendigvis billigst, men dere har det størte utvalge i deler.

 

Håper dere får ett lukurativt år i 2005 :)

Lenke til kommentar

Å handle på nettbutikk er ikke som å gå i butikken. Mange som ikke har skjønt det.

 

Vær innstilt på at leveringen tar tid (dette er i 95% av tilfellene posten sin skyld - nettbutikkene gidder vel for faen ikke å somle med vilje bare for å irritere deg som kunde?) og smør deg med tålmodighet. Sett av en uke, eventuelt bestill det en uke FØR du trenger det, så blir du heller ikke skuffet, og så slipper vi all whiningen her :D

 

Å klage på et forum over at man ikke mottar noe før helgen "fordi man skal bygge PC i helgen" er bare dumt... hvorfor gidder man i det hele tatt å planlegge noe før man har varen i hus?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...