spiderkjetil Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg vurderer å kjøpe Sony PC109, men det virker som det er vanskelig å få tak i. På SpaceWorld sa de at de ikke får inn flere ettersom modellen er på tur ut. Er det noen som vet noe mer angåene dette ? Andre alternativet vil isåfall være Panasonic GS120, men har ikke det samme gode magefølelsen for det kameraet. Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Selv om det skulle være riktig at den går ut, så gjør ikke det at kameraet er noe dårligere. Evnt service på elektrovarer er produsentene pliktet å kunne utføre i lang lang tid uansett. Kameraet er et av de aller beste på markedet, og kan du få tak i et før den går ut (???), så løp å kjøp sier nå jeg.. Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Du kan lese om Sonys nye kameraer bl.a. her Her står det at PC109 skal erstattes med PC55 som er mye mindre. Syntes dette høres merkelig ut da oppløsningen på PC55 er mindre enn på PC109. Ellers ser det ut som om mange funksjoner fjernes på de nye modellene. Bl.a. inngang for mikrofon og utgang for hodetelefon. Endret 6. januar 2005 av olav74 Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Vil vel regne med at den nye "hotshoen" vil kunne betjene disse funksjonene. Om det i segmentet til PC109 vil gjøre noe til eller fra om oppløsningen reduseres, er jeg ikke så sikker på. Tenk på at blant annet den nye HD cammet til JVC (som er en IDIOTide, kan forklare i PS) også filmer i MPG4 kvalitet. PC109 er et av de beste forbrukerkameraene de har laget, og de går nok ikke ned i forhold til brukergruppen enn tidliger. PS: Min krasse kritikk av JVC kameraet går på at pr idag koster 4GB brikke 4-5000kr. Skal man på ferie med et slikt kamera, må man enten ha flere 4GB brikker verdt sykt mye penger på tur, eller ha med PC. Jeg vil ikke ha med noen av de tingene, og da er mini-DV eller micro-DV eneste alternativ som funker. Dessuten, det er stor forskjell på 4GB og 13GB som det er på en mini-DV kasett. Lenke til kommentar
olav74 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Vil vel regne med at den nye "hotshoen" vil kunne betjene disse funksjonene. Joda, men da er det mulig man er nødt til å benytte utstyr (mikrofon) som er laget av Sony selv. Lenke til kommentar
spiderkjetil Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Takk for nyttige innlegg. Har sjekket litt rundt og det er fortsatt mulig å få tak i PC109 for 6990 kr. Vurderer nå å gå opp til PC350, men vet ikke om det er verdt å betale 3000 kr ekstra for det. Har dere noen synspunkter på dette ? Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 PC350 har vesentlig bedre bildekvalitet, gjennom en spesiell coating på linseelementene. Coatingen gjør at bildekvaliteten nærmer seg kvaliteten til de dyrere 3CCD kameraene. Dessuten har den 3MP bildebrikke for foto, så da er man ikke NØDT til å ha med digikamera i tillegg. Også linsestrukturen er større, og tar dermed inn mye mer lys, som gjør den bedre i dårlig belysning, som feks innendørs.. Lenke til kommentar
spiderkjetil Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Takker alle for hjelpen. Magefølelsen og fornuften sier meg nå et jeg bør kjøpe PC350. Legger til noen tusen for å bli helt superfornøyd. Tror det er verd det. Det kommer forresten en ny PC109 som vil få betegnelsen PC55 (tror jeg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå