glennsjo Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Godt nytt år... Her for et par dager siden knakk en rekke av mine sider sammen da leverandøren av webhotellet disablet register_global. Heldigvis hadde jeg en backup med en helt ny side på den ene, mens på den andre var det ikke så alt for mye jobb å forandre sidene slik at alt fungerer. Problemet er nå når jeg oppdager at mailform, og oppdatering av nyheter via webside til min mysql-database nå ikke fungerer. Koden (slik den var) i et mailform var slik: Formet: <?php print("<form action='http://www.domene.com/mailformsend.php' method='post'> <tr> <td width='110' colspan='1'><span class='text1'> Navn*:</span> </td> <td colspan='4'> <input type='text' size='55' maxlength='35' name='navn'> </td> </tr> <td width='25' colspan='2'> <input type='submit' name='submit' value='Send'></td> <td width='110' colspan='2'> <input type='reset' value='Slett' name='reset'></td> </form>"); ?> Mailformen: <?php $adresse = $adresse; $navn = $navn; if ($submit) { if (!$navn) { echo ("Du må fylle ut feltene merket med *"); } else { $sendto = "[email protected]"; // Skriv inn din e-mail. $subject = "Mail fra web"; // Her velger du tittel. $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; $message = "Navn: $navn \n<br> \n\n<br><br> Tekst:\n<br> $tekst \n\n\n\n<br><br><br><br>"; mail ($sendto, $subject, $message, $headers); echo ("<table width='450'> <br><br> Ditt navn: $navn <br>"); } } ?> Jeg fikk beskjed om å søke etter ferdige scripter på ulike sider for å finne et form som kan fungere uavhengig av om register_global er satt til on eller off. Jeg er klar over at problemet kan løses ved å lage en .htaccess-fil der jeg setter 'globals til on på mitt domene, men da leverandøren ikke synes noe særlig om dette, må jeg prøve å finne en annen utvei. Det jeg nå håper er at noen av dere kan hjelpe meg enten ved noen snippets eller linker på hva slags kode jeg må bruke for å omgå 'globals. Et par hinter hjelper gjerne, jeg er flink til å jobbe videre med noe bare jeg kommer på rett spor =) På forhånd mange takk! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Tro om <?php extract($_POST); ?> kan hjelpe? edit: det beste er jo som kjent å bare benytte seg av de global arrayene, enten register_globals er av eller på. Endret 6. januar 2005 av LoS Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Ikke stress med noe htaccess og andre måter å unngå å endre scriptene dine bittelitt. Man bør alltid lage scriptene slik at de støtter globals off, det koster deg max 1 minutt. Alle variabler man får fra GET, POST, COOKIE og SESSION (noen fler?) skal man enkelt og greit hente på denne måten: $enVariabel = $_POST['enVariabel']; $enAnnenVariabel = $_GET['enAnnenVariabel']; $kakevariabel = $_COOKIE['kakevariabel']; Endret 6. januar 2005 av Loomy Lenke til kommentar
glennsjo Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Det fungerte udmerket, Loomy! Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå