Gå til innhold

Hva har skjedd med helten min, Komplett.no?


Anbefalte innlegg

synes ikke synd på deg i det heletatt :p

 

Jeg må somregel vente minst 4 dager før jeg får pakken min (posten sin skyld), og jeg synes ikke det er mye. Klart, det kunne gått fortere, men så lenge jeg ikke bestiller express dør-til-dør eller ligende tar jeg bare livet med ro inntil at pakken har havnet på prixen.

 

Synes "ungdomen nå til dags" sutrer for tidlig.... du kunne jo f.eks. mailet eller ringt komplett først?

 

Ros til komplett.no som takler sutter på en fin måte.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare en ting til her:

 

Det er helt i orden for oss at noen spør etter varene sine slik, vi ser ikke på det som sutring eller noe lignende.

 

Vi sier til kundene at vi skal levere pakken til Posten senest dagen etter bestilling (litt avhengig av tidspunktet, men som hovedregel) og klarer vi ikke det, så er det vår feil og kritikk er på sin plass.

 

Tro det eller ei, men vi tror faktisk at vi blir litt bedre når kundene stiller krav til oss.

 

Derfor; god helg til alle på forumet og forstett å stille krav! :)

Lenke til kommentar

Jeg har overhode ikke noe å utsette på leveranser fra ovenfornevnte web-shop.

 

Siden jeg begynte å handle der - har varer kommer som forventet.

 

Min siste bestilling;

 

direkte utklipp fra ordrestatus:

 

Ordre plassert: 2005-01-03T 21:26

 

Released for picking: 2005-01-04T 01:34 (nattskift?)

Picking started: 2005-01-04T 01:34

Packing completed: 2005-01-04T 09:31

Shipped: 2005-01-04T 09:57

 

 

Fra Pakkespor Posten Norge AS

 

04.01.05 16.33 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

05.01.05 10.45 Registrert omlastingsterminal 4068 STAVANGER

06.01.05 08.12 Ankommet postkontor 4356 KVERNALAND PRIX KVERNALAND

06.01.05 16.08 Utlevert 4356 KVERNALAND PRIX KVERNALAND

(Kvernaland = ca 30 km sør for Stavanger)

 

Mindre enn 3 døgn fra jeg bestilte vare til jeg hentet den på postkontoret,

noe jeg må si meg meget godt fornøyd med.

 

Ved innkjøp fra andre web-shop's har jeg stort sett samme erfaring - 3-4 dager fra bestilt vare - til den er levert.

Lenke til kommentar

Jeg har bare hatt positive erfaringer, mitt var ikke ment som negativt det heller. Jeg ville bare vite når pakka kom ;)

Tror kanskje jeg hadde vært små lengtende om det hadde vært etter 10.

 

Tar jo tross alt litt tid å komme iorden etter jul.

Gleder meg iallfalll til å se på film på hjemmekinoen, selv om den ikke kom til "Kenneth's filmhelg" :p

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn føler jeg faktisk at de har forbedra seg de siste åra(siste året).

 

Nå har jeg bare en positiv historie:

Bestilte en mobil derfra i midt i travleste juletida, og hadde vel egentlig ikke forventa lapp i posten før engang i romjula. Overaskelsen var derfor stor da jeg fikk telefonen lillejulaften. Det betydde at de sendte pakken samme dagen som jeg sendte bestillingen (dvs. jeg bestilte sånn ca 0300 om natta).

 

Slike historier er resultat av at noen(butikken) gjør mer enn det du forventer av dem, gjør de mindre enn forventa blir det raskt en negativ historie av det. Og det er disse som det ropes høyest over.

 

Nå er jeg i tillegg en av de som ikke er interessert i la det gå utover service og leveringstid for å spare en 100lapp og to. Fukcr en butikk opp har de mista meg som kunde (Nå er det litt mer enn leveringstid som er å Fukce opp).

 

---LaRS

Lenke til kommentar

Jeg har ingen umiddelbare planer om å gi opp Komplett.no som webshop, jeg heller, men det må være lov å si hva man mener, uten å bli anklaget for å være sutrete. Jeg er stort sett kjent med hva som tar tid hos hvem, og i de fleste tilfellene venter jeg lenger på at Posten skal få pakken frem (og da er det snakk om å flytte pakken fra omlastingsterminalen noen kilometer unna til postkontoret nedi gata på totalt et døgn, evt. over helgen hvis det er lørdag) til meg.

 

Kommer jo til å fortsette å handle på Komplett.no, og en av grunnene til det er utelukkende positive erfaringer med retur og oppfølging. Med det sagt må jeg få lov til å si at PSdata scorer høyere på utsending og effektivitet, i skrivende stund, men de har dessverre ikke det varesortimentet jeg liker å velge fra.

 

Søndagsåpent på Posten hadde vært noe.. Eller mulighet for å hente ut fra omlastingsterminalen.. Selv om det selvfølgelig strider med konseptet bak en omlastingsterminal. Kanskje de kan kjøre ut pakker litt oftere fra terminalen? :whistle:

Lenke til kommentar
Synes "ungdomen nå til dags" sutrer for tidlig.... du kunne jo f.eks. mailet eller ringt komplett først?

 

Ros til komplett.no som takler sutter på en fin måte.

Ro ned! Du må ikke glemme at du selv er en ungdom. :p

Men er jo som altid enig med deg, pakker som sendes på vanlig måte, vil altid ta litt tid.

 

Faktisk samd med deg. Komplett.no var min "helt" før også, men no skortar det på servicen. Det eg tykkjer er best med Komplett.no per dags dato er at dei har eit stort lager. Det er bra. Men Netshop har utan tvivl den beste servicen eg har opplevd og så lenge eg finn vara mi hjå dei, så bestillar eg der.

 

Netshop er jo på måte Komplett i miniatyr, vent å se, hvis Netshop får vokse til komplett's størrelse, så skal du se at servicen også blir nogenlunde den samme.

Lenke til kommentar

Nå hadde jeg forberedt samboeren på at hun får ny PC på mandag, sannsynligvis akkurat i tide til WoW Final Betaen.. Men tror jammen meg Posten har bestemt seg for å la det gå en dag ekstra denne gangen.

 

Skrev i går:

Fra nettsporing: 07.01.05 12.32 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

 

Vel, jeg sporet akkurat pakken igjen, and guess what: 07.01.05 12.32 Innlevert postterminal 3169 STOKKE. Ingenting har skjedd her med andre ord! Bah.

 

Vel, serveren for sporing har vært nede en stund, så det er jo lov å håpe på at den viser noe annet senere i kveld. Jeg har min store tvil.

 

Neste gang skal jeg bestille på pensjonistvis, på fredag kveld, slik at det er en sjanse for at jeg har det lørdagen, uken etter. ;)

Lenke til kommentar

Praktisk med de tre små linkene "øverst" , til de tre store på service .

Tror nok også at Posten gjør sitt aller beste for å holde både prisene og leveringstidene lavest mulig .

Forumet her er nok en god pekepinn for dem alle , her får de ganske raskt beskjed .

Alle tre + Posten kommer til å leve langt inn i framtiden , med et vareutvalg langt bredere enn i dag .

Derimot tror jeg ikke at nettbutikker i nisjer vil klare seg særlig lenge mot de store.

En prøvestein blir nok disse "rådyre" kabinettene og tilsvarende "nipsnaps" .

Om fem år får vi kanskje det meste utenom "vårt daglige brød" gjennom disse tre små linkene "øvrst" .

Endret av 1955
Lenke til kommentar

Det man må huske på både når det gjelder Komplett og forsåvidt alle andre webshops og butikker er at feil skjer. Det er helt umulig å ha bare fornøyde kunder. Det vil bestandig oppstå situasjoner der en kunde blir misfornøyd, man kan bare prøve å ordne opp på beste måte, og hvis kunden fortsatt ikke er fornøyd så er det ikke så mye mere man kan gjøre.

 

Når det gjelder Komplett så synes jeg de har tatt seg kraftig sammen etter de la om webshopen i vår. Da de la om butikken så var det så mye surr og tull at jeg ikke handlet der på flere måneder, men har handlet der i det siste igjen, og jeg synes ting er blitt veldig bra igjen.

 

Har bestillt masse ting til jobben (i Oslo), og det har blitt levert dagen etter at jeg har bestillt.

 

Som jeg har sagt så vil det bestandig være kunder som opplever at en ordre tar mye lengre tid enn det skal, og dette tror jeg alle webshops jobber for å unngå, men det er helt umulig å gardere seg mot at det aldri skal skje.

 

Synes Komplett skal ha ros for at de virkelig står på, og gjør sitt beste

Lenke til kommentar

Misforstå meg rett, man må jo såklart stille krav! Men innenfor rimelighetens grenser.

 

Jeg ser også gjerne at pakken kommer ASAP, spes hvis det er snakk om en gåen del som jeg trenger retur på fort som "fæ'n". Men å poste på et forum, etter at par dager, FØR man har kontaktet komplett, DET er LAME!

Lenke til kommentar

Burde det i det hele tatt være nødvendig å kontakte Komplett.no om dette? Hvorfor skulle det da være lame å forklare en forsinkelse og ytre sin frustrasjon over dette i en forumtråd?

 

Klart jeg kunne ringt og klaget, men jeg er ikke så påståelig at jeg krever at pakken forlater Komplett.no dagen etter bestilling. Men det hadde vært fint om den faktisk gjorde det, og en del andre nettbutikker presterer å gjøre det, og også Komplett.no i de fleste tilfeller. Poenget er at det har skjedd med meg før, og når jeg da velger å blåse i det som skjedde tidligere og fortsette å handle inn komponenter fra Komplett.no, for å se at det samme skjer igjen, er det med en viss frustrasjon. Om det er lamt å fortelle om dette til andre får jo selvfølgelig være opp til enhver å vurdere.

 

Det er snakk om å vise litt soldaritet og se hva man belønnes med for å vise nettopp dette. Utover det har jeg aldri hengt ut Komplett.no som dårlig eller udugelig, eller på noen måte krevet noen form for kompensasjon eller godtgjørelse, som forøvrig ville vært latterlig. Jeg skrev mitt, og vi var så heldige å få svar fra Komplett.no, som gav svar på potensielle spørsmål. Det er jeg takknemlig for.

Endret av Nobu
Lenke til kommentar

Må si meg enig med de andre her, Komplett er en veldig god webshop å kjøpe varer fra. Kan f.eks nevne en Data-butikk her hvor jeg er ifra som kjøper alle varene sine fra Norek. De selger delene sine for ca 30% mer en hva komplett gjør.

 

Vist det skulle være et minus så får jeg nevne, lite informative e-mailer på spørmsmål angående kjøp av produkter. Kjøpte meg nylig en CL56 bærbar fra Multicom hvor jeg fikk et skriv angående hva fom hva for RAM som stod i den.

 

Kan trygt anbefale komplett(noe jeg gjør).

Har bestillt varer derfra for over 30 000kr på 18 mnd.

Lenke til kommentar
Vel jeg bestilte noen varer 9.jan altså søndag og pakken ble ikke innlevert til postkontoret før 11.jan kl 13.26.. :no: kanskje er vi bare en gjeng me sutrekopper, men det var ikke slik som dette før.

 

 

-Alexander

Du må ikke dra andre inn i dette ved å si "vi er sutrekopper" :)

 

Og hvis du sliter med at varene ikke ble sendt før Tirsdag, når du bestillte på Søndag, ja da er du en sutrekopp.

 

Å det var slik før også, noen ganger klarer/klarte ikke Komplett å sende ut alle ordrene samme dag som de ble bestillt. Sånn er det bare. Hvis du ikke liker det så går du i en butikk og handler over disk ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...