Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter for spilling

Anbefalte innlegg

Har spillt en del Warcraft 3 og merket at etter at jeg fikk router, så har jeg ikke kunnet hoste "custom games".

På blizzard sine hjemmesider står det at jeg skal ha port 6112 åpen for innkommende og utgåendre trafikk.

Har en Linksys WRT54g router og bruker gratisversionen av outpost firewall.

Hvordan skal jeg åpne denne porten?

MvH

Knudix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du Expansion Pack 2?

I så fall kan det være windows FW eler ICF...

For å åpne nye porter gjør du slik:

Start_Settings_Control Panel_Windows Firewall

Tab: Exceptions

Add program ( prøv dette først og velg warcraft3.exe )

Manuel port åpner:

Add Ports

Skriv inn navn... feks WarCraft 3 MP

Port nr 6112, som du sa du fikk fra et WC forum

Velg TCP og trykk OK.

Sjekk så på listen i vinduet Exceptions at det står en post som heter

WarCraft 3 MP ,eller hva du enn nå valgte å kalle det, og at den er tagga ( merket ).

Ønsker du senere å stenge porten igjen er det bare å enten untagge posten eller vege den og trykke delet knappen.

Når du er helt ferdig med dette vinduet trykker du bare OK og den lukker seg. Slapp av det er bare adgang og ikke adgang man endere her så du kan ikke "ødlegge" noe...

Lenke til kommentar

LoL, du er klar over at SP 2 er gratis og at det, ikke at jeg sier du har det, funker med pirat kopier av Windows?

Uansett det er helt sikkert FW din som stenger porten. Så da må du lese dokumentasjonen til det programet.

Lureste jeg synes du bør gjøre er å downe SP2, så av den gratise FW du bruker nå og bruke den du får med SP2. SP2 er også gratis bare sånn at du hvet det...

Om War3 fortsatt ikke funker, du skal etter SP2 få spørsmål om å blocke eller åpne porten til internett første gang du starter programmene.., så gjør du bare hva jeg sa først.

Lenke til kommentar

hvis du skriver 192.168.1.1 i en nettleser får du da opp et vindu med innlogging ? såfall logger du in på router, velger NAT, skriver in portene du skal åpne, og til hvilken IP adresse den skal være åpnet, LAN ip altså feks 192.168.1.x

Lenke til kommentar

LOBOS, hvorfor skriver du ting som ikke stemmer? (Det har ihvertfall ikke mye med det han spurte om å gjøre)

Jeg hadde akkurat samme problemet før, og det var selvfølgelig routeren (han skriver faktisk at problemet oppstod etter at han fikk seg router).

Det du gjør er, som gsn skriver, å åpne browseren din og skrive ipen til routeren.

IPen til routeren kan variere litt, men du finner den ved å åpne cmd (åpne kjør, skriv cmd), og skrive ipconfig. Da får du opp en ip som heter gateway, og det er ipen til routeren.

Så logger du deg på med passord og brukernavn, som står i manualen, og finner noe som heter virtual server eller lignende. Der skriver du inn 6112 som port, og åpner for TCP/UDP (ut ifra det jeg gjorde på min egen, kan jo variere ifht din).

EDIT: Glemte det med å peke porten til din lokale IP, altså å skrive de siste tallene i din lokale ip i routeren.

Så kan du jo kalle den WC3 eller noe, og lagrer. Mulig du så må reboote routeren.

Ettersom du har en firewall på pcen, så kan det være du må åpne porten i den også, men det skulle være ganske kurrant.

Angående LOBOS' forslag om å installere SP2 og bruke windows-firewallen, så ville jeg personlig ikke anbefale den over noen annen firewall (har hatt problemer med den selv). Spesielt lite vits er det når du i tillegg har firewall i routeren.

Endret av WizendraW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...