Gå til innhold

Hva har skjedd med helten min, Komplett.no?


Anbefalte innlegg

Okay, jeg får bare innrømme det først som sist, av alle norske og utenlandske webshops har jeg utvilsomt lagt igjen mest hos Komplett.no. Da jeg en gang begynte å bestille ting derfra var jeg sjokkert over hvor kjapt de sendte ut, hvor enkelt og greit alt var, at man fikk sporet pakker (dette er lenge siden ja :)) - og etterhvert - hvor god service man ble møtt med bare man tok seg tid til å ordne et vedlegg til innsendte varer. Klart jeg støtte på noen småting, som den første og siste gangen jeg trengte "instant advice" og ringte Komplett.no, fremfor å bruke et forum e.l. Ville gjerne vite hvordan et par TwinMOS-brikker egnet seg som overklokkingsmateriale på et Abit KT7. "Vi driver ikke med overklokking". Det er ikke noe sjokk å få et slikt svar, når man ser på hva overklokking er, eller i det minste en gang var. Så, ingen problemer med det, i dag kan jeg smile av det.

 

Men til poenget.

 

I dag er jeg frustrert over hvor lite effektivt Komplett har blitt. Der jeg en gang kunne legge inn en bestilling en onsdag morgen og få varen utlevert på det lokale postkontoret påfølgende fredag, sitter jeg i ettermiddag (torsdag) og venter på at en bestilling lagt inn tirsdag kveld skal endre status fra "Bekreftet" til "Pakkes". Hva skjer? Er vi som forbrukere blitt for kresne og blærete, eller er det å forvente at en bedrift skal holde samme nivå overfor kunden, selv om det nå finnes fler av han/henne. Jeg håper jo på det siste.

 

Dette er slett ingen stor sak, ikke misforstå, men det er så ergerlig å legge inn en bestilling ved en nettbutikk man stoler på og har god erfaring med, som gradvis (nei, jeg hopper ikke opp av stolen ved første antydning til noe) synker i service-øyemed. Hva har man igjen for å titte innom morgener og kvelder etter innlagt bestilling, for 44 timer senere å se at bestillingen ikke har rikket seg det grann i systemet? Ingenting annet enn skuffelse og frustrasjon over at PCen til samboeren ikke kommer opp i løpet av helgen. Det bunner ut i at solidariteten man viser overfor en butikk ikke blir gjengjeldt, og da har man jo lite igjen for å sitte der med en intensjon om å være en god kunde.

 

Forventer verken det ene eller andre av tilbakemeldinger fra folk her, det være seg Komplett.no eller forumbrukere. Dette er bare min erfaring, delt med dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er her (helten din altså) ;) Burde sikkert vært på lageret i stedet, men det er en annen diskusjon...

 

Over 95% av alle ordrene vi mottar blir sendt ut senest dagen derpå. Noen ganger går det enda fortere (se f.eks. her for å se at det kan skje. Uten å vite mer om ordren din er det vanskelig å si mer om hva som har skjedd i dette tilfellet, det kan være menneskelig eller systemsvikt, samt at vi har hatt god pågang etter nyttårshelgen.

 

Uansett så er jo det viktigste for deg at "noen" (les: oss :blush: ) får ut fingeren og pakker/sender varene dine. Siden du skrev så mye om hvor fornøyd du har vært med oss, så er vi villige til å gjøre et unntak (ja, et unntak): Sender du ordrenr/kundenr eller noe annet som gjør oss i stand til å finne ordren din, så skal vi personlig overvåke at den går ut raskere enn raskest. Det er selvfølgelig avhengig av at varene er på lager, men det har du sikkert sjekket selv.

 

Håper med det at heltestatusen er reddet i noen dager til :p

 

NB!: Skal selvfølgelig ikke være nødvendig å purre på oss via forum.

Lenke til kommentar

Bestillte noe rekvesita fra Komplett.no på kvelden 30. desember, og det ble plukket og pakket på nyttårsaften. Sendt fra Komplett.no på mandag og jeg hentet pakken på postkontoret her i Oslo på tirsdag.

 

Jeg er ikke noe misfornøyd med det, med tanke på hellidager og helg.

 

Mvh.

Magnus Lie

Lenke til kommentar

Faktisk samd med deg. Komplett.no var min "helt" før også, men no skortar det på servicen. Det eg tykkjer er best med Komplett.no per dags dato er at dei har eit stort lager. Det er bra. Men Netshop har utan tvivl den beste servicen eg har opplevd og så lenge eg finn vara mi hjå dei, så bestillar eg der.

 

Komplett.no har tapt seg. Men det er kanskje eit resultat av dei har lagt seg attpå etter at dei var såpass store for nokon år sidan. Eller at dei har mange kundar. Kven veit? Det er uansett ei bra bedrift og er min #2...

Endret av JanSaxhaug
Lenke til kommentar

Når eg kikker igjennom kontoen min på Komplett.no så har eg mellom 40 og 50 ordrer i løpet av de siste -5-6 årene. Eg har hatt veldig lite å klage på, når noe har vært galt så har det kjapt blitt fikset på.

 

Og når vi ser kor raskt de reagerer når det dukker opp noen negativt her på forumet, så vil eg si at vi har egentlig ikkje så mye å klage på, har vi?

 

De kunne jo gitt f***

Lenke til kommentar

Da Komplett var uheldig med å sende meg feil disk, ordna de det ganske kjapt og greit.

Fikk til og med kompensasjon for feilen de hadde gjort (les: krus og 50 cd/rw'er), ikke at det var nødvendig, men det var en fin gest.

 

Jeg tror faktisk at å bestille webshop er mye bedre enn å kjøpe rett på butikken.

Årsaken til det etter min mening, er at webshoper er mer sensitive iforhold til hva kunder mener om dem.

Du hører liksom ikke hva en fyr fra nabokommunen syns om den lokale Elkjøp butikken, men du kan fort lese om hva andre mener om komplett, psdata osv.

Folk skyr gjerne de butikker som har fått dårlige tilbakemeldinger, og det er lettere å finne de som er seriøs i markedet.

 

Skjer det noe uventet, er webshopene stedet å få ordnet tingene, iallefall de fleste gangene.

 

Det er iallefall min mening.

Endret av MrJavalava
Lenke til kommentar

Jeg har også kjempeerfaringer med Komplett, på flere områder. Jeg har fått varer raskt, jeg har fått byttet returnerte ting uten større problemer, og i det store og det hele vært veldig, veldig fornøyd med Komplett.no. Men i det siste har det dalt, synes jeg.

 

Kan nå også nevne at status på sendingen er Frigjort for plukk, som den ble satt til kun minutter etter henvendelse til Komplett. Takk for enormt raskt svar her på forumet.

 

Angående det som ble sagt at en ikke har så mye å klage på når Komplett.no svarer ulike brukere her på forumet: det er vel og bra, og er en veldig fin reklame. Men selv vet jeg jo at jeg i større grad hadde satt pris på å få ordren min ut i løpet av gårsdagen, fremfor å purre på Komplett og få et svært hyggelig svar her. Ikke er jeg særlig glad i klage, men viktigst av alt (som det også sies av Komplett selv), pakken skulle vært sendt, og tråden ville dermed ikke ha eksistert i utgangspunktet. Men, ros for så kjapp tilbakemelding og oppfølging får de naturligvis. :thumbup:

Endret av Nobu
Lenke til kommentar

Vanligvis har komplett sent det jeg har bestilt dagen jeg la inn bestillingen, men la inn en bestilling på nytt hovedkort og cpu kl ni om kvelden 3/1 og pakken ble sent i dag. :(

 

 

Edit: For et par dager siden sente de meg et defekt hovedkort, men det er jo ikke dems feil ;)

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

Jeg er også utrolig fornøyd med komplett, har vel brukt de fast de siste 2 årene. Har tilogmed bestilt ting som jeg ikke bruker til pc'n osv.

Seneste tilskuddet var ett hjemmekino anlegg igår som jeg venter på at skal bli satt til plukking. Bryr meg ikke om det ikke blir sendt før imorgen siden posten er slow alikevel. Håper bare at den kommer på døra mi imorgen :p

 

 

edit: Frigjort for plukk

 

=), da har jeg den sikkert imorra kveld da :D

Endret av Kannath
Lenke til kommentar

Da var pakken med i postgangen...

 

Fra konto-siden: Ordre plassert: 2005-01-04 21:42

Fra nettsporing: 07.01.05 12.32 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

 

Dette betyr at den når mitt tilholdssted, Hamar, i morgen, men dessverre havner den på omdirigeringsterminalen, og lander ikke på det lokale postkontoret før mandag. Så nære, men akk så langt unna. :hmm:

Lenke til kommentar

Altså, min har ikke vært innom stokke enda. Men på dør går kanskje rett fra komplett til døra?

 

edit:

 

Produkttype: PÅ DØREN

Vekt: 0 kg

Volum:

 

Informasjon om sendingen er registrert, men sendingen er ikke innlevert til

 

 

Håper den er sendt fordet :p

Står status sendt på komplett.

 

Står også 2 sporingsnumre mens jeg har bare bestilt 1 pakke :o

Endret av Kannath
Lenke til kommentar

Må bare få si det at jeg er kjempefornøyd med komplett.

 

Har opp igjennom årene lagt igjen mange tusen kroner der, og er like fornøyd nå som første gangen jeg handlet der.

 

Hender selvfølgelig at jeg bruker andre webshops, men som regel faller valget alltid på komplett.

 

Til å være en så stor webshop som komplett er synes jeg at de opprettholder en veldig god servicegrad -har handlet hos flere mindre webshops som faller meg direkte useriøse.

 

Stå på komplett!

Lenke til kommentar

Ringte komplett, den skulle innom stokke og en sak til før den ble kjørt hjem til meg. Synes det er litt tregt at de brukte 1 dag på å pakke den, den var ferdig igår kveld, ble satt på shipping klokka 10 på 10 så er den ikke levert i stokke enda? =/

Lenke til kommentar

Bare en liten ting ifbm dette: Posten sorterer (og registrerer) pakker på terminalene etter hva som er best for de. Dvs at pakken kan ha kommet til eller være på vei til Stokke uten at Postens systemer er oppdatert enda. Vi har for lite plass til å "samle" opp varer som er pakket og klare til forsendelse på lageret vårt, så sjansen er stor for at den ligger hos Posten, men ikke er scannet enda.

 

Kan ikke garantere at det er skjedd i dette tilfellet (vi har heller ikke tilgang på mer informasjon enn dere i Postens systemer), men det ville ikke akkurat vært første gang...

Lenke til kommentar

Men den kan være sendt? Tror du det kan være en liten sjanse for at den faktisk kommer idag da?

 

Han på kundesupport var veldig hyggelig forresten, han sa ikke navnet da :|

 

Sorry, hadde en leif her :p

Endret av Kannath
Lenke til kommentar
Kannath skrev 07/01/2005 : 17:19

  Men den kan være sendt? Tror du det kan være en liten sjanse for at den faktisk kommer idag da?

I dag kommer den helt sikkert ikke :(

 

På ordren din står det at den var ferdig plukket i går kveld kl. 21:16 og pakket i dag tidlig kl. 09:47. I løpet av dagen har den 99,9999% sannsynlig blitt hentet av Posten og at den dermed ligger på deres terminal. Tipper at den blir scannet inn av Posten i dag.

 

NB1! Dette vil ikke si at pakken er forsinket hos Posten, men noen ganger blir ikke sporingssystemet deres oppdatert raskt nok.

 

NB2! Dette er hva jeg tror, men har som sagt ikke full tilgang til Postens systemer dessverre...

 

NB3! Vi jobber på lageret stort sett frem til 10-11-12-tiden på kvelden hver dag (ja, vi er noen slavedrivere). De ordrene som plukkes etter 5-6-tiden kommer dessverre ikke med Posten den dagen. En av årsakene til det er at Posten ikke synes det er noe gøy å hente varer så sent, men det viktigste grunnen er at Postens terminaler ikke kjører pakker på det tidspunktet (rekker ikke bilene videre).

 

Edit: Lagt inn NB3!

Endret av Komplett.no
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...