Gå til innhold

Gbit-nettverket på hw.no-rekka (TG)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjort noen fremskritt i forsøket på å få tak i flere switcher?

Nei, det er nok ingen fremgang ennå, men det kommer ;)

 

Vi må jo først få informasjon om det blir 100mbit eller gbit bordswitcher på alle bordene. (blir antagelig ikke gigabit ut på bordene fra TG sin side)

 

Så må danielsn gå til innkjøp av en 8porter, så betaler vi som har meldt oss på dette til han oppe på tg.

Lenke til kommentar
Vi må jo først få informasjon om det blir 100mbit eller gbit bordswitcher på alle bordene. (blir antagelig ikke gigabit ut på bordene fra TG sin side)

En gan sendte jeg en mail til ptn, med spørsmål om netverket, men jeg fremdeles ikke fått noe svar. :no:

 

Får ikke vert så tilgjengelin akkurat nå, pga. har fått dataforbud i to uker, for ha brukt dataen for mye. Hælvettes foreldere :realmad::wallbash: ( men det er en skile + biblotek)

Lenke til kommentar
Vi må jo først få informasjon om det blir 100mbit eller gbit bordswitcher på alle bordene. (blir antagelig ikke gigabit ut på bordene fra TG sin side)

En gan sendte jeg en mail til ptn, med spørsmål om netverket, men jeg fremdeles ikke fått noe svar. :no:

 

Får ikke vert så tilgjengelin akkurat nå, pga. har fått dataforbud i to uker, for ha brukt dataen for mye. Hælvettes foreldere :realmad::wallbash: ( men det er en skile + biblotek)

WHAT?

 

For noken sadistiske foreldre du må ha.

Faen skal man finne på da, om man ikkje skal drive på med pc'n?

Lese ei bok? elller nei.. sjå alle DVD'ene man har lasta ned og brent ut!.

 

Du får vel lov og bruke DVD spelern vel?

 

 

Til topic.

 

Det blir nok dei samme gamle Focus switchene... ja, dei som blir varme og ustabile.

Lenke til kommentar

jeg så hele "TG04_WebTV_Seminar_Network_VCD.mpg" i går, og grunnen til at nettverket ikke var bra var fordi de manglet masse utstyr som ikke rakk å nå frem (utstyret var i frankrike når partyet startet) Under partyet vurderte de løpende å sette ned hastigheten til 10mbit Slik at ikke corene skulle bli så sykt overbelastet...

 

Så jeg håper virkelig de får skaffet godt nok utstyr i år.

 

Etter det de sa på konferansen så er det nok helt uaktuelt for tg å stille med gbit bordswither, om ikke cisco/Extreme-networks (elns) vil sponse med over 230 24-porters bordswitcher, og core-switcher som støtter over 2*10gbit fiber-uplink (dette utstyret vil antagelig koste mange millioner hvis det skulle kjøpes).. Det skjer ikke

 

Så jeg regner med at det bare er å begynne å se etter en grei 8-porters (eventuelt 16porters om det er noen som blir billige nok, og det er stor nok interresse) gbit switch.

 

/Clvn

Lenke til kommentar
Skal noke til og ikkje få fram utstyret 3-4 ganger på rad... kor stor er da sjangsen for at det går bra i år? Nermere 0 er eg redd for.

Ja, men i 2003 var nettverket helt upåklagelig (etter det jeg har hørt, var der ikke selv I fjord så manglet de en del av hoved-utstyret + at de corene som de hadde skaffet (1 fra Extreme systems og 3 fra Hewlett Pacard(Sikkert skrivefeil)) ikke holdt det de var spesifisert for.. Mer vet jeg ikke...

 

PS: Prøver ikke å "redde skinnet" til TG ;) Bare kommer med litt fakta her

 

Her kan dere finne masse filmer av Visual-Crew, inkludert den konferansen der de forteller om hva som skjedde galt med nettverket (veldig interresant for blandt annet meg)

Lenke til kommentar
Hmmm jeg har da veldig lyst og ta med giga switchen men det er det at......skal nok sitte et annet sted og har ikke 100mb kort....Sorry :ermm:

Huh? Hva mente du med det? At du ikke har 100mbits kort? Men gbit kort støtter også 10/100/1000mbit, da :p Så du mener at du ikke vil siden du ikke kan koble deg til 2 nett samtidig eller?

 

Uansett så går det bra, vi har planer om å kjøpe ;)

Lenke til kommentar
Hmmm jeg har da veldig lyst og ta med giga switchen men det er det at......skal nok sitte et annet sted og har ikke 100mb kort....Sorry  :ermm:

Huh? Hva mente du med det? At du ikke har 100mbits kort? Men gbit kort støtter også 10/100/1000mbit, da :p Så du mener at du ikke vil siden du ikke kan koble deg til 2 nett samtidig eller?

 

Uansett så går det bra, vi har planer om å kjøpe ;)

Da så.....mente det var noe snakk på og kobble seg på 2 nettverk jeg....men da så

Lenke til kommentar
Hmmm jeg har da veldig lyst og ta med giga switchen men det er det at......skal nok sitte et annet sted og har ikke 100mb kort....Sorry  :ermm:

Huh? Hva mente du med det? At du ikke har 100mbits kort? Men gbit kort støtter også 10/100/1000mbit, da :p Så du mener at du ikke vil siden du ikke kan koble deg til 2 nett samtidig eller?

 

Uansett så går det bra, vi har planer om å kjøpe ;)

Da så.....mente det var noe snakk på og kobble seg på 2 nettverk jeg....men da så

Tror det ble mye misforståelser her, det er snakk om å koble seg på 2 forskjellige nett

Lenke til kommentar
Hmmm jeg har da veldig lyst og ta med giga switchen men det er det at......skal nok sitte et annet sted og har ikke 100mb kort....Sorry  :ermm:

Huh? Hva mente du med det? At du ikke har 100mbits kort? Men gbit kort støtter også 10/100/1000mbit, da :p Så du mener at du ikke vil siden du ikke kan koble deg til 2 nett samtidig eller?

 

Uansett så går det bra, vi har planer om å kjøpe ;)

Da så.....mente det var noe snakk på og kobble seg på 2 nettverk jeg....men da så

Tror det ble mye misforståelser her, det er snakk om å koble seg på 2 forskjellige nett

Meningen er å koble seg til to nettverk, men har du bare ett kort, kan du jo velge hvilke nettverk du skal koble deg til da ;)

 

BTV/OF Topic: Fant ut at det var integrer gbit-nettverkskort i hovedkortet mitt :D

Men må kjøpe ett til for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...