Gå til innhold

Gbit-nettverket på hw.no-rekka (TG)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte at det kunne være lurt om alle som hadde innspill/ville diskutere det lille Gbit-nettverket som noen av oss på hw.no-rekka skal bruke postet her.

 

Xell sin tråd ble veldig rotete etter at vi begynnte å diskutere der, så da fortsetter vi her :yes:

 

 

Noe info:

De som blir med på dette nettverket annbefales å ha 2 nettverkskort; 1*100mbit til internett og komunikasjon med resten av tg, og 1*1000mbit som brukes på gbit-switchen.

 

Det er 1 ledig plass nå. Mulig det kommer noen flere plasser hvis vi får leie switch av noen...

 

Hvis tg bruker gbit-bordswitcher blir dette nettverket ikke noe av..

 

Slik det ligger ann nå ser det ut som at det blir danielsn som går til innkjøp av en 8-porters switch.

 

Danielsn skaffer også nettverkskabel til de som er påmeldt nå som ikke har ;)

 

PS: Prisen for å komme på gbit-switchen er ca 50,-

 

plasser.gif

 

Noen Quotes:

 

Disse blir med på netverket:

 

clvn

CaZiO

kennethdammyr

Zoidman

Botleneck

Meg

Brodern til CaZiO

magubrothers

 

Blir med hvis en trekker seg fra swichen

 

 

Nå er det kun 0 ledige plasser på swichen!

dere kan leie min 5 porters Gb switch for en burger@tg

 

Er det noe jeg har glemt å skrive om så skrik ut!

 

PS: er det noen som har en gbit-switch som leies ut hadde det vært flott. Send PM til meg/danielsn om du har noe av interesse ;)

 

Lurer du på noe så kan du sende pm til:

Danielsn / Clvn (meg)

 

 

Updates:

 

06.01.05

 

Tips:Her er det avstemmning på hva som skal bli hw.no's tg t-skjorte i år

Avstemmingen avsluttes: Onsdag 12. januar, klokken 21:00, så vil du at din mening skal ha noe å si bør du skynde deg ;)

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dere snakket med de på TG om dete får lov til å ha den switchen?

Hvis vi ikke kobler switchen på hovednettverket, men kobler slik at man trenger 2 nettverkskort for å komme på nettverket så er det ikke noe problem.

 

 

 

Hmm jeg har en 8 porter giga switch...men vet ikke om jeg og minne venner skal sitte på rekka oxo hva om den blir ødelagt????

Enda en gbit-switch er da velkommen (hvis dere setter dere på rekka, da ;)

Hvordan mener du ødelagt? Hvis du har switchen på plassen din (bak pc'en elns) så har jo du full kontroll på hva som skjer. Om switchen mot all formodning skulle klikke (har jeg aldri hørt at har skjedd før), så kan sikkert de som bruker switchen din betale en 10'er hver, så får du dekket fraktkostnadene som det koster å returnere et produkt (da får du ny switch av webshoppen...)

 

---------

 

Hvis jeg får en ekstra port på en av switchene kan jeg godt sette opp en bra dc-hubb, så tar jeg med serveren min til å hoste den :)

 

edit:

Mulig jeg og en kamerat som ikke skal være med på tg går til innkjøp av gigabit utstyr snart. Skal skrike ut når jeg vet noe.

Jo fler, jo bedre :yes: Men husk at det ikke går så rakt å kommunisere mellom de som sitter på en annen gbit-switch hvis mange andre også bruker switchen tungt (fortsatt raskere enn 100mbit, seff..)

Endret av clvn
Lenke til kommentar
@danielsn/clvn

den av dere som skal ta dere av at vi havner ved siden av hverandre burde ha fulle navn til alle, siden xell antagleig ønsker det til seatinga

Regner med at det sendes en felles mail til Xell der hvor vi skriver hvordan denne rekka skal sitte :)

 

OFTOPIC:

danielsn: Ser at du bare er 14 år elns, det er bra at du er en aktiv forumbruker som fortsatt er såpass voksen :yes: Jeg trodde du var en 16 - 20 år :p

Lenke til kommentar
@danielsn/clvn

den av dere som skal ta dere av at vi havner ved siden av hverandre burde ha fulle navn til alle, siden xell antagleig ønsker det til seatinga

Regner med at det sendes en felles mail til Xell der hvor vi skriver hvordan denne rekka skal sitte :)

 

OFTOPIC:

danielsn: Ser at du bare er 14 år elns, det er bra at du er en aktiv forumbruker som fortsatt er såpass voksen :yes: Jeg trodde du var en 16 - 20 år :p

Sende pm til en av dere med navn og sånn da eller?

Lenke til kommentar

når det er snakk om såppass mange av dere som bryr dere om å sitte på Gb nettverk er det vel ikkenoe i veien med å leie en kraftig Gb switch av f.eks. Dlink Norge elns.

 

sammenkobling av flere små switcher er ikke bra. for det første er det gjerne dårlig intern båndbredde(som betyr maks båndbredde samtidig)

for det andre blir det dårlig ytelse om flere(2-3) små switcher med dårlig intern båndbredde skal ligge på mye trafikk over lengre tid

Lenke til kommentar
Vi kan jo se hvor stor interesse det blir. Hvis flk er flinke til å melde sin interesse så.

 

*Tenker på at hele HW.no rekka er på Gbit*

Hadde vært noe det, men jeg tenker på at et par sjeler i såfall hadde endt opp som hw_tech:net jeg :p Kan fort bli en del mennesker på hw.no rekka

Lenke til kommentar

dere veit at det er mange dataparty'er rundt om kring nå som har gbit utstyr som dem ikke bruker . eks : fulk(ca ved bergen) har 1stk 24porter fra dell, polarparty har 2stk 16porter gbit , er mange andre og.

hvis dere finner ut hvem rad som er rett ut for core på tg (se gammle bilder) så er det lett og få gbit port up-link.

tg vil ikke at folk skal henge egene kabeler opp,men ut fra switchen er det bare rett bort over raden. i fjod var det ca 20ledige gbit porter. blir nok kansje i crew eller vip eller noe sånt. men jeg har vært fall sikra meg 1stk 1gbit porter på core :) alt det blir av gjordt i styre(admin møte) som skal være i lørdag eller søndag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...