Gå til innhold

Asus XP-M64 3000+ eller 3400+?

mr_lf

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på laptoper, og har forelsket meg litt i AMD etter jeg så Acer Ferrari 3400 til en kamerat. Men jeg har _IKKE_ 20k til å bruke på laptop! Men jeg fant et par pcer med AMD XP-M64 fra Asus, men jeg vil ha litt råd om hva som er mest fornuftig av XP64-3000+, 3200+ eller 3400+. Er det stor ytelses forskjell mellom disse cpu'ene?

Alternativ 1:

XP64-M 3000+

40gb

11 494,-

http://www.psdata.no/ps.asp?it=108720&mlevel=090200

Alternativ 2:

XP64-M 3200+

60gb

12 562,-

http://www.psdata.no/ps.asp?it=108719&mlevel=090200

Alternativ 3:

XP64-M 3400+

80gb

13 806,-

http://www.psdata.no/ps.asp?it=108718&mlevel=090200

Jeg kan klare meg med alle harddisk alternativ, men mer plass er sjølsagt å foretrekke;)

Har du andre forsalg, gjerne kom med dem!=)

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XP64-M? Disse har den prosessoren AMD kaller 'AMD Athlon™ 64 Processor for DTR Notebooks'. Disse er av AMD posisjonert til å konkurere mot P4. Agressivt priset, men strømforbruket er høyt. Merk også vekten.

Når det gjelder å velge mellom maskinene er vel valget enkelt siden de to siste har en ubekreftet leveringsstatus. Bortsett fra det ville jeg tatt den billigste og evt lagt noen kroner i en større disk samt et kabinett til den gamle ved siden av. Det er ikke *så* stor ytelsesforskjell fra 3000+ til 3400+ at det forsvarer den prisøkningen som er her, synes jeg. Det er bare 600.- i forskjell på Itbutikken.no. Bruk heller den siste tusenlappen på noe annet.

Forøvrig: Om du er ute etter en desktoperstatter i denne vekt- og ytelsesklassen så har Siba en Acer Acer Aspire 1524WLMI til 9995,- Litt kjipere grafikkbrikke enn Asusen, men ellers med svært gode spesifikasjoner til den prisen.

Lenke til kommentar
Litt kjipere grafikkbrikke enn Asusen, men ellers med svært gode spesifikasjoner til den prisen.

Kjipere grafikkort? Sjekk denne linken da. I følge denne testen så blir vel Ati MR9700 knust av GO5700 (merk 128MB)

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

Hvilken link? Det eneste tilfellet hvor et GO5700 er å foretrekke foran Mobility 9700 er om man driver med spill eller programmer som bruker OpenGL. ATI har fortsatt en vei å gå for de som er avhengige av CounterStrike eller Doom 3. At ATI-kortet er et bedre valg for DX9 burde være ubestridt. Dessuten skal M9700 visstnok være en god del mindre strømkrevende. Totalt sett vil jeg definitivt si at go5700 er 'Litt kjipere'.

Lenke til kommentar

Liten feil av meg her, det var ikke GO utgaven av 5700.

Kan vise til at Ati MR9600 faktisk knuste Nvidia go5600 i en test utført av HjemmePC. Det var en Fujitsu Siemens med ATI RM9600 mot en Dell med gp5600.

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...